Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Watercolom draaibaar maken (N)

Gestart door Michiel, 18 juli 2012, 20:26:43 PM

Michiel

Hallo iedereen,

volgend is een korte uitleg hoe men een watercolom aanpast om het bestuurbaar te maken met een motor. Ik heb hiervoor de waterkraan van Faller (222139) gebruikt (schaal N). Het enige wat men nodig heeft is:

- een hobbymes
- een boortje van 1mm
- een handboorhouder
- huisjeslijm
- staaldraad van 1mm



1 - boor met de boor van 1mm via de schacht een gat helemaal tot door de bodem
2 - kleef het tussenstukje op het onderste deel
3 - laat het <u>goed</u> drogen
4 - boor wederom via de schacht een gat tot door de bodem
5 - snij het pinnetje onderaan van het bovenste deel van de waterkraan
6 - boor een gat van ongeveer 1 tot 2 mm diep langs onder in het bovenste deel, in plaats van het pinnetje dat net werd weggesneden.
7 - steek er een staaldraad in van 1mm en kleef het eventueel vast indien het niet spant.
8 - klaar, de kraan kan nu bewegen.

De aandrijving kan via een motor, een servo, geheugendraad of ander methode naar eigen voorkeur. Het is dus al bij al een vrij gemakkelijke ingreep. Succes!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pol

Leuke tip! Voor H0 zal zoiets ook wel toepasbaar zijn zeker! [:D][:p]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...