Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Jurgen

Ik heb dit draadje een tijdje niet meer gevolgd en ik moet zeggen dat het resultaat verbluffend is. Doe zo verder zou ik zeggen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Jean, ik had nooit gewdacht dat dat gebouw zo groot zo zijn. Ik zit dan ook vol bewondering naar die foto's van uw kunnen en dat gebouw te kijken.
Proficiat alvast. Het zal een zeker en vast een pronkstuk worden. 
Met vriendelijke groeten
Peter

GVL

Dit wordt steeds beter. Een echt huzarenstuk, Jean!

Steam.N

Leuke reacties, allemaal.  Hartelijk dank !  :)

Vandaag geen tijd gehad om verder te bouwen.
Binnenkort zou het wat beter moeten lukken.

Mij lijkt het geen huzarenstuk, omdat ik muurvlak per muurvlak ga, en onderdeel per onderdeel.
En de techniek is steeds dezelfde. 
Je moet er wel je gedachten bijhouden, vooral bij het uitmeten, uittekenen en uitsnijden van elk stukje.
Een scherp Excel mesje en een sterke loupelamp zijn mijn beste compagnons  ;)

Maar of het echt gaat lukken, hangt af van het schilderwerk.
Ik ben er nog steeds niet in geslaagd mijn teststukje muur geloofwaardig te verwerken: té rood, té donker, té vuil, té ...
En dat zowel voor de bakstenen als de zandsteen.
Ik heb nog wat tijd om verder het één en ander uit te proberen ...

Maar eerlijk gezegd: ondanks de vele foutjes ik ben toch wel erg blij met het huidige resultaat  ;)
Vandaag nog een frietje bakken, en 't weekend rustig afsluiten.
Morgen werkendag   :(

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Durango

Wat een monnikenwerk. Maar het ziet er mooi uit.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

PeterC

Jean,

Knap werk!

Ik ben nog eens virtueel gaan wandelen aan het station in Turnhout en dat is het dus!  Nog heel goed herkenbaar tot aan de doorrijpoort(?) naast het rechter kleine gebouwtje.  De linkerkant...  ...Nog enkele serieuze uitdagingen te gaan!

Met die overkapping erbij moet dat destijds wel een heel imposant station geweest zijn...
Groetjes, Peter


Steam.N

#247
Citaat van: PeterC op 15 oktober 2012, 09:44:11 AM
... Nog enkele serieuze uitdagingen te gaan ...

Hier een preview van wat de zuiderkant moet worden:



Inderdaad heel wat hoekjes en kantjes te gaan.

Citaat van: PeterC op 15 oktober 2012, 09:44:11 AM
... Met die overkapping erbij moet dat destijds wel een heel imposant station geweest zijn ...

Dat heb ik indertijd dus nét gemist, want de overkapping werd afgebroken in het jaar dat ik geboren ben.
Overkapping werd blijkbaar beschadigd tijdens de tweede wereldoorlog, en de onderhouds- en herstellingskosten bleken te hoog  :(
Sindsdien ligt de spoorkant van het gebouw er (ondanks de renovatiewerken) redelijk troosteloos bij, en de reizigers staan ongeschermd in weer en wind ...

Daarom de wederopbouw (in N) ...
Hopelijk wordt het eindresultaat even indrukwekkend als de postkaarten van NEEB doen geloven ...



(en neen, dit beeld komt NIET uit de familiealbum, en ik ben NIET één van die pagatterkes  ::) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

Jean,

Spra-ke-loos...
Respect man! Dit hoort echt thuis in het rijtje van de must-see's op dit forum.
Hopelijk heb je zo nu en dan wat tijd om er lekker verder aan te kunnen werken.
Wie weet wordt dit een showcase op de MSM beurs 2014 ?!  ;)

Alvast succes met 't verdere bouwen!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Michiel

Mannen, ik heb Jean's "NEEB" in't levend lijf mogen aanschouwen, en het is onvoorstelbaar hoe fijn en klein alles gemaakt is; een waar juweel in wording.

Jean, je blijft verbazen. Het is een kolossaal project in micro-schaal. Ik blijf met facinatie je bouwkunst volgen.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Durango

Ook al heb ik niets meer met spoor N (ik ben nochtans wel daarmee begonnen in het verleden) dit blijf ik wel volgen. Wat een werk in zo'n kleine schaal en dan wordt het nog gigantisch. Ik wens je veel succes Jean met dit denk ik megaproject in een kleine schaal.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

marc goovaerts

Jean,
Aan die zuidkant zit er zelfs nog een ingebouwd pissijn ! Ik vrees dat je hiervoor ergens een etser zult moeten aanspreken...

Gerolf

Citaat van: marc goovaerts op 15 oktober 2012, 16:29:21 PM
Ik vrees dat je hiervoor ergens een etser zult moeten aanspreken...
Jean is dat zelf aan het worden  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Wow, mannen!  Wat een enthousiasme !
Het is een dikke aanmoediging om verder te gaan (niet dat ik plannen had om er mee te stoppen, hoor)

Maar  ik probeer met de voetjes op de grond te blijven.
Er valt nog zo veel te doen, en zeker niet de gemakkelijkste dingen!

En die toiletten:  tja, misschien wordt dit inderdaad een etsoefening.
Voor een beginnend etsertje is die niet vanzelfsprekend.
Maar met vallen en opstaan, en binnen heel wat tijd, zal ik ooit een aanvaardbaar niveau halen, denk ik.

Wat je niet kan, kun je leren, denk ik steeds ...

Straks nog eens een baksteentje placeren   :P :P :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Zeer mooi resultaat. (je hebt er zo niet meteen het makkelijkste stationsgebouw als voorbeeld genomen...)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum