Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

conducteur

Stel je voor dat je dat gebouw in spoor 0 of I wilt maken...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Martin Welberg

Dan wordt het iets groter  ;) ;D

Steven123

Kan dit kloppen?

1cm in N = 160cm in het echt
60cm in N = 9600cm of 96 meter in het echt
96 meter in spoor I = 3 meter ?  :o
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

#273
Zou wel kunnen kloppen  ;)
Spoor 1 is 5 maal groter dan N-schaal.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

... en ook 25 (oppervlakte) en 125 (volume) keer zo groot
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

#275
De linkervleugel krijgt geleidelijk aan meer vorm:



De dubbele boog is niet perfect.  Vooral de rechterboog stoort me.
Misschien snij ik die terug weg, en probeer ik opnieuw.
De vorm van de ruwbouw van de kapel op 't eerste verdiep staat me beter aan.
Voor de afwerking ervan moeten alweer een hondertal stukjes gepast, gesneden en verlijmd worden.
Dus daar ben ik alweer eventjes mee zoet.

Het eerste verdiep van de linkersectie van de linkervleugel is rechttoe-rechtaan, en zal er vlug aanhangen.
Dan de zijkant van de linkervleugel, met opnieuw een lastig gebogen raampje.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Citaat van: Steam.N op 22 oktober 2012, 11:39:14 AM
Enkele instanties in Turnhout hebben wel interesse getoond, maar wil ik van dit bouwsel afscheid nemen ... dat is de vraag ...

Je doet je geboortestad wel eer aan met zo'n bouwwerk!
Groetjes, Peter


Steam.N

#277
Alweer wat meer baksteen, aan de linkervleugel :



Van de zijmuur is ook al een deel gedaan.
De onderkant van die muur wordt niet met bakstenen bekleed, want er komt wat koterij voor.

Nu eerst de middensectie van die vleugel afwerken, en ik start aan het binnenpleintje.
"Werk" voor morgen ...

Ondertussen nog eens het gehele gebouw, en deze keer uit vogelperspectief :



Nu de bodemplaat beschikbaar is, begin ik wat binnenmuren te plaatsen.
Sommigen zijn nodig om de dakconstructie en de torentjes van de hoofdingang voldoende steun te geven.

Sommige ruimten zullen wat bekleding krijgen, zodanig dat als er binnenverlichting komt, alles er niet te kaal gaat uitzien.
Niet dat ik de binneninrichting in detail ga uitwerken, maar een foto van het interieur tegen de wanden kleven moet toch een redelijk goed effect geven, hoop ik.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Goe bezig, Jean.
Voor zover ik het weet heb je vandaag heel de dag om er aan door te werken. Ik ben benieuwd naar vanavond   8)

Citaat van: Steam.N op 25 oktober 2012, 23:10:41 PMeen foto van het interieur tegen de wanden kleven moet toch een redelijk goed effect geven, hoop ik.

Zelfs een foto van een ander gelijkaardig interieur. Voor mijn stadhuis heb ik gewoon gegoogled  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#279
Jean,

Misschien ook je station eens meebrengen naar Mechelen op die schaal dat moet toch in je binnenzak passen ! Even alle gekheid op een stokje knap werk en dat allemaal met engelengeduld ! Volgens mij zijn wij nog niet toe aan onze laatste Heilige Belg ! ;D ;)
Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Jean,
Misschien foto's van je werk nemen, naar het station trekken, daar de juiste man aanspreken en dan moeten er toch deuren opgaan die anders gesloten blijven !
Groeten Peter ;)

Steam.N

Doeme - doeme - doeme ...
Ik denk een groot probleem te hebben ...

De voor- en achtergevel van de linkervleugel schijnen niet op mekaar te passen ...
Het probleem doet zich voor bij het dak:
Loodrecht op de nok in lengterichting moet een nok loodrecht lopen van voor- naar achtergevel ...
(eerst op google eens luchtfotos van het gebouw opsnorren om hiervan bevestiging te krijgen)

Maar op mijn versie loopt die dwarse nok schuin (of over een 5mm versprongen ...)
Doeme doeme doeme ...

Hoe ik dat ga oplossen weet ik nog niet ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Oei, dat klinkt niet zo best.  Hopelijk moet je dan teveel aanpassen of afbreken  :-X
Ik kan niet helemaal volgen wat er fout zit, op google maps is de resolutie niet zo heel goed dus ik kan er moeilijk iets van opmaken.
Succes in elk geval
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

#283
Het wordt waarschijnlijk afbreken ...
Ik zet hier dadelijk een koppel fotos, maar ga me eerst wat troost eten  :(
(En ondertussen mijn hersenen pijnigen)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Oei, Jean  :o
Hopelijk bevestigt de luchtfoto jouw "fout", maar ik vrees er toch ook wat voor.
Een stuk gevel te lang? Of je nok niet centraal in een gevel?

Hopelijk heb je na de maaltijd wat frisse moed  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw