Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

PeterC

Citaat van: Steam.N op 27 juni 2015, 21:36:15 PM

Type n op een tablet /gsm is voor mij steeds een nachtmerrie  >:(

Bij.iedere.spatie.typ.ik.een.puntje...  ...Dikke.vingers.zeker...  ...Ofwel.onhandig...  ;)




Jean, ik volg nog steeds (af en toe moet ik door omstandigheden wel enkele pagina's in één keer doornemen  ;) ).
Groetjes, Peter


Steam.N

Citaat van: PeterC op 27 juni 2015, 23:25:05 PM
...Bij.iedere.spatie.typ.ik.een.puntje...  ...Dikke.vingers.zeker...  ...Ofwel.onhandig... 

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Even terug op mijn laptop, want getokkel op mijn tablet is ergerlijk.

Deze avond eindelijk weer wat vooruitgang:
- dak is geëtst
- het onderframe, waarop de aspotten moeten bevestigd worden, is gesoldeerd.  (messing U-profieltjes van 1x1mm)
Nu is het kwestie om komende dagen de aspotten propertjes van een Z-onderstel "los te weken" ...
Plus natuurlijk nog de ramen plaatsen, en wat prutsen met 0805 smd ledjes ...

Of dit komende dagen lukt weet ik niet, want de zolder begint toch wat warm te worden  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Gezien de vrienden van MSKK Turnhout-NEEB hebben uitgenodigd voor het weekendje van 24-25 september, ga ik stilaan het stof eens van het baantje blazen.
Ook ga ik mijn laatste opmerkingen en acties binnen dit draadje nog eens doornemen.
Wie weet kan ik nog het een en ander afwerken en verbeteren ...

Jongens, het is al méér dan een jaar geleden dat dit draadje in slaap viel ... de tijd vliegt.
Al twee jaren geleden dat ik dag en nacht bezig was om het baantje af te werken ...

Vreemd om hier nog eens te vertoeven ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

755philippe

Jean,
Een goed idee om het draadje weer op te nemen. Kijk er al naar uit naar je nieuwe kreaties. De tijd brengt raad en dus ook nieuwe ideeën.
Mvg

755philippe

vyncky

we volgen terug.

Ik krijg precies zin om dan eens naar de zee te gaan  ;D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter


Gerolf

Aha ... dankzij MSKK terug in gang getrapt  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stedahult

Baantje ligt na OT 2015 nog steeds vers in het geheugen. Ik lees weer mee.
Mvh. Steef

Steam.N

Citaat van: Steam.N op 07 juli 2016, 10:46:39 AM
... Wie weet kan ik nog het een en ander afwerken en verbeteren ...

Blijkbaar ben ik indertijd heel wat vergeten af te werken (of had ik er toen geen tijd meer voor ?  ::) ::) ::) )
Een voorlopig wensenlijstje:

- stoomtram afwerken (in eerste instantie niet-rijdend)
- trein- en tram-seinen bouwen
- straatlantaarns bouwen
- ik heb nog wat leuningen te bouwen (goederenloods, upstairs-downstairs huis, achterbouw van driewoonst)
- ets-setjes bouwen (karren e.d.)
- voor wat privacy zorgen voor wie een hoogwater-stand heeft
- wat kratten en andere goederen plus dragers bijeen zoeken om wat leven te brouwen aan de loods
- nog wat preizerkes links en rechts
- vlaggenmasten (vlaggen lijken me erg tricky ...)
- zonneschermen voor de Café Central (hoekhuis)

Benieuwd welke puntjes gaan uitgewerkt worden  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vyncky

Citaat van: Steam.N op 11 juli 2016, 07:34:38 AM

Benieuwd welke puntjes gaan uitgewerkt worden  ;)

jouw kennende allemaal. je hebt immers nog 2 maanden tijd  ;D

succes

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

#4841
..."...zonneschermen voor café..."...

Wordt een uitdaging (etsen ?):  was in die tijd met metalen plooischaren, aangedreven met een draaizwengel, via tandwielkastje.
Was sterk verwant aan de links-rechts-schuivende rolhekken, volgens zelfde schaarsysteem.
Had ooit een voorbeeld-model. Heb dat uiteindelijk moeten wegdoen, samen met smids-tangen & aambeeld.
( m'n bompa-smid maakte die dingen voor een zonnetentenmakerij ).



Steam.N

#4842
Herwig, het wordt inderdaad etswerk.
Niet zo ingewikkeld als je beschrijft (als ik je goed begrijp).
Zie postkaart (erg vergroot) :



De fijnheid van het mechanisme kan ik best met etswerk benaderen.
Bovendien heb ik er een viertal van nodig.
De uitdaging lijkt me eerder in het natuurlijk hangen van de doeken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

#4843
Dit lijkt meer een buizen- of stangensysteem     ?

Wordt moeilijk om het door mij herinnerde schaarsysteem terug te vinden op foto's.
En het geheugen is niet 100%, wat dacht je.  (de smid was m'n grootvader...)
Het zag er, dacht 'k, van opzij & uitgeplooid, horizontaal ongeveer zo uit:         

                                    ]
                            m     ]                         
                            u      ]                                                   
                            u      ]<><><><><><><><><><><>
                            r       ]
                                    ]
                                    ]

marc goovaerts

Een truukje uit de figurinewereld: Die krijgen soms een nieuw kleedje aangepast uit servettenpapier. Om de 'hang' of plooien goed te krijgen wordt het papier nat op het figuurtje gekleefd, daarna van hang of plooien voorzien, die er na droging blijven inzitten. Om het uiteindelijk stevig te maken gebruikten ze daarna een laagje 'vloeibaar plastic'. Dat was gemaakt door stukjes plastic gietbramen in stukjes te hakken en in vloeibare lijm op te lossen tot die verzadigd was.