Martin's geknoei met groen..

Gestart door Martin Welberg, 08 juli 2012, 23:35:55 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Sattrickske

Noch heeft een grassmaster, maar wij hebben een greenmaster: Martin.
En jij noemt dat knoeien?  Als ik 't maar half zo mooi krijg als die van jou dan zou ik al zeer tevreden zijn!  Maar inderdaad een zeer degelijke en duidelijk uitleg.

conducteur

Ik ging het juist ook schrijven, als dit knoeien is wil ik weten wat ik doe.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

loebaske

#78
Prachtig werk, zou je het ook kunnen doen met een gras master??
En waarom een alu plaat, alu is toch niet geleidend??

conducteur

Aluminium is een vrij goede geleider, en als ik me niet vergis wordt alu ook gebruikt om hoogspanningsleidingen mee aan te leggen
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Martin Welberg

Yep, noem het nog steeds knoeien  ;) Ben bezig met een tuto, maar die wordt op de duitse baan gemaakt.

Citaat van: loebaske op 17 juni 2013, 13:14:44 PM
zou je het ook kunnen doen met een gras master??
En waarom een alu plaat, alu is toch niet geleidend??

Kan ook met de grasmaster van Noch, iets minder voltjes maar werrkte voor de tijd opm'n eigen baan ook gewoon met dat ding. Vertel ook aan velen dat ondanks de hoge prijs hij in principe z'n geld wel waard is. Grasmaster en een paar zakkies vezels brengen je een heel eind en zijn uiteindelijk goedkoper als de matten van Mininatur..verder is het veel experimenteren en doen, denk dat eenieder dit kan..

Alu geleid de statische spaning zeer goed, de plaatjes zijn nog uit de Noch grasmaster tijd...

Martin Welberg

Zo 's effe wat vijvervlies en borduur scheurvlies besteld, wat MiniNatur kan moet ik ook kunnen  ;)

Martin Welberg

Beetje aan ´t knoeien ook met grasjes, eigenlijk een probeersel om grasmatten te maken. Maar wel op een vlies dat makkelijk scheurt en niet al te stug en dik is. Heb nu een 3tal fabrikaten gevonden waarbij het nadeel is dat er twee van oorsprong wit zijn...







Alleen groene 2mm, 4.5mm vezels en wat WS fine turf earth. Zoek nog een aantal testers  ;)

Gerolf

Goed idee om zoiets eens zelf te proberen. Komt op mijn verlanglijstje  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Klaar, drie verschillende dragermaterialen, nu nog effe wat testers of het makkelijk te scheuren, knippen, plakken en whatever is..












Steven123

Knap resultaat Martin  ;)
Is dit nu telkens met zo'n statisch toestel bestrooid of gebruik je soms ook minder geavanceerde methodes?

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

Alles zo'n beetje met statisch gras en apparaat, behalve de fijne turf voor de grond en het onkruid..

Geert

Zo ziet onze gazon er nu ook uit, met dit warm weer...

Maar wel mooi gedaan  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

conducteur

En mogen we weten wat de ondergrond is?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Martin Welberg

De basismat of dat wat aarde moet zijn ? Aardekleur is Woodland fine turf earth..