Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Metpetergaathetbeter

Voor Jean is dat allang geen uitdaging meer, die doet gewoon zijn ding en wonder boven wonder keer op keer slaagt hij daar weer in !  :D

Fraaie momentale miniatuurtjes !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 april 2013, 07:48:53 AM
Voor Jean is dat allang geen uitdaging meer,
Ah neen?  Je moest eens weten !!!  ::)

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 april 2013, 07:48:53 AM
...die doet gewoon zijn ding ...
Inderdaad: ik ben bij familie en vrienden gekend als erg koppig en eigenzinnig  ;D

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 april 2013, 07:48:53 AM
... wonder boven wonder keer op keer slaagt hij daar weer in ! ...
Soms lukt het inderdaad. Fantastisch gevoel, hé  :)

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 april 2013, 07:48:53 AM
... Fraaie monumentale miniatuurtjes ...
Dank je wel, Peter.  :-*

De handjes kriebelen om terug aan de slag te kunnen.
Maar eerst een dagje werken  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

Mooie loods, Jean.
Fijn ook dat je je grenzen telkens verlegt.  Werkt aanstekelijk.
Groeten.

Peter

Jean,

Plak op de binnenkant van de poort een heel smal stripje van een zwart plastiek zakje (van huisvuil e.d.)
Hiermee is de spleet afgedicht in gesloten toestand en die zwarte plastiek is toch soepel genoeg om niet tegen te wringen tijdens het openen/sluiten van de poort, en het valt niet op. Een andere kleur van zakje is geen optie want door wir, rood blauw enz. schijnt het licht toch door
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Is een mogelijkheid ...
Zal het evalueren als er een poort in de rail hangt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#965
De muur is grotendeels af.



Nog de vensterbanken en de raamkaders, maar die zijn voor later.

Nu even een ideetje uitproberen voor de loskade-poorten ...
Kwestie van in te schatten wat ik aan de achterkant van de muur moet voorzien om een vlotte beweging te garanderen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Jean, het blijft een feuilleton dat nooit verveeld !

railrunner

Jean,

Niet vergeten om eerst uw muur te verstevigen langs de achterzijde.  Ik spreek uit ervaring.  Gisteren een huisje teruggekregen dat ik ooit voor Scheldewindeke had gemaakt en één muurtje was verbogen.  Het betreft een geveltje van alles bij elkaar toch 1,5mm dik.  Geen probleem, ik kan het wel oplossen, maar als je wilt beginnen met bewegende poorten of deuren is het toch even opletten geblazen.  Het zou spijtig zijn mocht uw model vern&@kt worden door warmte of iets anders dat invloed kan hebben op styreen.  Ben wel nieuwsgierig hoe je de deuren / poorten bewegend gaat maken.

Steam.N

Dat verstevigen is een must, inderdaad.
Ik heb hier al een mooie kromme muur (gelukkig in orde te krijgen).

Eerste (halve) poort is gemonteerd op een teststuk.
Ik probeer het zó te maken, dat ik de poorten pas op het laatste moment kan inschuiven (kwestie van vlot te schilderen en werken), en met minimale moeite er terug uit (in geval van haperingen/herstelling).

De poort beweegt redelijk vlot (maar nog niet perfect).
Morgen ook eens een aandrijfstangetje bevestigen, om de aansluiting met een servo te simuleren.
Het aangrijppunt op de poort zal belangrijjk zijn om een vlotte beweging te behouden.
We zien wel hoe het loopt ... het zou straf zijn mocht het van de eerste keer goed zitten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Ik zeg hier niet veel, maar ik blijf kijken...  :P

Ik denk al aan Leuven 2014...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Jean, Luc, da's nog ver weg, alhoewel,

Zou tof zijn ;D

Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 20 april 2013, 12:55:52 PM
Jean, Luc, da's (Leuven 2014)  nog ver weg, alhoewel,
Zit wel in mijn achterhoofd, maar ik weet van vorige deelnemers dat de tijd vliegt, en de laatst uurtjes voor de opening meestal nog erg druk gebruikt worden om alles in orde te krijgen.
Wie weet ...  (eerst ook het reglement 2014 te pakken krijgen  ;) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Ha, je denkt aan een minibaantje? Kan ook.
Ik dacht aan een diorama of baantje...

Het reglement van de wedstrijd? Dat ligt vast. Morgen schrijf ik een inleidend alineaatje en over een paar weken staat het in MSM 125.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Diorama kan altijd, baantje mogelijks (misschien deel van de N-Forumbaan), of als het past: een minibaantje.
Alles staat open ...

Voor mij in elk geval een groot avontuur, want ik heb nog nooit een baantje ineengeboxt ...
Juist een goeie reden om het eens te doen, denk ik.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

denk ik, zeker weten Jean, t ziet er prachtig uit, ik kan met voorstellen dat je, samen met oa het brugproject van de N-forumbaan, een prachtige baan weet in te richten.

groetjes, wim