Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#225
Vorige nacht uiteindelijk toch blijven plakken aan de hoofdingang van het station ...



Nog één strook bakstenen, en ik mag beginnen werken aan het rechter hoek-torentje.
Een redelijke benadering van de realiteit.



Nog wel wat bouwstappen te zetten, vóór ik aan de linkervleugel kan beginnen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

#226
Citaat van: Steam.N op 26 september 2012, 20:56:12 PM
Vorige nacht uiteindelijk toch blijven plakken aan de hoofdingang van het station ...



Nog één strook bakstenen, en ik mag beginnen werken aan het rechter hoek-torentje.
Een redelijke benadering van de realiteit.


Verdraaid, wat een koppige foto !
Al ettelijke keren kwartje gedraaid, maar ze blijft maar op haar zij liggen ...  >:( >:( >:(
Dus, tot ik dit in orde heb: hoofdje een kwartje naar rechts  (nu is het naar LINKS) knikken  :-[

Nog wel wat bouwstappen te zetten, vóór ik aan de linkervleugel kan beginnen.

Jean, wat minder pintjes drinken 's avonds! ;D ;D ;D

Steam.N

Ha, Jim.  Heb je zelf wat diep in het glas gekeken ?
Bij mij staat het beleke schoon recht hoor  ;D ;D ;D

Copietje van de foto moeten maken, vóór het ok was. 
Het was bizar, want de foto toonde correct in de preview, maar lag in het draadje op zijn kant ... Strange ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Jean,

Nee hoor, maar je hebt gelijk, het is een moeilijke foto.  Krijg je alvast geen stijve nek van. 


PeterC

Jean, voor de rechtervleugel: chocoladebruin voor je Preiserkes of heb je het over andere details van je 1/1 foto's?  ;) ;) ;)

Goe bezig!
Groetjes, Peter


Gerolf

Dat ziet er absoluut niet slecht uit, man  8)
Een mens zou vergeten dat het 1/160ste is  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

@PeterC:  je vergeet dat je de tijdscapsule moet nemen, naar NEEB !
Begin van de colonisatie periode.  Dus heb ik (in de veronderstelling dat ik de mensen op de foto eveneens de tijdscapsule laat nemen), Preizerkes met leeuwe-vellen nodig, met kratten op hun hoofd ...

Maar de kans dat in NEEB dergelijke doorstroom tot in Turnhout geraakte, is erg klein.
Dus neen,  daar maak ik me geen zorgen over  ;)
Ik maak me trouwens niet echt zorgen.  Het is eerder nieuwsgierigheid naar de mate waarin ik 1:1 kan benaderen.
Te laat ontdekte foutjes nopen me tot creatief herontwerpen van delen van het gebouw  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

Het is én blijft boeiend om dit te volgen...  :P
Binnenkort nog eens een fotootje van het totaalconcept?

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Steam.N

#233
Citaat van: Cozzy op 27 september 2012, 12:23:14 PM
...Binnenkort nog eens een fotootje van het totaalconcept? ...
Komt zeker !  Nog even geduld  ;)

Deze avond terug wat gestoeid met de styreen profieltjes ...



Aan deze poort blijven nog enkele kleine werken: kader voor de twee zijramen, de bakstenen en vensterbanken.
En de deuren natuurlijk!

Dan begin ik aan de linkervleugel.
Die moet eerst opgemetst zijn, vóór ik de bakstenen van de linkerkant van de centrale ingang optrek.
Kwestie van de zichtbare styreenvoegen beter aan te werken, en de zandsteenstroken best op mekaar af te passen.

Aan de bovenkant van de muren moet natuurlijk nog de fries geplaatst worden.
Die ben ik niet vergeten, maar de aanmaak ervan is een secuur werkje !

Eens die fries geplaatst, kan ik ook de rechtervleugel afwerken (de dakkapel en twee steunenmuurtjes)

Oh ja, dan komen de torentjes. Die ben ik niet vergeten  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#234
Citaat van: Cozzy op 27 september 2012, 12:23:14 PM
... Binnenkort nog eens een fotootje van het totaalconcept? ...
Tom,

het heeft even geduurd.
Ik heb het station de laatste tijd nagenoeg geen aandacht kunnen geven, want het zijn wat drukke weken !

Je begint echter stilaan een idee te krijgen van het geheel :



De rechtervleugel (voorlopig zonder bovenfries) en noordertoren zijn van eerdere fotos al bekend, natuurlijk:



Zo tussendoor heb ik een klein beetje aan de linkervleugel kunnen sleutelen, en de basisplaten kunnen uitsnijden:



De basisvorm begint wat zichtbaar te worden.   :)
Nu volgen opnieuw veel uurtjes knip- en plakwerk om de bakstenen en zandsteen aan te werken.

Dan kan ik de hoofdingang afwerken (met zijn torentjes).
Dan volgt de aansluiting van de linkervleugel op het zuidelijke torentje, alsook het binnenplein waarvoor pabe me de fotos bezorgde.
Dan natuurlijk de fries aanwerken, en de dakwerken aanvatten.
En dan de koepel  :P :P :P

Het zal nog even duren voor het gebouw af is.
"Ooit zal het af zijn", hé  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Mooi bezig, het gebouw is langer dan ik eerst dacht
De architect heeft het je niet makkelijk gemaakt  8)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Iets meer dan 62cm.  Inderdaad een hele lengte, zeker in N.
En de architect heeft zich inderdaad serieus laten gaan, met al die hoekjes en kantjes.
Wel een leuke uitdaging.  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 13 oktober 2012, 23:57:08 PM
Iets meer dan 62cm.  Inderdaad een hele lengte, zeker in N.
En de architect heeft zich inderdaad serieus laten gaan, met al die hoekjes en kantjes.
Wel een leuke uitdaging.  ;)
En dan zeggen dat N zo veel minder plaats nodig heeft. In HO zou het helemaal een probleemlengte worden !

Gerolf

Goed dat je nog wat aan dat schitterende project hebt kunnen doen, Jean  ;)
Ferm, zo'n totaalfoto. Het geeft een goed idee over hoe groot en complex je gebouw is.
Véél succes er mee  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI