Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

vergeet niet u abonnement te verlengen

Gestart door treinbeginner, 15 december 2005, 09:46:46 AM

treinbeginner

vergeet u abonnement niet te verlengen
Het zou zonde van de onbrekende nummers
 

Steven86

Krijg je dan geen bericht als je moet verlengen?

eric

het is te hopen van wel,
ik zou niet graag een nummer missen

Leendert

citaat:
Geplaatst door treinbeginner

vergeet u abonnement niet te verlengen
Het zou zonde van de onbrekende nummers



In het kader van 'domme vragen bestaan niet', zoek ik maar even het randje op: wordt MSM ook naar NL verzonden, ik overweeg een abonement, maar vrees een beetje de portokosten..

Groet,
Leendert

ysbeer

Die vrees is gerechtvaardigd.
Echter zijn het wel de portokosten ,die het in Nederland 15 Euro duurder maken.[?][?]
En waarom alleen MSM en niet Spoorwegjournaal.[?]

Ik heb zo mijn boze gedachte (over de nederlanders[:(!]) maar voorlopige hou ik die nog maar voor me[:(!][:(!]

niet de ned.lezers hoor.[:0]

wim

Leendert

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Die vrees is gerechtvaardigd.
Echter zijn het wel de portokosten ,die het in Nederland 15 Euro duurder maken.[?][?]
En waarom alleen MSM en niet Spoorwegjournaal.[?]

Ik heb zo mijn boze gedachte (over de nederlanders[:(!]) maar voorlopige hou ik die nog maar voor me[:(!][:(!]

niet de ned.lezers hoor.[:0]

wim


Nou valt over 15 euro wel heen te komen, da's iets meer dan een euro in de maand. En ja, waarom de ene niet en de andere wel. Voor mij omdat onbekend onbemind maakt. Verder niet.

Dat van die boze gedachten over nederlanders begrijp ik niet zo. Maar ik weet niet wat ik niet weet natuurlijk. Ik dacht dat de bindende factor die fraai ogende landschapjes met 1:87 loks.
Maar hoe zit het voor jou dan met nederlanders die nederlands lezen? Of zijn het de nederlanders die niet nederlands kunnen lezen, alwaar gij moeite mee hebt [:)]. Enfin, we begrijpen elkaar vast niet te volle.

Groet,
Leendert

ysbeer

daar gaat het om ,ik woon 3 Km van de grens met Belgie.
3 Km verder betaal je 65 en bij ons 80.
dat is wat mij stoot in een ver.Europa

WAt is volgens mij de oorzaak.
MSM wordt in nederland van uit belgie gehaald door e.o.a magazine club en dan in de winkels gedropt.
Zeer waarschijnlijk staat in het contract dat MSM in nederland duurder verkocht moet worden.
Maar wie weet beter.
En nogmaals waar om sj niet ???

wim

bartie

Een Nederlands tijdschrift kost in Belgi? ook meer dan in Nederland zelf. Als je een brief verstuurd naar een buurland,ook al is dat maar 3km kost dat ook meer dan dat je die brief 50km laat versturen in eigen land.

Waarom moet iemand per se een reden geven waarom hij Sj niet wenst te kopen? Niet ge?nterreseerd, teveel geld,... wat maakt dat nu uit?[?]

Bart.

rgp

Dag,

Eenmaal per jaar ga ik op skivakantie in Oostenrijk, nl in Seefeld i. Tirol, ongeveer 10 km van de Duitse grens.  En wat zie ik.

De MIBA kost er ook duurder.  En in Mittenwald (Duitsland) kost dan Eisenbahn Osterreich weer duurder.  Waarom ?

Wel omdat het binnenland en buitenland is.  Wie is fout ?  De Post !

Want om een tijdschrift van Hamburg naar Mittenwald (+/- 900 km)te sturen vragen ze minder dan van Mittenwald naar Seefeld (20 km)  Het eerste is binnenland en het ander is buitenland.

Iden dito met spoorwegtarieven.  Blankenberge- Arlon is goedkoper dan Mons- Aulnoye

Roland

ysbeer

citaat:
Geplaatst door bartie

Waarom moet iemand per se een reden geven waarom hij Sj niet wenst te kopen? Niet ge?nterreseerd, teveel geld,... wat maakt dat nu uit?[?]

Bart.



ik zoek geen rede om niet te kopen,ik koop gewoon

wim

DelticPower

Hoi Forumgenoten.

Kan de discussie hier niet helemaal volgen. Als ik de MSM bij mijn boekenshop koop dan staat hier op de prijs 7,50 euro op voorgedrukt. Volgens mij geldt dit dan voor nederland en belgie. Er zal toch voor de losse verkoop geen andere omslag omzitten. De prijsverschillen die jullie noemen moet dan in de abonnementsprijs zitten. MSM heeft ook een ned banknummer, zodat de bankkosten ook geen invloed hoeven zijn. Blijft over de post die dan verschillende tarieven berekend en in de abonnementsprijs verwerkt zijn.
Daar de post ook meestal de bladen dubbelgevouwen en verminkt in de bus duwen, koop ik de nummers los.

Groeten Jan Simons

janjozef

Wel waarom het blad in nederland duurder is dan in belgie weet ik niet. Maar om altijd te schrijven dat de post de bladen mishandelt vindt ik raar ik heb al 3 jaar een abonnement en heb nog nooit een beschadigd exemplaar gehad. Ik heb wel een grote bus, gemakkelijk in weg te steken en ze wordt dagelijks geledigd.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

Hoi Jan.

Ten einde raad heb ik de grootste brievenbusklep gekocht die beschikbaar was en de opening in de deur ook op die grote afgestemd.
Mandje er onder zodat de post niet van die hoogte op de vloer valt. Een van de zondaars is denk ik de manier van bundelen bij de post. Stapels post met strakke banden bijeengebonden. De post komt aan op het postkantoor in grote bundels, en wordt dan uitgesorteerd per straat en weer met elastieken bij elkaar gebonden. De postbode pakt de post voor de hele straat (12 huizen) in de hand elastiek eraf en werkt zo de straat af. De post daarbij stevig opgevouwen vasthoudend en kreukend. Het viel me van de week op dat de Railhobby door een andere firma werd bezorgd. Keurig netjes en zo dus laten zien dat het ook anders kan.

Groeten Jan Simons