Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

marimon

echte mooie modelbouw. T' zijn vakmensen die metsers en steenhouwers  ;)
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Martin Welberg

Da duurt nie lang meer kunnen we aan't pannenbier  ;D Meer dan 300 uurkes  ::) maar het resultaat mag er dan ook zijn !!

SuSke

Terwijl wij maar een beetje over die Fyra lullen doet Jean gewoon rustig zijn ding verder.

Jean, het is gewoon een prachtig iets dat je daar aan het maken bent. Zeker als je bedenkt dat je op 1/160 bezig bent en jezelf bijna geen compromissen toelaat (maar ze mischien wel maakt).
Het geheel is gewoon imposant.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Stap voor stap en beetje bij beetje - prachtwerk, Jean  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#574
Sommige dagen gaat het vlot, soms zit je te prutsen.
Deze avond is zo'n pruts-ding.

Tijdje geleden heb ik de muurlengte moeten aanpassen met een 1mm stripje, waar nog een baksteen moest voorgemetst worden.
Nú bouw ik dat muurtje, maar elk blokje heb ik telkens drie-vier keer opnieuw moeten maken (te breed, te hoog, wat schuins, enz).
Op dit ogenblik halverwege ...



In totaal moeten er drie van die muurtjes komen: één aan de linkervleugel, twee aan de rechter)

Op de tanden bijten en doordoen ... het komt wel goed ...
En als het eventje té veel wordt, even iets anders
(ben mijn evergreen-profiel-sorteerdertje aan het uitbreiden, en heb een extra twintigtal kartonnen schuifjes nodig)
En dát lukt wél, deze avond  ::) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#575
Het lukt vandaag beter: twee van de drie sier/steun-muurtjes zijn gebouwd, en ik ben nu aan de laatste bezig ...



Later komt er boven deze muurtjes nog een een sierboogje, net boven de dakgoot (die nog moet geplaatst worden).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Jean, de meester-steenkapper  8)

Meesterlijk werk dat weer eens laat zien.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

ik blijf het te gek vinden... op schaal N...

meesterlijk!

conducteur

Ik probeer mij de grootte even in te beelden, heb ik het goed dat de hoogte van hetgeen je nu toont zo'n 6cm is?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Thanks, Frans en Dirk.

@Rian:  de hoogte van dit stuk is 44mm.
Het totale gebouw, inclusief extentiemuur naar noordertorentje, bedraagt 61cm

Ondertussen is het derde siermuurtje eveneens afgewerkt.
Genoeg voor vandaag  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Nog kleiner dan ik dacht dus...  :o
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

Jean als het niet te moeilijk is misschien bij volgende foto's eens een alledaags gebruiksvoorwerp bijplaatsen. zoals u reeds deed met die batterij. Allee ja moet niet voor mij zene, maar das wel eens plezant om te verschieten hoe klein het allemaal is.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Citaat van: conducteur op 21 december 2012, 00:24:49 AM
Nog kleiner dan ik dacht dus...  :o
Nu, klein... Het zal wel een stevige baan vragen, want op mijn eerste N-baantje indertijd zou het net op de breedte van de tafel gepast hebben !

Steam.N

#583
Klopt, Marc.
Als ik dit station, samen met zijn goederenloods op één module wil plaatsen, heb ik geen overschot van ruimte.
De overwegen aan weerskanten zullen waarschijnlijk op de volgende modules moeten geplaatst worden, vrees ik ...

JP, hier twee fotos met herkenbare "maatstaf"  ;)

 

Dit is eens iets anders dan het batterijtje  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marimon

Het smaakt zoet zo mooi kunnen werken en dat vraagt om nog meer mooi werk te kunnen aanschouwen van Jean in de toekomst.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner