Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Twin decoder

Gestart door Peter, 13 december 2005, 19:54:50 PM

Peter

Toen ik een tijdje geleden op dit forum de vraag stelde of het kwaad kon dat het spoel van de twin decoder van Fleischmann (voor FMZ) verwijderd was, werd mij gezegd dat dit geen kwaad kon, vermits ik toch DCC gebruik met de IB van Uhlenbrock.
Nu ik de decoder ingebouwd heb in een lok, blijkt hij toch niet te functioneren. Steek ik de stekker op een manier in, brand de verlichting vooraan, terwijl achteraan het licht flikkert, doch de lok rijdt niet. (de IB vind wel het decoder adres)
Steek ik de stekker andersom in gebeurt er NIETS (geen licht en IB vind geen decoder)
Zou de decoder soms defekt zijn of is er soms een ander probleem?
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Peter,

Staat de Intellibox ingesteld op DCC28, of op iets anders?

Wim.

Peter

Hallo Wim,

Ja de box is ingesteld op DCC-28. Sorry voor het wachten, maar het is voor mijn laatste dagen ENORM druk op het werk. Moet trouwens straks weer terug tot 23 a 24 uur. Dat heb je met logistiek. Dat verdomde verschil in tijdzones.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

citaat:
Toen ik een tijdje geleden op dit forum de vraag stelde of het kwaad kon dat het spoel van de twin decoder van Fleischmann (voor FMZ) verwijderd was, werd mij gezegd dat dit geen kwaad kon, vermits ik toch DCC gebruik met de IB van Uhlenbrock.



FMZ SPOEL??? Ik denk dat je de condensator bedoeld. Wat staat er op die spoel?

Wim.

Peter

Hallo Wim,

Het zou kunnen dat dit inderdaad een condensator is. Er staat op:
SME
35 V
10uF
(M) 85?C
BP
Is dit voldoende informatie.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Dat is inderdaad een condensator, geen spoel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Peter,

En hoe is deze ervanaf gehaald, draadjes van de decoder los, of de draadjes van de condensator afgeknipt?

Wim.

Peter

Draadjes van de decoder los geknipt
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Peter,

Als de beide draadjes nu los van elkaar zijn, dan de beide draadjes aan elkaar verbinden. Met een beetje geluk werkt de decoder dan weer

Wim.

Peter

Wim, zoals ik zei, de draadjes zijn van de decoder geknipt en ik heb geen flauw benul waar. Ik kan het ook niet vragen aan die persoon die het gedaan heeft, want die is voor een paar jaar naar de USA. Kan hem straks van het werk wel bellen (zelfde bedrijf) maar ik,betwijfel of ie dat zelf nog weet.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Peter, we laten ons natuurlijk niet voor een gat vangen.



Dit geeft zeker een indicatie.

Wim.

Peter

DUS..... gewoon (nou ja) een brugje maken op de plaats waar de twee groene draden aan de decoder bevestigd zijn en hij zou terug moeten werken?
Dat zal dan voor morgen zijn want de plicht roept weer MAAAAAAAAR het einde is in zicht !!!!!!!!!
Peter [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Peter,

Helemaal correct, en veel arbeidsvreugde.

Wim.

Peter

Wim, draadjes zijn verbonden en de lok rijdt nu wel. Maar ondanks dat blijft de verlichting in een richting (bv. vooraan) vast branden terwijl ze achteraan flauw flikkert.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Peter, of de decoder kapot is of niet, kan ik natuurlijk vanuit hier niet zien, ook niet of hij op de juiste wijze is aangesloten wordt moeilijk van achter mijn beeldscherm.

Wat nog een mogelijkheid is, is de ingestelde rijstappen komen niet overeen met de ingestelde stappen in de decoder en de ingestelde stappen op de Intellibox.

Wim.