Belgisch type-station (Kibri) - binnenindeling?

Gestart door NowWhat, 08 juli 2012, 17:04:51 PM

NowWhat


Ik zou wat verder willen gaan met de afwerking van mijn Kibri Belgisch station en wil dus beginnen aan het interieur.
In de bijgebouwen (laagbouw, toiletten), ... heb ik al een paar binnenmuren gezet en in het hoofgebouw een vloertje tussen gelijkvloers en 1ste verdieping, maar verder geraak ik niet.

Heeft iemand een type-indeling binnenin (een bouwplan dus) van dergelijke stationsgebouwen: lokettenzaal, magazijn, buffet (?), ... en wat met de eerste verdieping.
Mijn baan is ergens medio jaren 70, dus ik vermoed dat er niet te veel stations meer bewoond waren boven? ... maar hoe zat de indeling dan?

dank bij voorbaat!
 

Peter

Luc,

ik heb het grondplan+plan van het verdiep van het station Hoboken-Polder. Inscannen kan ik niet (is veel te groot) maar je mag het altijd eens komen inkijken als je wil.
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

Peter,

Misschien mogelijk te fotograferen?
en afmetingen zijn niet zo belangrijk dan.

Grtjs,

David

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Peter

Luc,

ik heb het grondplan+plan van het verdiep van het station Hoboken-Polder. Inscannen kan ik niet (is veel te groot) maar je mag het altijd eens komen inkijken als je wil.


in stukjes Peter, kan altijd terug "geplakt" worden. Of ophangen en fotograferen.


Gerolf

Ferme tekening, maar ik denk dat de "4m" op de tekening telkens "3m" moet zijn [;)]
De trap naar het eerste verdiep: lijkt me logisch dat die in vakje 3 zit.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

NowWhat


Allen alvast bedankt voor de reacties.
Met de tekening kan ik alvast voor het gelijkvloers aan de slag!

Was de bovenverdieping dan woning van de stationschef?


 

chef garde

citaat:
Geplaatst door NowWhat



Was de bovenverdieping dan woning van de stationschef?




Jawel!

Jurgen

Geen idee of je hier iets mee kunt, maar langs lijn 126 staat nog een station in Barse waar de loketten nog steeds in een zo goed als originele staat zijn.



Foto's nemen van het interieur was niet makkelijk met mijn camera, dit is de enige die ook maar een beetje gelukt was. Op de andere heb ik alleen maar de weerspiegeling van het raam.

Desnoods moet je zelf eens een kijkje gaan nemen, 9 april 2011 was het verlaten en in een redelijke staat. Of het nu nog zo is weet ik niet.
Zelf heb ik niet geprobeerd om binnen te geraken, ik wou geen politie achter mij hebben. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

camera zo dicht mogelijk tegen het raam drukken en met de hand afschermen Jurgen.

vyncky

De afmetingen van het oorspronkelijke loket te Heide.(Kant stationschef)



Het loket van heide (H0) kant wachtzaal


(excuses voor de slechte foto, mijn fototoestel kon er niet tussen [xx(] )

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Huugooke

camera zo dicht mogelijk tegen het raam drukken en met de hand afschermen Jurgen.



Dat heb ik toen ook gedaan, maar zelfs dan zijn ze mislukt.
Ach ja, veel was er toch niet te bespeuren binnen. Op mijn tochtjes is het me meer om het fietsen en het vinden van spoorweggerelateerde zaken te doen dan om wat er in de gebouwen te zien is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

NowWhat


Heren redacteurs, ... dit lijkt me eigenlijk wel een interessant onderwerpje voor een artikel in een van de volgende nummers van MSN ...

er staan zo veel van die Belgische stations op onze spoorbanen, maar weinig hebben er een afgewerkt interieur en;
op een baan met maar enkele gebouwtjes kan het eigenlijk we een eye catcher zijn ...

 

Gerolf

citaat:
Geplaatst door NowWhat
... dit lijkt me eigenlijk wel een interessant onderwerpje voor een artikel in een van de volgende nummers van MSM ...
Vind ik ook wel [;)]
V??l foto's nemen tijdens de opbouw, goed de stappen omschrijven, en insturen. Succes ermee [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

arnaud

citaat:
Geplaatst door dgrr57





Hello,

Vol inlichtingen hier Patrick [;)],

Bouwjaar is het niet 1885? Voor station type II.

Ik weet ook dat in Olloy-sur-Viroin stond een trap naar de verdieping in de inkom. Ik heb foto's dat ik kan terug vinden.

Tot binnekort
Arnaud

Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen