Martin's geknoei met groen..

Gestart door Martin Welberg, 08 juli 2012, 23:35:55 PM

Martin Welberg

Laatste tijd weer wat met boompies aan het draaien en vlechten, nieuw spul geprobeerd,  Vallejos Dark Earth, een acrylic paste..














Michael

Martin ziet er veel belovend uit dat Dark Earth acrylic paste.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Is ook makkelijk spul om mee te werken, heeft al wat structuur..

vyncky

Citaat van: milocomarty op 02 maart 2015, 12:28:15 PM
Is ook makkelijk spul om mee te werken, heeft al wat structuur..
Ziet er ineens goed uit!

Te vergelijken (als vervanger) met de schorspasta van Anitadecor?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Martin Welberg

Geen idee Yannick, heb dat nog niet gebruikt..

Sattrickske

Amai nie! dat ziet er meteen als echte schors uit.
Heb je die paste in één laag aangebracht?  Indien ja, kan het precies een hoop werk besparen.

Martin Welberg

Veelal 1 laag, bij sommige meerdere...je kunt het vrij dik opbrengen..

Michael

Citaat van: milocomarty op 02 maart 2015, 20:12:05 PM
Veelal 1 laag, bij sommige meerdere...je kunt het vrij dik opbrengen..

Je hoeft mij niet meer te overtuigen, spul is al besteld en hopelijk morgen in huis.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

 ;D

Ga het op OntraX laten zien, in de demo hoek..

GVL

Lijkt me een interesstant materiaal.  Wellicht ook te gebruiken als grondbedekking, ballast voor zijsporen of andere oppervlakken met structuur?

Gerolf

Inderdaad een interessant gegeven voor allerlei toepassingen  8)
Ik vraag me af of je zoiets zelf zou kunnen maken/mengen

Talkpoeder (al dan niet ruim) toevoegen aan verf - stucwerk, boomschors, rotsen, ... ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

#296
Vroeger had je "broodwit", een soort kalkpoeder dat je aan verf kon toevoegen om er een structuurverf van te maken.
Ik weet niet of dat nog bestaat.

Gevonden (citaat uit IVP - Industrie van ververn, vernissen, stopverven, drukinkten en verven voor de schone kunsten):
Vulstoffen gebruikt in de verf
De voornaamste soort vulstoffen zijn :
•calcium- en/of magnesiumcarbonaten
•aryumsulfaten
•silica
•silicaten
Vulstoffen zijn zeer stabiel en lichtbestending of zuurstof/vochtbestendig. De lamellaire vulstoffen zoals mica en talk worden ondermeer geapprecieerd voor hun vochtafschermende effecten.


En wat vroegere voor "broodwit" doorging is dus gewoon calciumcarbonaat, vroeger te verkrijgen bij de "drogist".

Edit: informatie bijgevoegd
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Zo weer een klein stukkie klaar, zal het eens hebben over de materialen enzo..



De donkere struiken zijn gedaan met Mininatur bodendecker immergrun hell, met een alleslijm op zijn plekkie of aan de vezels van het gras gelijmd..



Lage groenzooi Wooly vezels , vijverspul of  WS poly fiber, in korte stukkies geknipt op de bodem gedrapeerd en met wat pufjes spuitlijm gefixeerd daarna wat fine sponge scatter van The Modeltree Shop in the UK..gefixeerd met wat pufjes spuitlijm de donkerder groen distels, Mininatur schachtelhalme

[/url]

Struikies allemaal uit de Martin Welberg lijn , heb hier 20mm and 30mm olive, light green and white gebruikt, en wat  Mininatur bodendecker immergrun hell er tussen gelijmd, struikies plak ik op de plek met een drupje hete lijm..



De lagere onkruidjes, paar druppies lijm op de toppen van de grasvezels en dan wat WS fine turf op de lijm blazen met een spuitflessie..



Gebruik dit soort flessies voor de lijm, de een met alleslijm de andere met een tweetal lijmen op waterbasis..



Thats all folks !! Dit zijn de technieken en trucs die ik in de workshops ook uitleg..en jullie laat doen..

doomslu

We vallen in herhaling als we zeggen dat het knap is.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154