Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

PeterC

#405
Citaat van: Gerolf op 15 november 2012, 17:56:35 PM
...
N-klinknagels? Die stonden meestal op een plaat of strip, dus zou ik overwegen om ze meteen op maat te etsen ;)
...

Alufolie en een 'klinknagelrollertje' van Trumpeter?

Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

uit het military-modelbouw klinknagels op decal geen optie ?
voor 1/35 bestaan die mogelijks ook voor de bouwers die kleinere zaken maken

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 november 2012, 20:29:55 PM
... uit het military-modelbouw klinknagels op decal geen optie ? ...
Die denk ik ooit gezien te hebben voor N-schaal.
Tegen dat ik aan de koepel begin, ga ik die nog eens opzoeken.
Oplossing van PeterC heb ik hier liggen, maar ik heb de handigheid nog niet om die klinknagels mooi recht te trekken (zeker als er meerdere rijen naasteen moeten komen (zelfs langs een stalen latje).
Nóg een uitdaging in het verschiet   ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#408
Kanteeltjes groeien, maar traagjes ...



Nog een hondervijftigtal stukjes te gaan, en dit torentje is klaar  :)
Wat te veel om nog allemaal deze avond te doen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: Steam.N op 15 november 2012, 22:57:39 PM
Kanteeltjes groeien, maar traagjes ...

Nog een hondervijftigtal stukjes te gaan, en dit torentje is klaar  :)
Wat te veel om nog allemaal deze avond te doen ...
Allez Jean, nu ontgoochel je ons. Zo'n beetje...  ;D

Heb net het boek 'Het grote Belgische stationsboek' uit. Turnhout staat helemaal aan het eind (alfabetisch).
Toch imposant als je de foto's bekijkt.
Wat ik niet wist is dat de perronkap blijkbaar al op schaal in het park staat? Blijft natuurlijk de vraag hoe nauwkeurig dat 'op schaal' is...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#410
Citaat van: doomslu op 16 november 2012, 09:04:12 AM
... Allez Jean, nu ontgoochel je ons. Zo'n beetje... 
Luc, daar ben ik echt het hart van in ...
Zal proberen het goed te maken, en het torentje deze avond afwerken  :-[ :-[ :-[ ::) :o ;D ;D ;D
(daar gaat mijn rustige avond  ;D ;D ;D)



Citaat van: doomslu op 16 november 2012, 09:04:12 AM
... de perronkap blijkbaar al op schaal in het stadspark ... hoe nauwkeurig dat 'op schaal' is...
Geen idee ...
Ik weet wel dat de club in Turnhout de blauwdruk zeer gedetailleerd heeft bestudeerd, en heeft gepoogd het origineel te herbouwen.
Maar je hebt practische aspecten: de kap is geplaatst over een live-steam sporenbundel, en mogelijks zijn wat aanpassingen gedaan (al was het maar de hoogte), om treinen met passagiers toe te laten.
PaBe (Paul Beirnaert) kan hier mogeljks meer over vertellen ...
De kap is in elk geval een mooi uitgevoerde constructie.  Pluim voor de Turnhoutse club !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

De live-steam perronkap is ongetwijfeld mooi  :) correctie: ERG mooi  8)  :P  8)  :P
Maar de afmetingen kloppen zeker niet:
- Te kort tov de breedte
- Te hoog tov de totale hoogte

Maar de concessies zijn wel logisch
- er moet volk (1/1) onder de kap kunnen stappen
- het rechtlopende spoordeel is "wat" ingekort
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#412
Eindelijk ...  het puzzelen aan het zuidertorentje is ten einde ...



Wat moet er nog aan gebeuren?
- het ronde torentje bovenaan met zijn spits
- een afschermplaat boven de schouw

Het torentje is in de maak, de spits van het noordertorentje is in behandeling (poriënvuller, om een siliconenmal te kunnen maken)
De afschermplaat komt later, omdat de bevestiging zeer fijn gaat zijn, en de muren nog veel in handen gaan genomen worden.


Dus verschuiven de werken ... terug naar de hoofdingang:
De linkerkant ervan moet nog volledig met bak- en zandstenen worden bekleed.



Handen uit de mouwen, en metsen maar ... ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Ontgoochelend weekend, wat betreft het knutselwerk.
Wel leuk met familie (kapoenen Lucas (5) en Max (2) weekendje in huis gehad),  maar nagenoeg geen vordering aan de hoofdingang.
Morgen, hopelijk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

met hier geregeld te komen begin ik mij al een beetje Turhoutenaar te voelen ! Jean soms moet de hobby al eens wijken voor andere leuke dingen ! Alvast deze week succes aan wat stilletjesaan successtory wordt !
Groeten Peter ;)

Steam.N

#415
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 november 2012, 22:04:33 PM
... soms moet de hobby al eens wijken voor andere leuke dingen ...
Absoluut !  Het was dan ook leuk ravotten met die twee kwajongens  ;)

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 november 2012, 22:04:33 PM
...  begin ik mij al een beetje Turhoutenaar te voelen ...
Een "bink" erbij  ;D  Welkom in het wereldcentrum van de speelkaart  ;D




Even een adempauze ... veel paswerk, trage vooruitgang, maar het gaat dan ook vooruit  ;)  Even geen processie van Echternach !



Nog twee speklagen ...
Dan wat verder frullen aan de boog.
Die kan ik echter nog niet volledig afwerken, want de fries moet eerst geplaatst worden.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Thanks, Evan.  Naar best vermogen, hé ?
En het origineel ontwerp heeft wel iets, dus dat helpt  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#418
Ondertussen is de onderkant van de fries bereikt.  Oef ...



Het aanwerken van kleinere frulletjes aan de boog is werk voor morgen.




Hier nog eens een globaal beeld van de straatgevel.



Buiten de fries bovenaan is de lijst openstaande werkjes aan deze gevel relatief beperkt:
- frulletjes aan de boog van de hoofdingang
- een fantasietje die ik vergeten ben boven de tweeling-boogvenster in de linkervleugel
- de dakkapel van de rechtervleugel (waarvoor ik de fries eerst in handen moet hebben)
- en natuurlijk, na het schilderwerk: alle ramen en deuren
- de binneninrichting van de inkomhal
Geen ingewikkelde werkjes.   Zeker een stuk gemakkelijker dan de speklagen die ik deze avond in mekaar gebokst heb.

Het dakwerk komt met rasse schreden dichterbij  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Zet de bak bier voor je bouwvakkers dan al maar koud !