Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Muurplaten met baksteenmotief

Gestart door Peter, 18 juli 2012, 16:47:27 PM

Peter

Voor een klein:) projectje heb ik plasticard muurplaten nodig, met de bakstenen op schaal (of toch zo goed als) en met telkens 1 laag op zijn langs en 1 laag met kopse stenen.


Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Arnaud heeft er hier onlangs mooie (juiste) getoond...

vind niet direct draadje terug

toch: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=15106


Peter

Heb de "echte" stenen even nagemeten en die zijn ongeveer 20 ? 21 cm lang en 4,5 cm dik. Op schaal zou dit dus 2,3 ? 2,4 mm lang moeten zijn, en 0,45 mm dik.
Van Slaters heb je 4mm of 2 mm lang dus 2 mm zou gaan
Welke platen heeft Arnaud eigenlijk gebruikt?

Heb de vraag ook aan David van Govermodels gesteld, maar die is (dacht ik) in verlof.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Peter,

Oude stenen heb je in alle maten, mijn schoonbroer heeft aan de kust gebouwd met plaatselijke oude stenen en die zijn soms een halve keer groter dan de klinkaart stenen die ik gebruikte ; mijn stenen zijn een allegaartje van een oude afgebroken dorpschool, die stenen zijn in tal van afmetingen van een 15 tot vaak iets meer dan 20 cm, hoogte van de steen van iets meer dan 4 tot iets meer dan 5.5cm.je moet eens een foldertje halen bij iemand die gerecupeerde stenen verkoopt, het is ongelooflijk welke afmetingen je kunt kopen, dus stel dat je al je stenen koopt van een grotere maat dan zou je die Slater-muurplaten kunnen gebruiken, is dat niet goed genoeg misschien muurplaten laten maken bij een van de forumleden die zich bezig houden met huisjes te bouwen !

Groeten Peter[;)]


Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Peter


Welke platen heeft Arnaud eigenlijk gebruikt?




Auhagen, Peter[;)]

PS een andere schoonbroer van mij die gebruikte ook oude stenen (klinkaart?) en die zijn een stuk kleiner en smaller dan bij mij !

Groeten Peter[;)]

Dirky





Heb hier een paar jaar terug ook eens deze foto's gepost. Sommige stenen 6cm hoog, andere bijna 8cm.

Dus idd, nauw steekt het niet [:)] voor oude gebouwen... en er zijn weinig nieuwe in kruisverband gemetst.

Thommy

ik haal in Engeland altijd grote platen (witte). Is iets groter dan een A4, maar moet nog op een andere plasticard gekleefd worden (is niet dik)

daarvan zijn de stenen wel op maat. Maar de enige dat ik hier liggen heb is Flemish Bound.
Greetz

Thommy

Peter

Waar vind ik die van Slaters. Bij Verschooten en Bellon zijn ze niet (wel de andere baksteen verbanden)
Met vriendelijke groeten
Peter


Peter

Dit is het voorbeeld, dat ik bedoelde

Met vriendelijke groeten
Peter

arnaud

citaat:
Geplaatst door Peter

Voor een klein[:)] projectje heb ik plasticard muurplaten nodig, met de bakstenen op schaal (of toch zo goed als) en met telkens 1 laag op zijn langs en 1 laag met kopse stenen.






Dag Peter,

Als ik begreep wel wil jij een soorte traditionnelle oude backstenen muren doen, met op de hoeken steen (white of blauw).

Voor mij het beste jij kan vinden zijn in de kit van Auhagen Schmitstrasse. De groote muren tussen de huisen. De voegen zijn zeer fijn. Er is een wijze die ik getoont hebt in MSM99 (white steen, voor de kerk).

Met een cutter zetjee de beperkingen van de stenen, een beetje vulmiddel Tamiya. Dat is voor alle hoeksteenen je wil.

Met de nieuwe Auhagen producten zal het mischien moelijker de voegen goet en vlak te vullen.

Niewsgierig te zien jij project? Kunnen we weten wat het is? Is het een middleeuwse gebouw?

Arnaud
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Peter

Middeleeuws zou ik het niet noemen. Het gebouw is gebouwd in 1878
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Omdat sommigen het niet kunnen laten om mij een mailtje te sturen, waarin ze raden wat dat "projektje" zou zijn, hier alvast een eerste tip.
Afmetingen in model: 57,25 cm lang, 8,05 breed (op het breedste punt 10,25)

Het vervolg komt in een apart draadje, nadat Gengenbach helemaal klaar is (door de drukte waarschijnlijk eerst binnen veertien dagen)

Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

10 juni 1878? [:I][:I]

Ik volg,
na station BOOM en station GENGENBACH zal dit gebouw ook wel top worden [;)]

[:)][;)]