Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Metpetergaathetbeter

Beelden uit de rampenfilm" The Battle of the Sugarbabes !"  ;D ;)

Alle gekkigheid op een stokje, voor 't eerst besef ik hoe KLEIN dat station is, had toch nu toe toe nooit beseft dat het eigenlijk zo klein is, hetgeen resulteert in alleen nog meer respect voor dit Minatuur Meesterwerk(je)!

Groeten en vrolijke feesten (trouwens voor iedereen) Peter ;)

Gerolf

Ik heb enkele dagen geleden de eer gehad het gebouw te bekijken, stukken vast te nemen, ...
En het is inderdaad klein, maar ook groot, en vooral groots  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven123

#587
Citaat van: Steam.N op 22 december 2012, 09:47:05 AM
...
JP, hier twee fotos met herkenbare "maatstaf"  ;)

 

Dit is eens iets anders dan het batterijtje  ::)
...

Nu valt het des te meer op hoe klein & fijn je werk is  ;).
Hopelijk ben je goed wakker als je de klontjes terug in de doos steekt, het zou nogal wat zijn als je aan tafel plots een stuk toren in iemand z'n thee ziet drijven...  :D 

Veel succes!
Steven



Citaat van: Gerolf op 22 december 2012, 11:11:19 AM
...
En het is inderdaad klein, maar ook groot, en vooral groots  8)

Mooi gezegd :D
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

@Steven:  de klontjes zijn in de suikerpot teruggelegd, en het klokketorentje ligt veilig in een doosje weggeborgen.  ;)

@allen: dank je wel voor de positieve commentaren.  Ik sta er warempel van te blozen   :o :)
Hopelijk blijft de bouw voorspoedig vorderen. 

Vandaag worden de rechtervleugel en hoofdingang verder onder handen genomen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#589
Het laatste tipgeveltje (dat van de rechtervleugel) is gebouwd ...



Het ToDo lijstje begint in te korten :
- de bogen boven de drie steun/sier-muurtjes
- afwerking van de hoofdingang
- hermaken van het zijgeveltje van het losse raam van de linker zijgevel
- afwerken van de blokkenfries van de spoorgevel
- twee smalle hoge schouwen metsen
- de binnenafwerking van de grote hal, de twee wachtzalen
- de plaatsing van de verlichting in die ruimtes en in de klokkentoren
En dan de juiste afmetingen bepalen van de fries van de voorgevel, zodanig dat die kan gelaserd worden.

Eens die fries klaar, kan ik die plaasten, de dakgoten maken en het dak (de leien) plaatsen

Dan nog het schilderwerk, en ik kan van start met de sporenkoepel  :) :)

En dáár kijk ik naar uit ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts


Gerolf

Weer een mooi stuk gebouwd, Jean  8)
Al wat schilderwerk verder getest ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Een flink uit de kluiten gewassen vakantieliefde Jean  ::)
Begint er stillekesaan een mooi hebbedingetje uit te zien.
Krijg dat wel weg als het af is ergens achteraan de HO baan hier op zolder !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

@Gerolf: laatste dagen niet meer.
Ik wilde eerst de voorgevel verder afwerken,
Maar nu zijn de excuses bijna op  :-[ en denk vandaag nog eens enkele pogingen te doen ...

@JP: ik zal het onthouden  ;)
Als het hier thuis wat krapjes wordt  ;D
Maar heb net met het vrouwtje een akkoord: er vliegen enkele grote kasten uit mijn knutselkamer!
Dat opent nieuwe perspectieven voor mijn nieuwe thuisbaan (Sedelocus-III), en de stockage van toekomstige modules.
Yeeehaaah !   Dus nog even geduld, hé  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 23 december 2012, 09:30:01 AMheb net met het vrouwtje een akkoord: er vliegen enkele grote kasten uit mijn knutselkamer!
Dat opent nieuwe perspectieven voor mijn nieuwe thuisbaan (Sedelocus-III), en de stockage van toekomstige modules.
8) (vind-ik-tof)  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

railrunner

#596
JP, hier twee fotos met herkenbare "maatstaf"  ;)

 

Dit is eens iets anders dan het batterijtje  ::)

[Edit:] Luc, we hebben in parallel gewerkt, en ik heb je ingreep te laat gezien.  Ik wilde eens twee kleinere fotos naast mekaar zetten  :-[ :-[  Thanks !
[/quote]


'T ja, dat is zo klaar als een klontje....

Prachtig werk, ik zie er naar uit om eens in het echt te zien.  Keep on!

Steam.N

#597
Volgend stukje gevel dat (behalve de fries) werd afgewerkt:  de hoofdingang:



De bovenkant van de boog en het linkeruiteinde van de linkerboog werden afgewerkt
...
Verdraaid, nu ik de macrofoto check, besef ik dat onderaan de sierstukken onder de torentjes nog wat stukjes ontbreken.
Zal misschien pas voor morgen zijn, want ik had mezelf deze morgen beloofd vandaag wat bakstteen-schildertesten te doen (op teststukjes, natuurlijk).
Een succesvolle test zou een grote last van mijn schouders halen ...

Maar ja, zelfs als het wat duurt: stapje voor stapje gaat het vooruit ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Ik sta nu vol bewondering en open mond te kijken naar je werk!!!!!!!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

#599
Thanks, Cedric.  Geleidelijk aan begint het wat vorm te krijgen  ;)

Terwijl wat verf droogt, ben ik toch maar aan de ontbrekende sierstukken begonnen.
Linkerkant is af:



Alweer een rare constructie: een kubus waar op elk vlak een schijfje van een bol ...
De bouw ervan is eenvoudig, en valt goed mee.

Anderzijds: met deze laatste foto zie ik alweer hoe lelijk de fries op dit ogenblik is.
Deels omdat het op gewoon papier afgedrukt is (op fotopapier komt het beter over), deels omdat ik heb zitten prutsen met de arduinstukken in deze strook (er op gekleefd, terug er afgehaald, dan met de hand geschilderd).
Afschuwelijk !  Moet en zal later herdaan worden. 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }