Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Avond begint goed:
- tweede spitsje gegoten
- kanteeltjes voor eerste torentje bijna klaar.
Zodadelijk maak ik het dakje van het dakvenster ...
Leuk als het zo vlotjes vooruit gaat  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#481
Uiteindelijk ben ik niet zover geraakt als ik dacht (de eeuwige optimist  :-[ :) ).
Ik heb me alweer laten verleiden om wat meer in detail te gaan met de kantelekes van het linkse torentje.


(zoveelste foto van de hoofdingang: een beeld dat jullie ondertussen waarschijnlijk de strot uitkomt   :-\ )

Spitsje op maat gemaakt. 
Eigenlijk past het nog goed, ondanks dat het gegoten is op maat van de spitsjes van de torens van de spoorgevel.

Ik ben tevreden over het resultaat  :)
Zelfs ondanks het feit dat de kanteeltjes van het rechtertorentje nog niet af zijn.
Ook de onderkant van het linkertorentje, en de afwerking onderaan het rechtertorentje vragen nog wat werk / tijd.

Dakje van het dakvenstertje is af ... behalve dat er nog een schild op moet, met een Belgische leeuw.
Enfin, het is een schildJE (3x5mm).  Misschien kan het leeuwtje er op gelaserd worden ...

Rechter spitsje laat ik een nachtje uitharden.

Het vraagt allemaal meer tijd dan ik eerst inschat, maar blijf er plezier in hebben.
Het prettigste is, dat als ik aan een stuk van het gebouw begin, ik meestal niet weet hóe ik er aan ga beginnen, hóe ik het ga opbouwen, soms zelfs zonder de details te kennen.
Het is dan een ontdekkingstocht, zit soms met de handen in het haar, heb soms een ahaa-moment, en tot nu toe leidt elke stap gelukkig tot een redelijk bruikbaar resultaat.
En het fronton van de hoofdingang schijnt hierop geen uitzondering te worden.

Ik hoop dat mijn geluk blijft aanhouden!

En het geheel begint hoe langer hoe meer op het grote voorbeeld te trekken.  :) :) :)
Tof tof tof  :) :) :)

Tijd om te gaan slapen: ik begin te zeveren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gardevil

Jean, mij hangt het zeker niet de strot uit, ik blijf in bewondering toekijken. Hoop dat ik zelf ooit dit niveau haal.


Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

Jean, wat moeten we hier op zeggen.
Ik krijg soms te horen dat ik het allemaal "net als in het echt" wil hebben, maar ik denk dat die stelling voor jou ook opgaat alleen doe jij op een nog kleinere schaal.
Gewoon een prachtig gebouw dat je daar aan het maken bent.

We stay tuned  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Ik heb al eens gezegd dat ik niet elke stap volg, maar dat ik steeds achterover val van wat je na zoveel tijd weer gepresteerd hebt.

Maar toch moet ik even iets zeggen. Die afgeprinte dingen boven je ingang, hmm... neen. Het misstaat op je gebouw, de afwerkingsgraad ervan staat niet in evenredigheid met de rest van je gebouw, als je begrijpt wat ik bedoel.
Het kan door de foto komen die het contrast versterkt, maar zoals ik het nu dus zie vind ik het niet goed.

Geen kritiek hé, zelf kan ik het niet beter dus eigenlijk zou ik gewoon moeten zwijgen. Probleem is dat ik dat soms niet kan.  ;D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

@Jurgen: hou je niet in !  Van eerlijke kritiek kan ik bijsturen.  Anders wordt het maar een steriel draadje  ;)
De afprint gaat er inderdaad af, en wordt vervangen door een gelaserd stuk styreen. 
Dat zal (moet) inderdaad beter worden.
Dus laat de kritiek maar los, elke keer.  Niet zwijgen !
Mocht ik vinden dat ik tóch gelijk heb, dan zeg ik het wel.  Anders wordt wat fout is bijgewerkt.

@SuSke: "net als in het echt": voor dit station, inderdaad.
Soms denk ik dat ik er teveel tijd in steek, maar dit is een speciaal geval: station uit mijn geboortestad, sentimentaliteit, enz.
Voor andere gebouwen mag het "er op trekken", en mag de fantasie los gelaten worden  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

Ik vergeet steeds dat het hier om een N-schaal gebouw gaat , echt niet normaal , ik zou er de kriebels van krijgen van zo'n ( prachtig) prutswerk!! ;)

Keep going Jean.

Steam.N

#487
Thanks, Erwin!   Het is inderdaad prutswerk, maar dat me eerder tot rust brengt  dan kriebels bezorgt ;)

Deze avond gezellige avond met collegas, en morgen verschillende opdrachtjes thuis.
Hopelijk toch wat tijd dit weekend, om de modelbouwbeurs op GC Putte (Belgian Scale Modellers Convention) te bezoeken, en station verder af te werken.

Enige actie deze avond was het ontmallen en inpassen van het tweede torenspitsje.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Mijn 1/1 gezinstaken zijn achter de rug  :)

Ondertussen nóg eens een torenspitsje gegoten (en ontmald) ...
en op dit ogenblik werkend tegen de klok ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Jean,

Werken tegen de klok???  Hobby = vrije tijd???  Halloooooo!!!

Over klok gesproken, ik denk dat je een horloge hebt met 15 uren per etmaal.  Iets nieuws uit Zwitserland? 

Man, man, vanwaar haal je de tijd toch om zo'n monsterproject te realiseren?  En dan nog met veel kwaliteit.  Je bent gezegend met gouden handen!

Goe bezig!

Jim.


Steam.N

#490
Jim,

werken tegen de klok, inderdaad !  Maar rustig aan  ;D ;D ;D
Eigenlijk zou ik moeten zeggen: "aan de klokken"    (even zwak taalgebruik, sorry  ;D ;D ;D )

En eigenlijk is het op dít moment: "rond de klokken"





Het valt niet helemaal op.  Het gaat hierom ...




En om een idee te geven van de grootte ...




Flauw grapje  ;D  Sorry  ;)

Nu op elke hoek nog een kolommetje, dan een torendakje, waarvan ik op dit ogenblik nog niet goed weet hoe ik het ga maken ...
Dat ontdek ik straks wel  ;)

Nu het dakje op de dakkapel zit, moet ik het dak boven de hoofdingang op nieuw wat aanpassen.
Tja, er zijn nog veel plaatsjes waar ik nog wat afwerking en correcties moet doen.
Nog meer dan genoeg werk (sorry: ontspanning)

Sinds deze namiddag heb ik geen 15 uurtjes, Jim:  ik heb er 48 !!!
En ik heb vandaag nog 4x een uur en 50 minuutjes over  ;D ;D ;D

Tot straks, misschien, met wat meer vooruitgang ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Mooi, die klokjes.  Heb ik later ook nog nodig voor een project voor mezelf (heb er nog veel op stapel staan).  Ik ga het nog straffer proberen te doen, namelijk de klok laten werken.  Maar dat is voor de toekomst, ben op zoek naar de ideale mechaniek hiervoor.  Die uurwerkplaten, geprint of uit een boekske gehaald?  In ieder geval, goede afdrukjes.  En zoals reeds vermeld, gouden handjes!  Maar niet alleen de handjes zijn goed.  Om ze goed te laten werken, moeten er paar gezonde brains achter zitten.  En je improviseert tijdens het werk, dat kunnen alleen de groten!

Gerolf

Met verlichte wijzerplaten?  ;D
Mooi gedaan, Jean - je weet dat ik dit volg, hé  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Goeie genade Jean ! knap, heel knap man !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#494
@Gerolf: jaja, verlichte wijzerplaten zitten in de planning  ;)  Eén (of vier ?) ledje(s) ... zodanig dat het een amberkleurige wijzerplaat geeft ...

@RailRunner: werkende klokjes in N ...  Vóór ik de afdrukjes maakte, was ik dat stilletjes van plan.
Ná de afdruk heb ik dat idee van me afgezet.
Ik heb nog té veel te doen, en wil dat niet weken achteruit schuiven  ;)

@JP: Thanks  ;)

@Erwin: met de laatste foto van post #491 is de N-schaal wel duidelijk, hé ?   ;)

Kolommetjes zijn bijna af  :) :) :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }