Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

GVL

Nog niet wind- en waterdicht maar wat er al staat, mag gezien worden!

Kautenbach

prachtig hoor Jean, succes met de laatste bijwerkingen, die schouw wordt een waar hoogtepunt, net als in t echhie, zie ik het goed dat zelfs de voegen netjes de hoek omgaan, in schaal N?

Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 08 juli 2013, 09:40:15 AM
... zie ik het goed dat zelfs de voegen netjes de hoek omgaan, in schaal N? ...

Aahhh, dat is toch de bedoeling, hé !
Het is anders geen zicht, als ik een foto trek, en de voegen kloppen niet.  ::)
Maar ... het is niet altijd gelukt ... zélfs niet met alle camouflagetrukken  :-[
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Tjalling

Hallo Jean,

Het lot van de vakman: zijn eigen fouten steeds blijven zien.
Een oude buurman van mij, all-round bouwvakker die dus ook kan metselen, liet zijn schuur door een collega metselen. Foutjes van zijn collega ziet hij minder dan zijn eigen fouten....

Het ziet er geweldig uit, fantastisch gebouw!

Groet,
Tjalling

 

Kautenbach

helemaal met Tjalling eens, komen er op hoeken nog regenpijpen?

en nu de hele kleine lettertjes, je heb je verband de hoek om heel netjes, maar eigenlijk had de laag dan moeten verspringen volgens mij, je krijgt in dit (volgens mij Vlaams) verband 1 laag met koppen, en een laag met strekken, de "strekse" laag gaat volgens mij dan als kopse laag de hoek om, nogmaals, dit pure muggezifterij van mijn kant uit hoor, ik krijg het verband niet eens in schaal HO zo netjes voor elkaar, en ben een vakpurist/bouwkundige achtergrond)

Steam.N

Wim, twee maal JA  ;)

Eerste is evident: er komen regenpijpen (maar dat is niet de reden waarom de rechterhoek op de foto niet is afgewerkt zoals het hoort).

Tweede JA: ik weet het.  Je hebt gelijk. 
In den beginne van het stationsgebouw zelf, heb ik het goed in het oog gehouden, maar later ...  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Ik knoop het terug in mijn oortjes, voor het volgende bakstenen gebouw  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

ik heb 3x gelijk dan Jean, ikke is een enooooorme grote muggezifter hoor , t resultaat is meer dan fenomenaal!!!!!!

Steam.N

doenotworrie, Wim.  joestisjoest  ;)

Opmerkingen zijn altijd welkom: ofwel leer ik er uit, ofwel heb ik tóch gelijk, en dat streelt dan mijn ego   ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

hahaha, nu krijg ik gelijk, u is een groots vakman  ;D


arnaud

Citaat van: Steam.N op 07 juli 2013, 23:39:23 PM
De twee zandsteen-sierstenen zijn bedriegelijk eenvoudig, maar ik ben wel tien keer opnieuw begonnen ...

Prachtig deze baroke stierstenen  :D
(zandsteen?? ???...)
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Steam.N

Arnaud, ik geloof inderdaad dat dit zandsteen is, maar ik check het nog wel.
Het verandert niets aan de vorm, maar het bepaalt wel de kleur, natuurlijk.

Even een nieuw zijtrajectje:
Ik ben even niet thuis, en heb wat knutselgerief meegenomen.
Loods is vier cm te groot om te passen in de boxen die ik ter beschikking heb.
Dus metsers zijn even op zomerverlof  ;)

Mijn rusteloze vingers hebben iets anders vastgenomen:
sporen, dwarsliggers, een koppel mallen ...
Ik ga proberen wissels te bouwen  ...  en deze dagen probeer ik een klassieke wissel, en als dát lukt, probeer ik een engelse wissel ...
In N, natúúrlijk, en in een zotte vlaag heb ik Code-40 besteld ... en geleverd gekregen ...
Achteraf is mijn frank gevallen dat: mogelijks mijn eigen rollend materiaal niet geschikt is (en moet bijgestuurd worden), en dat het een probleem wordt, als deze wissels gebruikt worden op de MSM-N-Modulebaan ...

Maar ik ga even op de blaren zitten, en probeer dit uit ...

Later enkele foto's, ongeacht of het lukt of niet  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Ik ben benieuwd  ::)... en geniet bovenal van je verlof!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

Jean,

Geniet volop van je verlof!  Jou kennende gaan we hier weer het één en ander te zien krijgen!

Groetjes, Peter


Gerolf

Aha, wisselbouw als eerste vakantiejob  :)
Die code 40/55 overgang aan modulebakken: Dat lijkt me wel op te vangen. Het is maar 0.4 mm verschil  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 14 juli 2013, 10:27:21 AM
... Die code 40/55 overgang aan modulebakken: Dat lijkt me wel op te vangen. Het is maar 0.4 mm verschil...

Die overgang lijkt me inderdaad niet het grote struikelblok, maar mogelijks is er een probleem van flens-grootte of wielafstand ...
Ik weet onvoldoende van de door producenten gebruikte standaarden.
Mijn Code 40 wissels zouden (als ik ze juist bouw  ;) ) NMRA complient moeten zijn  ::)

Eerste wissel is bijna klaar  :P  :)  yeeehaaa !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }