Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Eenvoudig, Jim:
Als ik thuis kom, en gegeten heb, schiet ik naar mijn modelbouwkamer.
Na alle frustraties die ik op 't werk oploop ten gevolge van de extreem kafkaiaanse situatie, vlucht ik van alles wat "MOET", en laat ik (tot mijn schaamte) dingen liggen die ik eigenlijk óók dringend zou moeten doen voor huishouden, familie en vrienden.
OOIT zal het beteren ... hoop ik ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Jean,

Als het een troost/steun mag zijn: er is maar één ding dat "MOET" en dat is als je dringend moet...  ;)

Groetjes, Peter


Pol

#947
Citaat van: Steam.N op 17 april 2013, 12:45:06 PM
Eenvoudig, Jim:
Als ik thuis kom, en gegeten heb, schiet ik naar mijn modelbouwkamer.
Na alle frustraties die ik op 't werk oploop ten gevolge van de extreem kafkaiaanse situatie, vlucht ik van alles wat "MOET", en laat ik (tot mijn schaamte) dingen liggen die ik eigenlijk óók dringend zou moeten doen voor huishouden, familie en vrienden.
OOIT zal het beteren ... hoop ik ...

Heel herkenbaar! Verzorg jezelf en zoek op tijd hulp als het niet meer lukt!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

modeltreinbart

Bij ons zeggen ze MOETEN is BOETEN en het enige dat Moet is sterven.
Relaxen op uur en tijd kan wonderen doen , en één worden met je lichaam is ook belangrijk door gezond te eten. Anders kan je hart problemen krijgen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

railrunner

Citaat van: Steam.N op 17 april 2013, 12:45:06 PM
Eenvoudig, Jim:
Als ik thuis kom, en gegeten heb, schiet ik naar mijn modelbouwkamer.
Na alle frustraties die ik op 't werk oploop ten gevolge van de extreem kafkaiaanse situatie, vlucht ik van alles wat "MOET", en laat ik (tot mijn schaamte) dingen liggen die ik eigenlijk óók dringend zou moeten doen voor huishouden, familie en vrienden.
OOIT zal het beteren ... hoop ik ...

Bij mij komt nu even het huis, tuin en de kinderen op de eerste plaats.  En de situatie is héél herkenbaar.  Als ik in de modelbouw vlieg, vergeet ik ook alles rondom mij.  Dan valt alle stress van de schouders en ... relax!

Dit weekend nog een feestje, volgende week nog eens een weekje hard werken en dan heb ik weer een weekje tijd voor de hobby.  Joepieeeeee!

Steam.N

Ben thuisgeraakt.  De dag overleefd.  De spanning is weg  ;)
Even bijpraten met 't vrouwtje, en straks zoef naar boven  :)
(voor te knutselen, hé mannen  ;D ;D ;D)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: Steam.N op 17 april 2013, 18:30:45 PM
Ben thuisgeraakt.  De dag overleefd.  De spanning is weg  ;)
Even bijpraten met 't vrouwtje, en straks zoef naar boven  :)
(voor te knutselen, hé mannen  ;D ;D ;D)
Ja ja, dat zeggen ze allemaal.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Citaat van: doomslu op 17 april 2013, 19:34:46 PM
.. Ja ja, dat zeggen ze allemaal. ...

Lukske, waar uwe kop van vol zit ...  ;D

Ondanks alle goeie voornemens, is er weinig van terecht gekomen.
Amper twee muursecties gedaan.
(met andere (nuttige) zaken druk bezig geweest (hé Luc  ;) )
Tja, elk stukje vooruitgang is er eentje.
Morgen komt er blijkbaar alweer een avond ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Citaat van: Steam.N op 17 april 2013, 23:48:13 PM

Ondanks alle goeie voornemens, is er weinig van terecht gekomen.

Morgen komt er blijkbaar alweer een avond ...

Dat kan ik goed aannemen na een stressy dagje werk  ;D

Steam.N

Het wordt tijd dat die baksteensecties boven de raambogen af geraken.
Ik wordt er wat lastig van, want het blijft duren.
Nochtans moet ik erg secuur blijven om de bakstenen exact tegen de zandsteenbogen aan te werken.   
Gelukkig: begin ik aan de laatste. Nog een half uurtje vijlen en schrapen  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#955
Gedaan met de boogjes.
Het heeft lang genoeg geduurd  ;)



Nu net gestart met wat verder metselwerk voor de pijlers.
Dit gaat wel iets sneller, want het is recht op recht.
Alleen letten dat de baksteenrijen wat overeenkomen ...

Eens dit gedaan (morgen), begin ik aan de burelen (aan het achterste eind van het gebouw).
Ondertussen wordt wat nagedacht over de bouw van de poorten, die ik waarschijnlijk bewegend maak.
De grote poorten, waardoor de trein rijdt, moeten scharnierend zijn, de poorten aan de loskade ga ik proberen schuivend te maken.
Aangestuurd door servootjes.
Ik moet vermijden dat de poorten beginnen te waggelen tijdens de schuivende beweging ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Strak gebouwd, Jean  8)
Citaat van: Steam.N op 18 april 2013, 22:49:52 PM
de poorten aan de loskade ga ik proberen schuivend te maken. Aangestuurd door servootjes.

Horizontaal schuivend of rolluiken? Heb je genoeg plaats om een poort te laten wegschuiven achter een muur? Of in twee delen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#957
Horizontaal schuivend, in twee delen.

(Het is een beetje deductie)    ::)
1. Indien het rolluiken waren, zou de rol zichtbaar zijn achter de glaspartij boven de poort.
En in NEEB zou die rol geen lichtgewicht en compacte uitvoering als nu geweest zijn.
2. Indien als één stuk horizontaal schuivend, is er achter de muurdelen te weinig plaats, en is de poort achter het aanliggende raam zichtbaar.
3. Scharnierende poorten zouden kunnen, maar in mijn vader's jonge tijd (?) waren ze blijkbaar schuivend ...
Technisch eenvoudig realiseerbaar, in die tijd, en handig in gebruik.

Ik denk niet dat de uitvoering van de poorten op één of andere postkaart te zien is ...
Dus probeer ik de tweedelige schuifpoorten  ;)
Het lijkt me bovendien een leuke uitdaging om die goed werkend te krijgen  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Het lijkt me vooral een uitdaging om de servo's ergens te verstoppen, en/of om de aandrijfstangen niet te lang te maken.  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ik denk ze ondergronds te plaatsen, want binnen in de loods :
- zijn ze zichtbaar, zeker als ik het binnenlicht aansteek
- zou het gebouw het servogeluid wel eens kunnen versterken

Ander "probleempje", met zo'n beweegbare poort : er komt een spleet tussen muur en deur.
Daarlangs zal het binnenlicht naar buiten doorschijnen. 
"'s Nachts" gaat dat een onrealistisch beeld geven.
Moeilijk te vermijden, denk ik.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }