Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Kautenbach

pff, zal opluchting zijn, dat je na de expo excursie nog zo aan het gepassioneerde werk saat, die littekens krijg je nog weer weg?

Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 27 oktober 2012, 23:30:52 PM
... die littekens krijg je nog weer weg? ...

Oh ja, Wim.  Als je naar de postkaarten kijkt, zie je op de plaats van de littekens dat er een muurtje voorgemetst moet worden.
Dat is de reden waarom ik de snedes net dáár gemaakt heb.

De reden waarom ik die muurtjes nog niet geplaatst had, is dat ik de juiste positionering maar kan doen als ik de bovenfries in handen heb.
Die fries is steed een herhaling van een blokjes patroon, en ik wil  de positie doen op basis van volledige patronen.

Een geluk dat ik die fries nog niet gekregen had.

Uiteindelijk deze avond niet zoveel uitgestoken.
Meer denk- en paswerk, en aansluiting van de muren op de grondplaat.

Ik moet nog wat werk overhouden voor morgen, hé  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Terug een stap achteruit:
De middensectie van de linkervleugel moet er volledig uit:
Die sectie is niet symetrisch, en ik kan het niet corrigeren. (Je ziet het op de foto van reactie #287)
Hoe meer ik het zie, hoe meer het opvalt en me tegensteekt ...

Hopelijk lukt het wegsnijden propertjes ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Jurgen

Citaat van: Steam.N op 29 oktober 2012, 20:07:34 PM
Terug een stap achteruit:
De middensectie van de linkervleugel moet er volledig uit:
Die sectie is niet symetrisch, en ik kan het niet corrigeren. (Je ziet het op de foto van reactie #287)
Hoe meer ik het zie, hoe meer het opvalt en me tegensteekt ...

Hopelijk lukt het wegsnijden propertjes ...


Ach, anders weet je toch niet wat doen.  ;D

Ik zeg altijd maar: "Met passen en meten, heeft men al veel tijd versch...ten".

Het komt wel in orde. Alles wat je tot nu toe laten zien hebt zag er al goed uit.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dieter

Citaat van: Jurgen op 29 oktober 2012, 20:22:34 PM

Ik zeg altijd maar: "Met passen en meten, heeft men al veel tijd versch...ten".


"Maar wie het niet doet, doet het niet goed!"   ;)

Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Steam.N

#305
Citaat van: Jurgen op 29 oktober 2012, 20:22:34 PM
Ik zeg altijd maar: "Met passen en meten, heeft men al veel tijd versch...ten".
Citaat van: Dieter op 29 oktober 2012, 21:16:35 PM
"Maar wie het niet doet, doet het niet goed!"   ;)
Tja, inderdaad ...
Als alles vlotjes loopt wordt je een beetje overmoedig ...
Geen excuus  :-[ :-[ :-[

Ik ben er gisteren avond niet aan begonnen.  Het was wat laat.
Deze avond de sectio ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dieter

Citaat van: Steam.N op 30 oktober 2012, 06:22:45 AM
Citaat van: Jurgen op 29 oktober 2012, 20:22:34 PM
Ik zeg altijd maar: "Met passen en meten, heeft men al veel tijd versch...ten".
Citaat van: Dieter op 29 oktober 2012, 21:16:35 PM
"Maar wie het niet doet, doet het niet goed!"   ;)
Tja, inderdaad ...
Als alles vlotjes loopt wordt je een beetje overmoedig ...
Geen excuus  :-[ :-[ :-[

Ik ben er gisteren avond niet aan begonnen.  Het was wat laat.
Deze avond de sectio ...


Jean,

Dit was zeker niet als opmerking bedoeld hoor.
M'n grootvader zei dit ook altijd  "met passen en meten... niet goed"

Jij moet je voor niks excuseren.
Ik sta vol bewondering te kijken hoe je dit voor mekaar speelt met enkel maar foto's en stukken plan.
En dan omzetten naar zo'n kleine schaal...
hoedje af!

En dat er eens een tegenslag in voorkomt kan ik best aannemen. En dat dan de moed je even in de schoenen zakt ook.
Maar zeker en vast niet opgeven!
ik, en ik denk ik niet alleen, komen alle dagen toch eens kijken naar de vorderingen van je prachtige station.
Ik lees je bouwbeschrijvingen graag. En ja ook stiekem ongeduldig aan het wachten om het prachtige eindresultaat, dat nog lang mag uitblijven, te wachten.

groetjes
Dieter (een stille genieter  ;) )
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Jurgen

Citaat van: Dieter op 30 oktober 2012, 13:12:51 PM

ik, en ik denk ik niet alleen, komen alle dagen toch eens kijken naar de vorderingen van je prachtige station.
Ik lees je bouwbeschrijvingen graag. En ja ook stiekem ongeduldig aan het wachten om het prachtige eindresultaat, dat nog lang mag uitblijven, te wachten.



Alle dagen komen kijken is veel gezegd, maar ik geniet ook stilletjes mee van je bouwwerken. Dat doe ik trouwens bij alle zelfbouwprojecten die hier getoond worden. Ik vind het onnodig om iedere keer te melden dat ik gelezen heb en zag dat het goed was. (Behalve dan de laatste keer want toen was het niet goed  :P)

Moest dit nu een real-life club zijn waar we mekaar recht in de ogen konden kijken, dan zou ik wel vaker zeggen "amai", "chic",... of ik zou gewoon over je schouder meekijken hoe je het doet. Maar dit is nu eenmaal een forum en dan gaat dat wat moeilijker hé.

Geef vooral de moed niet op. Als je dat nu doet dan zou dat hetzelfde zijn als bij de voorlaatste trap zeggen dat je moe bent en terugkeren.  :D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

#308
@Dieter: wees gerust, ik kan daar tegen, hoor.  Trouwens, van nuttige opmerkingen trek ik lessen, en probeer ik te verbeteren.

@Dieter en Jurgen: ik ben blij dat jullie dit een leuk onderwerp vinden.
En wees maar zeker dat ik me niet snel laat ontmoedigen  ;)
Een tegenslagje af en toe is geen ramp, zeker niet als in het algemeen de bouw vlotjes verloopt.




Daarnet heeft het mes zijn werk gedaan ... Het is gebeurd ...



Dit deed even pijn ...  maar er is geen weg terug.
Nu opnieuw opbouwen, en liefst correct, deze keer !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

Succes Jean! Komt goed  ;)
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Metpetergaathetbeter

Amai, Jean jij moet toch geduld hebben, nog een geluk dat Turnhout maar 1 station heeft !!!!!!!! ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 oktober 2012, 20:50:55 PM
... nog een geluk dat Turnhout maar 1 station heeft !!!!!!!! ;) ...
Fout - fout - fout, Peter 

In NEEB had Turnhout TWEE stations :
HET station (dat ik nú aan het vermassacreren ben) en ... de tramstatie !!!  ;D ;D ;D

En als ik zot blijf doen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#312
De opbouw is terug gestart ...



En ja, wat meer nagemeten, na het snijwerk  ;)

De arduinlaag is bijna terug in orde.
Deze avond nog een eerste laag bakstenen en zandsteen.
Dan is het morgen de zijkanten van de ramen, en de bogen in zandsteen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean, jij laat zien wat modelbouw is, bouwen, zien dat er een fout in zit en aan passen en dan weer opnieuw beginnen, velen gingen je hierin voor (waaronder ikzelf) maar lieten niet zo snel hun missers hier zien. Chapeau!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Citaat van: Michael op 30 oktober 2012, 23:10:16 PM
Jean, jij laat zien wat modelbouw is, bouwen, zien dat er een fout in zit en aan passen en dan weer opnieuw beginnen, velen gingen je hierin voor (waaronder ikzelf) maar lieten niet zo snel hun missers hier zien. Chapeau!

Voila Jean, je bent een Modelbouwer (met de grote 'M') en met de leuze als op een Gents busticket: 'Nie pleuje'   ;)  (voor de niet-Gentenaars: 'niet plooien').
Inderdaad 'chapeau' dat je je missers ook laat zien (waaruit velen wat kunnen van opsteken!).

Een hart onder de riem; maar ik ben er zeker van dat je dit ook weer tot een goed eind brengt  ;)


Groetjes, Peter