Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

bedradingschema

Gestart door argilla, 09 juli 2012, 14:22:49 PM

ysbeer

#15
Je zal er toch een accu bij moeten doen wil het enige zin hebben.
Als het licht is zie je het huislammpje (ledje)nauwelijks
Maar is het donker dan...............

Bij de blokker zijn voor 3 eoro tuin sets te koop cel/led/accu/lichtvoeler.
Brand circa 5 uur bij zonnige dag als het donker wordt.(bron ikzelf en Hugo)
wim

Gerolf

#16
Voor de fun, om iets bij te leren, als experiment, ... allemaal goeie redenen, Marc [;)] [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

#17
Ja, ik ben al jaloers dat ik er zelf niet opgekomen ben! (Geeft me een reden om die knikkende Blokker-bloem eens te disecteren)

argilla

#18
ben geweest naar <blokker ( gisteren) en inderdaad o.a.de namaak rotsjes zijn te gek. Deze blijven branden maar niet de hele nacht , wat uiteindelijk wel de bedoeling is voor de tuinspoorweg maatschappij(Laakdal... Laake Valley RR) . Er zit slechts 1 AAA  in en die is echt onvoldoende( meerdere in parallel zetten )? zeker als je bv 2 a 3 leds laat branden Nu alleen nog "iets" vinden als oplader zodat deze ook s'nachts blijven branden.Kan ik hiervoor de elektronica gebruiken uit de rotjes of moet eentje nieuw maken ? Europrint plaatje ?? wel zo eenvoudig mogelijk aub ??

Echter voor H0 zijn deze "te" oversized.
Maar een goed idee([:)] voor de tuinspoorweg en juist van maat.
Dus sorry alle hulp is welkom [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

#19
citaat:
Geplaatst door argilla
Kan ik hiervoor de elektronica gebruiken uit de rotsjes of moet eentje nieuw maken ?
Geen idee wat voor elektronica er in zit [;)]
Gezien de erg lage prijs zal dat niet veel zijn - misschien alleen maar een schottky-diode tussen zonnecel en batterij/leds.
Als het om ??n (oplaadbaar) AAA-batterijtje gaat, denk ik dat er nog wat elektronica in zit om van 1.2 volt naar "wat meer" te gaan om de led te doen branden.
Misschien moet je de elektor-halfgeleidergids kopen (nu verkrijgbaar) - daar staan wat zonnecel/batterij-ideetjes in [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw