Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Terrasjesweer

Gestart door Huugooke, 07 juli 2012, 13:27:21 PM

Huugooke

Gelukkig is het tussendoor nog eens droog tussen twee regenvlagen; en dan ga je graag op een terrasje zitten, om van de zon en de frisse lucht te genieten.
Om tot de conclusie te komen dat je nu tussen de rokers zit! Voor mijn part mogen ze dat rookverbod afschaffen of zelfs omkeren: de rokers lekker binnen. Ik kwam vroeger al niet graag in een caf? en ga er ondanks rookverbod nu nog niet binnen.

Havoc

Dat is me ook al opgevallen. We gingen vrijdag iets eten tijdens de middag en zaten volop tussen de rook. Alles behalve aangenaam.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Ken dat... Op school mag er al lang niet meer gerookt worden. 's Morgens voor de school begint staan de verstokte rokers aan de schoolpoort, al staan ze maar 1cm buiten de schoolpoort, kunnen ze daar niets aan doen, omdat dat geen schooldomein meer is. Elke ochtend die stank waar ik moeilijk tegen kan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Als men nu eens gewoon de sigaretten in 1 keer dubbel of driedubbel zo duur maken zal er al een heel pak minder gerookt worden denk ik. Degenen die blijven roken zullen uiteindelijk wel moeten stoppen omdat ze het niet meer kunnen betalen.

Een oplossing is de elektronische sigaret, die geeft geen stank en is dus niet hinderlijk voor de omstanders.

Op modeltreinbeurzen kon ik er ook altijd wat van krijgen als er iemand met zijn sigaret in de hand modellen vast nam om ze dan weer terug te leggen. Die rook doet geen goed aan onze modellen. Ik heb ooit eens van Ebay een rijtuig overgekocht van iemand die rookte, 3 weken heb ik de doos laten verluchten, dat rijtuig stinkt nog steeds als ik de doos open. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

chef garde

Wat moet je dan als verstokte fietser zeggen als je langs file's auto's moet passeren die lekker achter mekaar hun vuile diesel-roet staan uit te braken op korte trajectjes die eigenlijk best zelf per fiets of misschien zelfs te voet kunnen afgelegd worden ...  

Tenslotte is dit ook een vorm van passief ziek worden door fijn stof dat via je luchtwegen in je longen terechtkomt en zo op termijn hartfalen enz. cre?ert ...

Of wat dacht je van (in ons geval) buren die zot zijn van hun houtkachel, "T is toch zo'n gezellige warmte!".  Dat kan ik best geloven, maar dat het voor uw buren zo'n gezellige ongezonde stank is, kan er precies niet in.

Wat rokers betreft: ik steek zelf graag een sigaretje op, ben verre van kettingroker, zelfs dagelijkse roker, kan gerust weken niet roken ook.  Stel dat iemand aan een tafeltje naast mij op terras komt zitten en op een beleefde manier vraagt om die sigaret te doven dat ik dat zonder problemen ook zou doen!

Huugooke

En die gemeentebesturen die vinden dat ze de rijwegen extra smal moeten maken om het verkeer te "ontmoedigen", met als gevolg lange start-stop files die constant uitlaatgas uitbraken (en dan zijn de wagens op hun vuilste!). Ook fijn om dan op een terras te zitten! Maar ja, daar zitten nu de rokers en die hebben daar minder last van!

Wij hebben hier ook zo'n gezellige houtstoker. Lekker! Die kachels zijn aan normen onderhevig, maar wie keurt dat?

En maar reclame maken voor zo'n gezellige BBQ, terwijl er een verband is aangetoond met kankerverwekkende stoffen. Maar verbrandt zeker je tuinafval niet, want dan ben je een milieuvervuiler.

Wat zijn we toch een land van vele maten en gewichten

Havoc

Er is niemand die zegt dat je je bbq niet met tuinafval mag stoken [:D] Ken zo iemand die zijn tuinafval in de bbq stak en er enkele reepjes spek op legde: "ben geen afval aan het verbranden maar bbq aan het doen".[:0]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Hoe kan je nu last hebben van rokers....volgens de sigarettenfabrikanten zijn alle rokers ooh zo hoffelijk[xx(](althans dat beweerden ze vroeger toch !

Groeten Peter[;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Hoe kan je nu last hebben van rokers....volgens de sigarettenfabrikanten zijn alle rokers ooh zo hoffelijk[xx(](althans dat beweerden ze vroeger toch !

Groeten Peter[;)]




Ja natuurlijk, er zijn er die u gewoon uitsch**ten als je er vriendelijk een opmerking over maakt.
Afknallen moesten ze doen! (Bij manier van spreken h?!)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

citaat:
Hoe kan je nu last hebben van rokers....volgens de sigarettenfabrikanten zijn alle rokers ooh zo hoffelijk(althans dat beweerden ze vroeger toch


Tja, vroeger waren de mensen ook hoffelijker. Toen stonden de mannen nog recht voor de vrouwen op de bus of tram.
Maar tegenwoordig is het onverdraagzaamheid troef (helaas soms ook op het forum)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Hoe kan je nu last hebben van rokers....volgens de sigarettenfabrikanten zijn alle rokers ooh zo hoffelijk(althans dat beweerden ze vroeger toch


Tja, vroeger waren de mensen ook hoffelijker. Toen stonden de mannen nog recht voor de vrouwen op de bus of tram.
Maar tegenwoordig is het onverdraagzaamheid troef (helaas soms ook op het forum)


Peter, neem nu niet veel de trein of de bus maar ik doe het nog steeds ....en soms schrikken (of zijn ze op zijn minst verwonderd) die mensen daar dan van !
Groeten Peter[;)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Jurgen

3 weken heb ik de doos laten verluchten, dat rijtuig stinkt nog steeds als ik de doos open. [V]


Waarschijnelijk is het nu wel de doos die die "heerlijke aroma's" verspreid ! Misschien eens dezelfde handeing met de verpakkking, misschien die eens besproeien met Febr..!
Groeten Peter[;)]

OMC

citaat:
Geplaatst door Peter

Maar tegenwoordig is het onverdraagzaamheid troef (helaas soms ook op het forum)



Feit, lees sommige opmerkingen hierboven maar eens. En ja, ik ben een roker, en ja, ik ben al vaak in de clinch gegaan met niet-rokers (of in dit geval anti-rokers) die mij bepaalde opmerkingen maken omdat ik op een terras of op straat een sigaretje opsteek. Het moet allemaal wel een beetje binnen proportie blijven vind ik.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

argilla

van mij mogen ze de alcohol verbieden in al zijn vormen en uitschenk methoden. Hierdoor gebeuren er veeeeeeeeel meer tragischer dingen dan dan met tabak.Het stink in je bek. Als eens iemand gesproken die gedronken heeft ??? Een alcoholwalm in je gezicht gekregen ??......om te kotsen.
Mijn mening als niet drinker.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15