Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Kautenbach

..euh, kun je wat minder snel dat werk afmaken, ik hou het volgen van dit draadje bijna bijna niet meer bij met dit tempo .. :)

ik loop al te piekeren voor een eenvoudige torenspits in HO, en jij bouwt het zo effe in N, petje af hoor

Pol

Citaat van: Kautenbach op 11 december 2012, 19:12:46 PM
..euh, kun je wat minder snel dat werk afmaken, ik hou het volgen van dit draadje bijna bijna niet meer bij met dit tempo .. :)

ik loop al te piekeren voor een eenvoudige torenspits in HO, en jij bouwt het zo effe in N, petje af hoor

N is dan ook kleiner hé dus ... sneller klaar!  ;) ;D ;D ;D (Grapje hé!)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steam.N

Wim, ik wil wel beloven mijn best te doen, maar Pol heeft een punt  ;D ;D ;D

En trouwens, dit projectje loopt al een half jaar, meer dan 300 uurtjes geknutsel, dus toch niet zo snel, hé ?
Af en toe een spurtje houdt de swoeng er in  ;D

Succes met je HO-toren !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#528
Twee maanden na mijn laatste airbrush gestoei, heb ik mijn moed in beide handen genomen ...
Kleur gekozen, en aan de slag ...  Slachtoffer: mijn NEEB torentje ...

Natuurlijk eerst de klokjes afgedekt (heb de schijfjes moeten lijmen, en hoop ze terug los te krijgen straks ...
En dan voorzichtig ... vele dunne laagjes ...



Nu wordt het spannend: de klokjes terug bevrijden ...
Dan de randjes met penseel propertjes bijwerken

En stél dat het goed komt, dan begin ik aan de leien ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#529
Het is meegevallen: de klokjes zijn bevrijd, en de randjes zijn bijgewerkt ...



De kleur lijkt wat licht, maar met wat washes hoop ik de gelijkenis te verbeteren ...

Nu de leien ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Kan absoluut geen kwaad dat je basis wat te licht is. Met washes kan je véél aanpassen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Ziet er erg fraai uit Jean.
Grote klasse!

grt Piet.

Jurgen

Dit hoort gewoon thuis op een expo!

Eigenlijk zijn modelbouwers toch ook een beetje kunstenaars hé, als je ziet wat hier op foto geplaatst wordt. Prachtig gewoon!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 12 december 2012, 11:58:22 AM
Dit hoort gewoon thuis op een expo!
...
We zijn aan 't proberen om 'm naar de volgende expo te krijgen.
Gezien de prijzen van de zalen zal die expo trouwens een stuk kleiner moeten, dus komt het goed uit dat het in N is!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#534
Citaat van: doomslu op 12 december 2012, 14:29:02 PM
... Gezien de prijzen van de zalen ...
Dan lijkt Putte me ideaal  ;D

Hier de zoveelste update van het klokkentorentje :



Het dakje bereikt vandaag eindelijk zijn uiteindelijke vorm.
Het onderste stukje van de leien moet nog op twee zijden gesneden en geplaatst worden.

Dan blijft voor dit onderdeel alleen nog het vervuilen ...

Ik ga toch nog eens de fotos goed bekijken, want het zou wel eens kunnen dat het ajuintje in het echt eveneens met leien bedekt is.
Daar ga ik hier van afzien, want dat is in N echt niet te doen (eigenlijk heb ik er de goesting niet voor  :-[ :-[ :-[). 
Hoogstens zal ik dat stuk mogelijks de kleur van de leien geven.
Maar eigenlijk stoort het me niet dat het in arduin uitgevoerd is.
Wat denken jullie?  Lei-kleur? Arduin?  (en stel me niet voor om het tóch met leien te bedekken, hé ?   ::) ::) ::) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Blij dat mijn toetsenbord een pgdn en end knop heeft. Anders blijf ik blij het scrollen een uur plakken bij elke foto, en heb je al weer een nieuwe gepost tegen dat ik aan het laatste berichtje ben. Zou het zelf niet kunnen. Zeer mooi! (had ik gezegd dat dit zéér mooi is?)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

station was al op de vorige expo, maar lag in Jean's wagen, jammer dat het station de weg niet vond naar de MSM stand !
Groeten Peter ;)

Durango

Nou eigenlijk....... ;D
Ik vind de combinatie zo wel goed.
Hoe wordt het dak van het station. Ook leien? Je moet er denk ik wel voor waken dat het niet
donker, licht, donker, licht enz wordt.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steven123

Zeer mooi Jean!  Het ziet er tof uit met die leien  ;)   Gaat een echte blikvanger worden :))
Veel bouwplezier!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook