Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

ToThePoint

Mannekes mannekes mannekes dat ziet er heel goed uit.
Ben ook eens benieuwd hoe het zit met die styreen.
Jean "go for it ".
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Paulogic

Dank u heren,

Even wat uitleg... en nee dit is geen reclame voor modelspoorstukken he...  ;D ;D ;D

Met styreen 0,3 mm en 0,5 kan ik tot 0,7 mm fijne gaan.
Ik snij ook alles in het dubbel aantal dat nodig is. Bij zo fijne zaken is er altijd wel een
miskleun bij of breekt het bij vastnemen... met dubbele oplage, is er 'speelruimte'.

In mdf kan het tot 0,3 mm, bij karton zelfs tot 0,2 mm maar neem het nog maar eens vast  ;D

Experimenten met PS van 0,8, 1 en 1,5 zijn bezig, doch met deze temperaturen kan ik mijn venster niet lang
laten openstaan. Verluchting gaat nog steeds via venster, een binnenafzuigunit is nog even buiten budget.

Binnenkort ook experimenten met dunne Premium Plexi van 1 mm, 1,5 mm en 2 mm.
MDF is ook beschikbaar van 1 mm, 1,5 mm, 2 mm, 2,5 mm en 3 mm (echte 3 geen 3,2) 3,2 mm,...
Lang gezocht en toch bedrijven gevonden die dit kunnen en willen maken voor een schappelijke prijs...

MDF wordt veel gevraagd voor sjablonen (spuiten, frezen met volgfrees, aftekenen,... zelfs gietmallen)
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Ja, er zitten hier een paar kunstenaars op het forum die Jean, mezelf en nog een paar anderen met hun volle inzet helpen om aan zelfbouw te doen.
Zonder hun goede raad, en hulp (laser, etswerk enz) zou de zelfbouw bijna niet mogelijk zijn.
Dan denk ik in de eerste plaats aan Paul (Paulogic) David (van Goover models) beiden fantastisch in laser werken, en Gerolf met zijn uitstekende hulp in raad en daad voor het zeer fijne etswerk.
Bedankt alvast. (ook aan degenen die ik nog niet noemde)
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Ah, Peter (Peter), hier ga ik volmondig mee akkoord !

@Michiel:  absoluut geen "snif":  je hart zou moeten opspringen van vreugde ( ;D)  dat er op deze wereld plaatsen zijn zoals dit forum!
Hartverwarmend !!!

Peter (PeterC):  ik geloof dat het 0.3m dikke styreenplaten zijn, waarin gelaserd werd.
En zoals Paul eerder zei: alles in het dubbel, zodanig dat ik al eens een klein accidentje mag hebben (maar ga vermijden, natuurlijk  ;) )

@Luc: Wel, deze keer zou je wel eens gelijk kunnen hebben (maar sta me toe dit NIET uit te proberen  ::) )

@allen: thanks voor de toffe reacties. 
Deze avond ga ik voortprutsen op deze golf van aanmoediging.   :) :) :)


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Die "snif" was van ontroering, hoor.  ;) Maar je hebt gelijk, het is werkelijk formidabel!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 22 januari 2013, 18:12:54 PM
Die "snif" was van ontroering, hoor.  ...

Ik had het wel door  ;) maar kon het niet laten   ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

allemagies, ik heb weer eens wat gemist, pfff wat mooi dat fijne werk, toppie, snif snif snif ;)

Peter

Stilte voor de storm?  Zo'n lange pauze zijn we niet meer gewoon. Toch niet ziek hoop ik. (ben zelf gelukkig aan de beterhand)
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

#818
Citaat van: Peter op 26 januari 2013, 10:05:35 AM
Stilte voor de storm? ...

Ach, Peter, ik wou dat het zo was.
Al enkele dagen is, ondanks het .mooie ets- en laser-werk, de fut er even uit  :-[
Het heeft wat te maken met het lange zoeken naar een bevredigend schilderwerk van de gevels van het station ...
Onbegrijpelijk, maar waar ...

Misschien ook omdat mijn werkplekje opnieuw een mesthoop is geworden, en dat ik er mijn draai even niet vind.

Daarom vandaag grote werken: twee grote kasten verdwijnen uit de knutselkamer, en ruimen plaats voor een extra werkblad.
Mijn nieuwe draaibank/freesinstallatie en binnenkort vernieuwde etsgereedschap moeten een voldoende ruime plaats krijgen.

Even geen geknutsel, maar een adempauze vóór ik er weer tegenaan ga.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Citaat van: Steam.N op 26 januari 2013, 15:19:12 PM
...Even geen geknutsel, maar een adempauze vóór ik er weer tegenaan ga...

Daar moet ook soms even tijd voor gemaakt worden  ;)

Groetjes, Peter


Peter

Die kleine inzinkingetjes overkomen ons toch allemaal, maar over het algemeen vinden we na een paar dagen onze draai weer terug. Mijn materiaal (verschillende soorten bestrating en dakpannen) van David zijn onderweg. Hij heeft het nog verzonden voor hij vande namiddag naar China vertrokken is. Waarvoor hij mijn oprechte dank heeft gekregen, dat hij nog alles kon maken.
En weet je zo'n steuntje in de rug geeft dan telkens weer voldoende moed om er vol terug in te vliegen. Dus wees maar gerust, je kennende komt dat ook weer dik in orde.
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

Jean,

De fut komt vast zo weer terug, afwisseling vd werkzaamheden doet wonderen, niet dat jij met jouw niveau een wonder nodig hebt, da's al een wonder op zich ;)

Gerolf

Als je werkplek terug wat herschikt is, komt de goesting zeker terug.
Intussen ook van andere dingen genieten  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

'k moet toegeven: toen ik bij Paul die gelaserde stukjes zag, was ik ook efkens van de plank.  ;)

maar ik ben ervan overtuigd dat eenmaal de volle goesting er weer is, die stukken voor nieuwe moed zullen zorgen!

neem je tijd, geniet van de gure regen, van de strakke wind... en andere dingen!  :D

railrunner

Jean,
Troost u, je bent niet alleen.  Wij maken dat allemaal wel eens mee.  Daarom is het belangrijk om af en toe eens af te wisselen.  Hoe lang ben je nu al bezig met Turnhout? Een jaar, twee jaar, ik weet het niet.  Logisch dat de fut er even uit is! Maar wacht niet te lang met de draad terug op te nemen, want anders belandt Turnhout in een hoekje en ook uit je gedachten.  En blijven we allemaal in spanning wachten op het vervolg.  Je bent in ieder geval zéér goed bezig!!!