Terrasjesweer

Gestart door Huugooke, 07 juli 2012, 13:27:21 PM

Metpetergaathetbeter

Maes-drinker ?
Groeten Peter[;)]

PeterC

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Maes-drinker ?


De meeste drinken liefst een Jupke, maar ik ben overgestapt op Stella.  Bij Jup is de laatste 30 jaar steeds meer en meer zoetstof toegevoegd (om de jongere garde pinten te laten drinken) en ik heb toch liever een goeie bittere pils...
Idd Maes: voor die prijs kon ik het niet laten [;)]
Groetjes, Peter


OMC

citaat:
Geplaatst door PeterC
De meeste drinken liefst een Jupke, maar ik ben overgestapt op Stella.  Bij Jup is de laatste 30 jaar steeds meer en meer zoetstof toegevoegd (om de jongere garde pinten te laten drinken) en ik heb toch liever een goeie bittere pils...
Idd Maes: voor die prijs kon ik het niet laten [;)]




Als een Pale-Ale gedronken? Een bier dat hier in onze ruime buurt nog zelden te vinden is in caf?s maar toch te pruimen is vind ik. Dronk ik veel tijdens de beginjaren van mijn uitgaansleven (en soms ook t? veel [:D])
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

chef garde

citaat:
Geplaatst door PeterC

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Maes-drinker ?


De meeste drinken liefst een Jupke


Omdat ze voetbal liefhebber zijn en voetbal nu ??nmaal gesponsord wordt door dit merk.

Weet dat, per Jupke je naar binnenkapt, oa J.L. Dehaene daar een percentje op krijgt ...

Geef mij ook maar Maes!  En Duvel.  En Malheur.  En Omer. En Kasteelbier.  En Westmalle Tripel.  En Lachouffe.  En Bernardus. Maar zeker geen Inbev want die hebben al lang niks meer te maken met bier, enkel kapitalistisch geldgewin!

Ludwig

citaat:
Geplaatst door chef garde

"Enkele" pareltjes, daar zeg je het allemaal!

Geen land waar beter bier te drinken is dan ons Belgenlandje, hoe je 't nu draait of keert!



Zeker weten, in ons landje worden prima biertjes gemaakt.
Maar denk nu niet dat ze in de U.S.A of in b.v. Denemarken geen bieren kunnen maken.
Je zou anders nog raar kunnen staan kijken.[:)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Havoc

Bel is ook nog een pils waar nog wat hop in zit. Zelf heb ik liever een Westmalle Tripel, maar bij grote dorst wordt dat gevaarlijk. Als het heel warm is een geuze. Eigenlijk is het nu de moment, ik ga me direct een fles bovenhalen! Enkel kiezen: Cantillon, Hansen, De Cam, 3 Fonteinen of Moriau?

In Nederland zitten inderdaad enkele brouwers die weten wat ze doen. Heb ooit in het Centraal station van Utrecht een heel lekker seizoensbier gedronken. Maar dat was de laatste keer dat ik er was een dure koffieshop geworden [xx(] Wat een afgang.

Voor wie naar Frankrijk gaat:
- de Elzas; "la Perle" is lekker maar moeilijk te vinden.
- in Nancy heeft "la cabanne du brasseur" zijn eigen ter plaatse gebrouwen bieren die goed te drinken zijn.
- in Sancerre hebben ze behalve veel wijn ook een brouwerij.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ludwig

Dat zijn inderdaad lekkere geuze, jammer dat onze geuze zo in het vergeethoekje is belandt.
Toch moet je de Horal blend ook beslist eens proeven.
http://www.ratebeer.com/beer/horals-oude-geuze-mega-blend/102689/
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Mattias

citaat:
Geplaatst door PeterTja, vroeger waren de mensen ook hoffelijker. Toen stonden de mannen nog recht voor de vrouwen op de bus of tram.



Ik neem bijna dagelijks de trein en sta mijn plaats ook aan niemand af!
Anders bleef de trein gewoon staan, en dan is er ook weer miserie... [:D]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

argilla

citaat:
Geplaatst door Mattias

citaat:
Geplaatst door PeterTja, vroeger waren de mensen ook hoffelijker. Toen stonden de mannen nog recht voor de vrouwen op de bus of tram.



Ik neem bijna dagelijks de trein en sta mijn plaats ook aan niemand af!
Anders bleef de trein gewoon staan, en dan is er ook weer miserie... [:D]



Tja als jij die trein "neemt" kan ik begrijpen dat de andere reizigers er geen meer "kunnen nemen" [:o)][;)] Waar blijf jij die "verzameling" steken ? lol [:D]


iets totaal anders nml engelse maten:
bv 20'- 6" bij  bv  op een tekening:  wat en hoe  omzetten in cm ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

citaat:
iets totaal anders nml engelse maten:
bv 20'- 6" bij bv op een tekening: wat en hoe omzetten in cm ??


Beter plan zoeken? Zelf heb ik het opgegeven om met middeleeuwse maten te werken.

Enfin:

1 yard == 3 voet
1 voet == 1' == 12 duim/inch == 12" == 1000 mill (*)
en
1 duim == 25.4 mm exact, dit is nl de definitie van inch.

Dus in jouw geval:

20' = 20 x 12" = 240"
240" - 6" = 234"
234 x 25.4 = 5943.6 mm = 594.36 cm

Als je echt met middeleeuwse dingen bezig bent, dan moet je eigenlijk nog weten welke voet want elke stad had zijn eigen exemplaar en daar kon wel eens 10 cm verschil tussen zijn. Overzichtje van enkel de nerderlandse voetmaten: http://www.meertens.knaw.nl/mgw/maat/10 Bij ons waren er dan ook nog eens zoveel, zelfde in de buurlanden. Reden van met metrische stelsel was dan ook de handel te bevorderen. Anders zat je met vraagstukken zoals hoeveel rijnlandse voeten stof heb je nodig als je op de markt in utrecht stof koopt voor een klant in amsterdam?

(*) eigenlijk zou de duim moeten onderverdeeld worden in "lijnen" en "punten". Kennelijk hebben ze al ingezien dat dat toch iets te ver gaat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.