Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Gerolf

Niet dat ik wil beweren dat je traag bent, ... Maar twee uren voor zo'n stukje is inderdaad lang.
Het is prachtig gemaakt, maar ik begrijp dat het voor jouw hoge kwaliteitsnormen niet voldoet.
Etsen lijkt me zeker een alternatief (zie pm), of misschien laseren
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Paulogic op 10 januari 2013, 07:59:45 AM
... Alvast Pilletje tegen hoofdpijn zou vandaag in uw bus moeten zitten.  ...

Postbode vond dat de pilletjes te groot waren, en wil dat ik ze persoonlijk kom afhalen op het postkantoor ...
Hopelijk zijn het geen zet-pillen  ;D

@Peter: 
Zoals op die tekening ZOU ik het graag hebben.
Tot nu toe heb ik alleen bewezen dat het wat hoog gegrepen is  :-[
Maar het laatste woord is daar nog niet over gezegd  ;)

@Gerolf:
Het duurde zo lang, omdat bepaalde stukjes soms tot tien keer uit de pincetjes vlogen, en wegschoten tussen potjes en restantjes.
Dus telkens opnieuw op maat aanmaken.  Ook de staaldraad zat soms wat dwars ;-)
Deze avond hopelijk een nieuwe poging.
Als die niet lukt, zal ik kiezen tussen etsen en laseren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

Zetpillen... nee hoor... Zetuneer-pillen ja ! 8)
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Yeeeehaaa !  De pilletjes zijn binnen.  :) :) :)
Het zijn inderdaad Zetuneer-pillen !  Meesterwerk van het fijne laserwerk !!!   8) 8) 8)

Dus nu wordt het schilderwerk dringend.
Daarom de sporenhal even bevroren, en penseel, verfpotjes en MSM's bovengehaald.
Terug testen, tót ik iets heb waarvan ik tevreden ben.
Het moet toch eens gaan lukken ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

eve


Steam.N

Thanks, Erik.

Die site kende ik niet.
Er staan enkele interessante dingen.  Ze zijn wel redelijk duur !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eve

Voor zo een station past alleen het beste...

Erik :)

marc goovaerts

Tja Jean,
En dan ga je ooit nog (net als Michiel) geconfronteerd worden met de zoektocht naar TP I Preiserkes in N...

PeterC

Citaat van: marc goovaerts op 12 januari 2013, 21:55:38 PM
Tja Jean,
En dan ga je ooit nog (net als Michiel) geconfronteerd worden met de zoektocht naar TP I Preiserkes in N...

Marc, geen probleem toch?  Jean maakt die zelf!
;)
Groetjes, Peter


Steam.N

Citaat van: eve op 12 januari 2013, 20:55:49 PM
Voor zo een station past alleen het beste...
Thanks, Erik.

Citaat van: marc goovaerts op 12 januari 2013, 21:55:38 PM
Tja Jean,
En dan ga je ooit nog (net als Michiel) geconfronteerd worden met de zoektocht naar TP I Preiserkes in N...

Zucht, daar had ik nog niet echt aan gedacht ...
Twee nieuwe zoektochten komen er dus aan: voertuigen en preizerkes ...
Karren en fietsen zijn gelukkig te vinden (op ontraxs heb ik vorige keer wat te buiten gegaan aan messing kitjes), maar mini-mensjes uit NEEB ...
Ach, we zullen wel botsen op witte-mannekes dozen, waar we met knip- en plakwerk en een fijn penseeltje mee aan de slag kunnen  :)
Over het resultaat wil ik me nog niet uitspreken  ::)

Wie me op weg kan helpen ...  Feel free  ;)




Knutsel activiteiten zijn erg beperkt geweest, de laatste dagen.
Gelukkig heeft Paulogic me vergast op mooi petieterig kleine gelaserde details voor de eindvensters, friezen waarmee ik de voorgevel kan verder afwerken, en prachtige leien !

Daarom verder testjes gedaan om de Slater platen een goei kleurtje te geven (want de friesstukjes moeten geairbrusht worden vóór ze gelijmd worden.
De Val-Rikard (MSM63) methode heb ik uitgeprobeerd (nog niet volledig onder de knie), maar het resultaat stemt onvoldoende overeenstemt met de gewenste baksteenkleur van het station.
Ik ga er wel dankbaar gebruik van maken bij volgende (bij)gebouwen  :)
Morgen twee van de vele testjes eens op een groter oppervlak toepassen.  Ik denk dat ik dicht bij een bruikbaar iets kom ...
Fingers crossed ...

Tussendoor, terwijl de verf droogde, me verder gebogen over de spanten.
Eerst gepiekerd en geëxperimenteerd met de aanwerking van het prototype-spant aan de muur en pijler wand.
Eens daarover tevreden heb ik een nieuwe mal gemaakt voor de definitieve productie van de 11 definitieve spanten.

En daarmee kom ik tot de volgende knoop:  De verlichting van de hal ...
Boven elk perron komt om de twee spanten een lantaarn, die aan de spant opgehangen is.
Maar hoe de stroomverzorging uitvoeren ?  En hoe de lantaarns maken ? 
En hoe ga ik zorgen dat ik (mocht het gebeuren) lantaarns kan herstellen?
In principe gaat een led erg lang mee, en ik kan zorgen voor overspanningsbeveiliging (je weet nooit wat er met je voeding gebeurt) ...
Dus de bedrading en "ergens" een plug-systeem voorzien ...

Alweer een interessant probleempje, en veel testjes in het vooruitzicht  :)
En dát moet alweer opgelost zijn, vóór ik de spanten kan monteren (want gezien de hal demonteerbaar moet zijn van de gevel, moet alweer een stekkersysteem worden uitgewerkt, en die stekkers kunnen mogelijks stroomvoerend zijn, en ze mogen niet opvallen in de constructie)

Kwestie van het ingewikkeld genoeg te maken, en de werken verder te vertragen  ;)
Maar wanhoop niet: ik wil, en kan (denk ik toch), en zal er geraken !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Citaat van: PeterC op 12 januari 2013, 22:23:27 PM
Marc, geen probleem toch?  Jean maakt die zelf!
Peter, thanks voor het vertrouwen!  ;D
Hoop doet leven  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

'k Zit me hier op te vreten:
0603-ledjes zijn een pest  >:( >:( >:(

Even wat gaan eten, en wat afkoelen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Citeer'k Zit me hier op te vreten:
0603-ledjes zijn een pest 

Jean, ik ken dat. Heb precies hetzelfde meegemaakt. Maar geloof me, het is gewoon ne pak. Wel op letten dat je geen te dikke draad gebruikt, want hoe dikker de draag hoe langer?? jemoet verhitten.
Ikzelf gebruik Cu draad van een oud spoel dat ik van Gerolf gekregen heb.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

0402 is er ondertussen ook al lang... :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.