vraagje

Gestart door Leob_nl, 26 juli 2012, 21:05:56 PM

Leob_nl

Hallo ,
Ik zie hier zeer mooie model gebouwen , meeste gemaakt met behulp van laser techniek  , nu hier heb ik eigenlijk een vraag over.
Iets uit snijden met behulp van laser techniek wordt hier wel bewezen, maar is het ook mogelijk om alleen een stukje van de bovenlaag weg te halen?
Vgr,
Leo

Gerolf

Graveren kan ook, ja. Maar ik betwijfel dat je een vlak gedeelte kan weghalen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Kort antwoordje : Ja !
Meer info via pm aub.
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Geldt die "ja" dan ook voor een vlak stuk, Paul? Ga je met een laser geen streepjes zien op een lager gelegen vlak?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Geldt die "ja" dan ook voor een vlak stuk, Paul? Ga je met een laser geen streepjes zien op een lager gelegen vlak?



Ik vermoed dat dat kan, maar je gaat dan putjes zien.
Een laser is op diepte in te stellen, als ik wel ben.
Gaat om de resolutie???
Groet van Frank

Kees-Jan

Snelheid, vermogen en gap (dpi) zijn in te stellen. Tevens zijn er machines die grijswaarden kunnen omzetten naar diepte.

Mvg.

Kees-Jan

Paulogic

Even kort, zonder bijbedoelingen (ik moet opletten wat ik hier schrijf... boze mails genoeg gehad[:(])

Grijswaarden omzetten naar diepte is voor de recentere machines doch...
met wat kennis van de machine kan veel bereikt worden. (met uiteraard beperkingen
volgens materiaal enz)

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=70&whichpage=128

kijk naar het Tuinhuisje dat Dirky op het forum toonde.
De rand bovenaan het huisje is gegraveerd, de deur, het dak...
Het deurtje van het kippenhok, het relief in het kippenhok, de loopplank,...
mvg,
Paul(ogic)

Kees-Jan

Klopt Paul. Mijn machine (die momenteel onderweg is naar mij) kan grijswaarden omzetten naar dieptes.

Mvg

Kees-Jan

NB boze mails gaan bij mij zonder meer de vuilnisbak in. Kan mijn tijd beter besteden namelijk.

Leob_nl

Goedeavond,

Dank voor het antwoord op mijn vraag , ik ga nu eerst tekeningen maken voor mijn schaal (G-spoor LGB/Piko) van het station Nordhalben.
Ik heb een aantal foto's van dit station op mijn website http://www.tuindersspoor.nl ,albums / RodachtalBahn , dan is ook in een keer duidelijk (hoop ik) waarom ik mijn vraag stelde.

Vgr,
Leo