Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

evan

We want pictures!!!  :-*
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

So do I  ;D ;D ;D
Binnen een paar minuutjes: ben de laatste dwarsliggertjes aan het leggen (foutje bij het lijmen, maar bijna ok  ;) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1247
Zie hier mijn eerste wisseltje  :) :) :)
Zo fier als een gieter !  (alhoewel er wat foutjes inzitten ...)



Voor alle duidelijkheid: mijn boreling is de onderste  ;D ;D ;D
dwarsliggers moeten nog geschilderd worden, en dat zal een wereld van verschil maken

Maar je ziet nú al: véééél fijner dan de Peco 55 daarboven ...
(en van die Peco's ben ik altijd zo tevreden geweest, want slank, fijn, goed afgewerkt ...)

Mijn testwagonnetje rijdt er gemakkelijk over, geen hapering, geen geschommel of getril !
Dus blijkbaar is mijn bezorgdheid om de wielflenzen onnodig (maar toch voorzichtig zijn, en thuis alle rollend materiaal eens uitproberen).

Er moeten nog wat zaagsnedes gemaakt worden, om de nodige isolatie te bekomen.
Volgende keer beter aandacht aan het soldeerwerk, en aan de uitsparingen aan de wisseltong:
ik had het bijhorend filmpje niet goed bekeken, en heb het vijlwerk niet correct uitgevoerd.

Maar al bij al: een goeie start: ik weet nu hoe het normaal moet, en de eerste kennismaking smaakt naar meer !!!
Oefening baart kunst, zeker?
En wie weet, enkele raillasjes ... die je waarschijnlijk zelfs niet zult kunnen zien ...

Vóór ik aan de engelse wissel begin, maak ik eerst nog wat klassieke wissels ...
Want de engelse wissel is met scharnierende tongen, veel kleine stukjes ...
Daar moet ik de techniek goed voor onder de knie hebben ...

Toch even van 't hart:  dit is één van de enige producten die ik ooit kocht, waarvan ik kan zonder beperking kan zeggen: dit was prachtig doordacht, met in het achterhoofd het gebruikersgemak, de betwouwbaarheid, de kwaliteit van product en ondersteuning !  Een plezier !  (en neen, ik heb geen aandelen, maar als het goed is, mag het ook eens gezegd worden, zeker? )  ;)

Nu even het vrouwelijk schoon gaan opzoeken  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#1248
Wel Jean dat ziet er goed uit en zeker voor je eerste keer!

Ik ben blij dat ik geen schuldgevoel moet hebben dat ik je overhaald heb om dit te doen ;D
Je legt de lat zo hoog met je filigrane gebouwen dat een Peco code 55 er niet bij zou horen.

Top!

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Citaat van: Steam.N op 14 juli 2013, 11:58:30 AM
Zo fier als een gieter !

En terecht!  Dat ziet er een fijn werkje uit Jean  :D 
Die zelfbouw wissels moet je zeker ergens goed in het zicht leggen op je baan  ;)

Succes met de overige bouwwerken!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Evan, schuldgevoelens moet je zeker niet hebben  ;)
Niet alleen omdat het goed meevalt, maar zelfs in het andere geval: als ik mijn gezond verstand niet gebruik, moet ik zélf op de blaren zitten ;-)

En ik ben je dankbaar dat je me deze mogelijkheid aanwees:
volgens mij gaan code-40 sporen heel wat mooier passen in mijn NEEB verhaal !

Thanks again !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Citaat van: Steven123 op 14 juli 2013, 12:11:31 PM
... Succes met de overige bouwwerken! ...

Thanks, Steven.
En ik heb nog wat nieuwsoortige bouwwerken in mijn vakantie-menu-tje staan  ;)
Als die allemaal zo goed meevallen als die wissel, worden deze weken een echt feest  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 14 juli 2013, 11:58:30 AM

, en thuis alle rollend materiaal eens uitproberen).


Nu even het vrouwelijk schoon gaan opzoeken  ;D ;D ;D


net als je station is je wissel een meesterwerk maar ik vond toch iets eigenaardig aan je omschrijving (tuurlijk waar anders ?) ;D ;D ;D ;D ;)

Groeten Peter ;)

conducteur


Eerste post in dit topic:

CiteerWat vroeger dan gepland ... de opstart van een nieuw project ...Hoe?  En wat dan met de Scrap Yard? Zelf gescrapt?Nee nee, maar als je op reis gaat, en 's avonds, als het knutselvirus kriebelt ... Met 't vrouwke afgesproken dat de yard inderdaad moeilijk meekon ! Maar als alternatief: evergreentjes meegenomen, en lijm, lat, mesje ...En een bende foto's ...Voor 's avonds laat, als iedereen slaapt, en de muziek rustig de achtergrond wat vult ...Als je wat in mekaar wil boxen ...Niet iets onbruikbaars, maar een testje op uitvoerbaarheid van mijn nieuw project:Een stationsgebouw.  Niet zo maar een station, maar dat van mijn geboortestad: Turnhout.



Hij gaat nogmaals met vakantie, wat zal dat geven?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Jean, dat ziet er prachtig uit. Zoals hierboven al gezegd, met zo'n gebouwen moet de rest volgen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 juli 2013, 12:38:06 PM
... ik vond toch iets eigenaardig aan je omschrijving ...

Een locje, een wagon, een postkaart, ...  zijn dat allemaal geen vrouwelijke objecten ???;D ;D  ;D
Mocht ik verwarring gesticht hebben, mijn excuses, Peter  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Citaat van: conducteur op 14 juli 2013, 12:48:48 PM
... Hij gaat nogmaals met vakantie, wat zal dat geven? ...

In tegenstelling met vorig jaar:
Ik blijf deze keer wel sleutelen aan hetzelfde project, maar er zitten zoveel aspecten aan, dat ik deze weken zonder wroeging kan smullen van andere kantjes  :) :) :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Binco

ja kijk, dat noem ik nu een wissel.  8)
Pico bello uitgevoerd Jean!!!

Past bij de rest van de bouwwerken!

doomslu

Jean, er zit een wereld van verschil tussen die twee wissel. Prachtig!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GVL

Mooi gebouwd, Jean.
Weer een horde genomen.