Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

G 8.1 KPEV ombouwen naar type 81 van de Etat Belge en bijbehorende wagons

Gestart door ToThePoint, 01 augustus 2012, 22:08:45 PM

Steam.N

#45
Knap, JP!
Maar ging je die niet chocoladebruin schilderen?
Ga je die nog verder bewerken, of blijft die ketel wat blinken?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#46
Hoi Jean-Paul,

ik kijk ook met veel plezier naar je prachtige resultaten. Betreffende de verf stel ik me ook dezelfde vragen als mijn voorgangers: hoogglans zwart? De verf lijkt nog nat op de foto, en nog niet strak getrokken. Klopt dat? En hoe zit het met de bruine EB-livrei?

Gewoon vraagjes, want je bent erg inspirerend bezig.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

#47
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Knap, JP!
Maar ging je die niet chocoladebruin schilderen?
Ga je die nog verder bewerken, of blijft die ketel wat blinken?



Jean, "geduld" de rest komt nog.
Eerst afplakken he.
Heb vandaag ganse dag aan de mobilhome bezig geweest, grote kuis om donderdag te vertrekken.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#48
OK !
Ik zit hier met veel interesse te kijken!
Doe maar rustig aan (behalve aan die mobilhome, natuurlijk [:D])
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#49
citaat:
Geplaatst door Michiel

Hoi Jean-Paul,

ik kijk ook met veel plezier naar je prachtige resultaten. Betreffende de verf stel ik me ook dezelfde vragen als mijn voorgangers: hoogglans zwart? De verf lijkt nog nat op de foto, en nog niet strak getrokken. Klopt dat? En hoe zit het met de bruine EB-livrei?

Gewoon vraagjes, want je bent erg inspirerend bezig.



Inderdaad hoogglanslak. Ik werk met alkyde verf uit spuitbussen van den brico. 7 euro voor 400ml, daar kunt ge veel mee doen.
Als afwerklaag heren komen daar 2 matte vernis lagen op en op de de onderstel staat reeds satine. Kijk maar eens naar de wielen en onderstel eerder dit draadje, die zijn met dezelfde verf gedaan en voorzien van satine vernis.
De verf was idd net gespoten en nog niet gehard, dat zou nu in orde moeten zijn en te veel verf betekend gegarandeerd "lopen".
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#50
OK !
Ik zit hier met veel interesse te kijken!
Doe maar rustig aan (behalve aan die mobilhome, natuurlijk [:D])
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loco

#51
Enig idee welke verf je gaat gebruiken voor je chocoladekleur? Bestaat die ook in spuitbus, en welk merk levert die?

ToThePoint

#52
citaat:
Geplaatst door loco

Enig idee welke verf je gaat gebruiken voor je chocoladekleur? Bestaat die ook in spuitbus, en welk merk levert die?



Chocolade kleur van den brico. Is zelfde type verf en kost evenveel.
Brico is ondertussen van merk veranderd, maar dat komt toch allemaal uit eenzelfde fabriek en is eveneens alkyde verf dus daar is geen probleem mee.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

En terug.
Ik leef precies in een andere dimentie.
Bon het zal wel een duren vooraleer ik dit nieuw forum ken.
Soit
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

Voor de vakantie heb ik deze werken uitgevoerd omdat de verf dan 3 weken kon drogen.
Ondertussen de rode biezen op de ketel en de zwarte kaders op de tender en machinistenhuis (ook met bies) aangebracht.

Stand van voor de vakantie.











Later meer.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

 Waauw, Jean-Paul, dat is super strak afplakwerk! Want bij een stoomlok is dat niet evident en, vind ik, het meest vervelende karwij bij een ombouw. De loc wordt echt prachtig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

ToThePoint

De kaders en rode biezen zitten erop.
Voor zij die opmerkte dat ik hoogglanslak gebruikte, de satijn lak zit er ook al op.



Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI