Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Tjalling

Geweldig Jean!
Dit is echt een schitterend gebouw aan het worden zo.
Het hele ajuintje tot aan de twee bolletjes dezelfde kleur als de leien lijkt me wel het mooist. je zou kunnen kijken of je iets van een suggestie van leien in kunt krassen?

Ga vooral verder met bouwen en met het verslag. Het is iedere dag weer een verrassing waarmee je ons verbaasd. Heel knap!

Groet,
Tjalling
 

Steam.N

#541
Hartelijk dank, allemaal!  Leuke reacties  :)

Tjalling, je hebt gelijk: het ajuintje heeft leien.
Ik zal in de ajuin wat ringetjes snijden, en het dan proberen de juiste kleur te geven.

Als dát gedaan is, blijft aan dit stuk alleen nog wat etswerk over.
Maar dat is voor de final touch,  als het hele gebouw staat te blinken  ;)

@Leon:  het hele dak is met leien bedekt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Durango

Jean, dan zou ik toch gaan voor de leien kleur op het ajuintje, anders wordt het zoals ik het heb geschetst. Het zou dan afdoen aan het geheel denk ik en dat is zonde van zo'n mooi project. Een paar ringetjes inderdaad moet in N toch voldoende het effect van leien geven denk ik.
Overigens blijk ik het knap vinden om dit in N te maken hoor.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Steam.N

#543
Doeme doeme doeme ... haast en spoed ...

In het vuur van de actie ...




En dan nog eens in mijn fotos duiken, om te weten of de onderste van de twee bollen ook leien had  ...




Het ajuintje heeft geen leien !!!.  Waarschijnlijk lood of een ander afdekkend metaal ...
In elk geval geen zwart-leien kleur, of het zonlicht moest me parten spelen ...

Dus straks terug overspuiten, denk ik.

Nu ja, het is geen ramp.  Alleen stom dat ik niet eerst beter gecheckt had.
Haast en spoed ... zucht ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#544
Citaat van: Steven123 op 12 december 2012, 17:19:40 PM
... Het ziet er tof uit met die leien  ...
Dank zij het mooie werk van Paulogic, die ze gelaserd heeft !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Met een likje verf komt dat allemaal goed!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Yep, klopt natuurlijk. 
Het was alleen dom  >:(
Het leed is al geleden, en 't ajuintje heeft terug een XF-19 jasje aan
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dgrr57

Prachtig werk  ;)

@ Luc : volgende expo : N-spoor : 2 keer minder plaats nodig  :D :D en geen forum baan  :D :D :D :D :D

Gerolf

Geen leien, maar wel ringen op je ajuinspits. Die spits klijkt me inderdaad steen met groeven.
Iets wat ik wel zie op de foto, maar niet op je model: een rond taps stuk tussen de onderste uienbol en de sokkel.
Nadeel als je het echte voorbeeld laat zien, hé  ;D

Je dak is in elk geval héél geslaagd. Priegelwerkje dat je mooi hebt afgerond  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#549
Citaat van: dgrr57 op 13 december 2012, 01:58:14 AM
... en geen forum baan op 't volgende expo ...
Waarom niet?
Ik dacht dat we tegen dan een N-forumbaan gingen klaar hebben ???l

@Gerolf:
Je hebt gelijk: foutje begaan met dat schijfje onder het ajuintje.
Dat schijfje gaat weg, en de aanwerking met het ajuintje wordt verbeterd.
Het is echter geen rond taps tussenstukje, maar een achtzijdig taps stukje.  ;)

Het is niet voor deze avond.
Ben nu net aan het uitrusten van een dagje stappen (winkelen) in Moesjtrieyggg  ;)
Moet nog eens op google uitzoeken of ze daar modelbouw winkels hebben, want de kans dat we daar nog eens gaan stappen is groot  :o :-\ ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#550
als ik goed leest staat daar Maasstricht, naar verluid is deze stad verantwoordelijk dat sommige gemeenten bepaalde groepen uit de bevolking gratis kunnen bussen, Steve stevaert zorgde er zelf voor dat zijn inwoners allen gratis mochten rijden, daar het veel te lang duurde om een kaartje te bestellen !
Op zijn Limburgs een kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaartje Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaastiriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiicht, op die zelfde tijd (van het bestellen) konden de bussen de afstand  Ha-Maastricht afleggen !
Groeten Peter ;)


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#552
Het bijwerken van het torentje blijft maar verder lopen:



De aansluiting van het ajuintje wordt aangepast ...
En er zijn wat mini-spitsjes in opbouw ...

Dit is het voor vandaag, want deze avond komt het hele gezinnetje samen !
Vééél belangrijker  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Die klokketoren wordt zonder twijfel een blikvanger  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Op zichzelf is het inderdaad al een juweeltje. Het bestuderen van het hele complex, eenmaal klaar, zal elke liefhebber een heel tijdje zoet houden.