Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

Metpetergaathetbeter

Jammer dat je net als bij de 6255 die van VBV  verkocht de antennes vergat  te plaatsen (op foto zo'n kubusje met antenne (eens kijken op foto ; ik vind als je zoveel moeite doet om een leuk model te maken dat dit er moet opzitten, op de groene stonden ze niet direct maar op de blauwe MOET dit erop)

Groeten Peter ;)

mnieuwlaet

#91
Ik gebruik de tamya afplaktape en andere van 3M (ik heb schilder en decoratiediploma en bijberoep) Gebruik liever geen brol.
De verf is toch wel goed droogt snel en ging vlot om aan te brengen met de airbrush (dit is de eerste keer dat ik ze gebruik.

Voor die antenne die er niet opstaat, dat zal ik eens bekijken heb nog een "op de baan" liggen met de 6255 erin. of op internet.

Heb ondertussen gezocht en inderdaad aan beide zijden rechts als je ervoor staat zit zo'n vierkante antenneblok op het dak. In deModelspoor staat dit niet aangegeven wel die twee gaten voor den airco (en gedrukte nieuwe ventilatieroosters. Zal eens kijken als ik dat kan maken.

De verlichting die erin gaat is de print van digirails, ontworpen voor type 62.

Huugooke

Tamiya tape is excellent.
Een ander verschijnsel dat zich kan voordoen is als je de tape te vlug aanbrengt en het oplosmiddel van de verf nog aan het verdampen is. De tape komt dan los. Voor het spuiten nog eens goed aandrukken.
Het is natuurlijk een kwestie van goesting en gewoonte, maar ik kon met die verf niet overweg.
Voor echt strakke lijnen een decalvel spuiten en strips van snijden. Met wat oefenen krijg je hiermee lijnen die je nooit zo fijn kan afplakken; ook goed om een mislukte "afplakking" te corrigeren.
Misschien is het de foto, maar ik zie precies toch het "appelsienenvel" effect; komt door te veel verf ineens.

Metpetergaathetbeter

degene die hem bouwde bouwde hem ook zonder antennes, maar als je dan toch zoveel moeite doet zou je er ongetwijfeld spijt (achteraf) van krijgen die antenne(+houders)niet te plaatsen Even wat opzoekwerk en een iets meer moeite maar je model zal in geloofwaardigheid stijgen. Bij die groene stonden die er niet meteen op en op foto's valt het op dat die blok net geschilderd veel meer opvalt  (omdat bij de meeste het geel en het groen zijn beste tijd gehad heeft !)

Groeten Peter ;)

mnieuwlaet

Ik ben aan het kijken voor de dakantennes, de maat is beetje moeilijk af te leiden als er iemand tips, of de maat heeft je bent bedankt op voorhand.

Hier een test van een zelfgemaakte decal en daarna de start van het plaatsen op de INFRABEL 6255







Het ging nog redelijk vlot, sommige dingen zijn echt heel klein, zoams een enkel nummertje onder het eerste raampje, was moeilijk terug te vinden in mijn afweekbadje  :)
Hopelijk is hij vandaag af.
Daarna de digirails verlichting inbouwen aan een tamsdecoder.

doomslu

Proficiat Maarten. We hebben een aardig aantal van die decals verkocht, maar jij bent de eerste die ook toont dat hij ze gebruikt heeft.
Mooi resultaat!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Zeer mooi! Krijgen wij een filmpje te zien als hij rijdbaar is?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ERVIN

Knap resultaat Maarten , je moet er maar aan durven beginnen , zover ben ik nog niet.
Ik blijf dit volgen. ;)

OlivierV

Dat heb jij mooi gebricoleerd Maarten!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

Als het lukt maak ik een filmpje met de kodak, dat kan ook op photobucket.
Straks werk ik de decals af, nog één zijkant en de de twee strepen op de voorzijde.
Dan de decoder en digirails lichtprint. Het is wel nog een oude print van rock dus denk ik dat alles weg mag en de verlichting rechtstreeks aan de decoder.
Hoe zou ik gemakkelijk de maten van de antenne verkrijgen op het dak zie
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 augustus 2013, 20:25:39 PM
Jammer dat je net als bij de 6255 die van VBV  verkocht de antennes vergat  te plaatsen (op foto zo'n kubusje met antenne (eens kijken op foto ; ik vind als je zoveel moeite doet om een leuk model te maken dat dit er moet opzitten, op de groene stonden ze niet direct maar op de blauwe MOET dit erop)

Groeten Peter ;)
Heb al redelijk wat onlinefotos bekeken me is niet zo simpel zonder referentie.

doomslu

Ik kan jou de antenne die op de .6225 staat opmeten, maar ik heb de indruk dat die een tikkeltje groot is.
Heeft er iemand een 55 staan met zo'n antenne op?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

Hallo iedereen het is hartverwarmend hier te vertoeven met die positieve commentaren en stimulerende , opbouwende kritieken.

Dit is het voorlopige resultaat, zal nog enkele foto's zoeken om dan lichte verwering aan te brenegn rond draaistellen en uitlaat. Eventueel nog de antennes plaatsen.





We hebben met de kaasprikker de lichten gedaan en uitlaten op het dak.

Nu heb ik nog een probleem, de loc rijdt goed met de decoder eraan maar de verlichting van digirails gaat niet (ligt zeker aan mij hoor).
Zoals je ziet is dit een oude rocoprintplaat en ik werk met een TAMS 32 decoder, die heeft maar 2 funties.
Ik ging de frontverlichting laten wisselen met de rijrichting en  aan de functieuitgangen de twee sluitlichten hangen.







Zal deze namiddag nog eens de brains  tot denken zetten zodat het hopelijk lukt, tips welkom. of ervaringen met die prints.

Steven123

Mooi werk geleverd Maarten, goed bezig  ;)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

mnieuwlaet

Zoals eerder geschreven rijdt de loc nog altijd perfect maar heb ik geen idee hoe de verlichting te laten branden.
Het zijn de digirails printjes voor type 62.
de retourleidingen blauw, hangen allen samen en daarna netjes de gele aan de gele van de decoder (achterste frontsein) maar klopt dus ergens niet.
Kan ik die gewoon rechtstreeks eens aan de transfo hangen om te testen? zou natuurlijk kunnen dat ze echt niet, nooit zullen werken.

TBCédric

Misschien erover gelezen maar zitten er weerstandjes op of moest dat niet?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.