... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

mnieuwlaet

Ik ben een tijdje geleden gestart met mijn modelbaan in H0 tweerailsysteem. Ik bestuur voorlopig de treinen met roco multimauskes en de wisselbediening komt op eigen bedieningspanelen.

Om er weer extra swoeng in te steken schreef ik me in voor de minibaantjeswedstrijd 2012. In dit draadje zal je van tijd tot tijd de vorderingen kunnen volgen. Het is een fictief belgisch  baantje in de huidige tijd, van de jaren 90 tot nu.

Ik ben nu bezig met het omspuiten van een type 62 diesel nr infrabel look!  Heb een 6204 (wordt behouden, eventueel rode decal met infrabel op) en de 6300 is opgeschuurd en gedemonteerd!
Zal zo snel mogelijk een foto plaatsen.
Moet ook nog een tweetje monteren, motor plaatsen enz. Hopelijk zit er niet te veel hooi op mijn vork want de eindmeet wil ik absoluut halen!


Steam.N

Succes !  Benieuwd om je baan in Mechelen te bewonderen [:p]
Nog twee en een halve maand tijd ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Steam.N
Nog twee en een halve maand tijd ...
Niet overdrijven, 90 dagen om precies te zijn [:I]
Succes, Maarten [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

... Niet overdrijven ...

Niet dat ik er de druk wilde opleggen, Gerolf [;)]
Hangt inderdaad af van de to-do lijst ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

citaat:
Geplaatst door Steam.N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

... Niet overdrijven ...

Niet dat ik er de druk wilde opleggen, Gerolf [;)]
Hangt inderdaad af van de to-do lijst ...

"Onze"(*) to-do-list is 11 bladzijden... [:0]

(*): met "onze" bedoel ik de organisatoren van de expo. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

Vandaag mijn toekomstige roco 6255 opgeschuurd en nog ??n primerlaagje (acrylprimer van MOTIP) gegeven, hij is nu aan het drogen! De afwerking had ik graag gedaan met Vallejo air, hebben er mensen heel slechte ervaringen met deze verf of zou jet het afraden voor dit project?
Het is nog een oude roco, oude printplaat en gloeilampen! Op die print zitten er weerstanden naar de motor denk ik. Zouden die ervantussen mogen? Ik zal een decoder plaatsen van TAMS en digirail verlichting!

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door mnieuwlaet


Op die print zitten er weerstanden naar de motor denk ik.




Weerstanden naar de motor ?
Dat gaan dan wel serieuze grote zijn !
Ik vermoed dat het spoelen zijn vermomt als weerstand.
Foto geeft duidelijkheid ivm wat u weerstanden noemt.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

mnieuwlaet

Daar ik ziek ben en reeds in staat een beetje verder te doen aan de modelbaan zal ik jullie de vorderingen niet onthouden!
Ik heb de basisstructuur gemaakt van het kanaal voor de draaibrug in bouwplaten en nog een paar andere kleine structuurwerkjes.



ToThePoint

Die hamer achter dat wagonneke rechts, dient dat om een stilgevallen lok aan te sporen om verder te bollen ?  :D
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

mnieuwlaet

De hamer is een extra gewicht omdat de plaat nog maar verlijmd was   :D

ondertussen zijn we bezig met de spoorberm te maken en straks zal ik nog sporen plaatsen en stroom solderen!

go with the flow...

mnieuwlaet

Ik heb weer een beetje verder kunnen doen. De volgende dagen zal het minder zijn, de boomkwekerij heeft gebeld ze zijn klaar de bomen. Ze moeten wel binnen de 48 uur in de grond dus jah... geen keuze zeker

Mijn baan dus, ik een verhoogde berm gebouwd  die 3 cm moet overwinnen op een afstand van 120 cm.  Dit is netjes getest met vercshillende locs en ze loopt prima. Natuurlijk met nog de volledige afwerking gebeuren.
Ik heb ze gebouwd met resten schuimbouwplaat en kurk.


mnieuwlaet

momenteel is de baan opgestapeld, letterlijk. Onder de schuine kanten van de zolder ga ik eerst afwerken en een mooie kast maken zodat ik geen vuiligheid meer heb van de omgeving.

Ondertussen is er plaats om extra module(s) te maken voor de forumbaan. Ik zoek nog altijd mensen die eventueel een module gemaakt hebben in gelijkstroom (met peco 100 dus).



Mensen die zich gezoepen voeln, kleine af te werken projectjes, testen ,experimenteren, let yourselfs go in the modelbouw

mnieuwlaet

Nog altijd druk bezig met het afwerken van de schuine kanten zolder.
Maar ondertussen is creative corner zo goed als klaar  ;D

Alles voor de hobby, een leuke afgewerkte ruimte is al een goede start, verderzetting.

schuren plamuren,... alles voor een leuke creative corner eh


Dit is de bijna afgewerkte creative corner... deftig zeggen dan



mnieuwlaet

#13
Ik heb een oude veel te grote loods in architectenkarton (een probeersel van vroeger) versneden en  weer beginnen af te werken. Een kantoortje erbij poorten uitgesneden, roofing geplakt , boordstenen enz.




Jurgen

Bumba lacht, prima werk dus!  :D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.