Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gebouwen spoor 1

Gestart door Giovanni, 01 juli 2012, 19:03:35 PM

Giovanni

Vermeldenswaard is wellicht te vertellen, dat al mijn bouwwerken volledig vervaardigd zijn uit kunststof. Het houtmotief wordt met verf aangebracht. Overgens geldt dit niet voor mijn gebouwde kolenbunkers, want daar is deels wel echt hout gebruikt.

Steam.N

Sjieke dingen, Giovanni !  Echt knap gedaan.
Benieuwd naar volgende realisaties !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loco



Welkom op dit forum en in het clubje van Spoor 1 liefhebbers.
Ik heb de indruk dat we van jou nog veel mogen verwachten. Zeker wanneer we de eerste afbeeldingen mogen bewonderen. Dat beloofd voor de toekomst. Ik neem alvast een abonnement op jouw bijdragen.

citaat:
Geplaatst door Giovanni
....
Verder ben ik doende met een BR38 van Marklin te pimpen: twee rookgeneratoren van KM 1 ( 1 voor de schoorteeen en 1 voor de cilinders ), een Faulhaber motor, piezospeakers bij de cilinders en het machinistenhuis en een grote Visaton speaker in de tender...



Ik heb zelf ook de BR38 op mijn todo lijstje staan. Waarschijnlijk iets voor volgend jaar nadat ik mijn eerste projectje met de verbouwing van een BR91 van M?rklin heb afgerond.
Ik heb hierover enkele vragen.

Een rookgenerator plaatsen voor de schoorsteen lijkt me nog te doen. Maar, heb je ook een extra rookgenerator nodig om rook uit de cylinders te laten komen? Hoe heb je dit concreet gedaan? Moet je daarvoor iets speciaals voorzien, want bij de locs van KM1 en andere merken moet je de rookvloeistof voor schoorsteen en cylindrs via de schouw inbrengen. Hoe breng je dan rookvloeistof in de reservoir van de rookgenerator voor de cylinders?

Wat is het voordeel van de Piezo spreakers bij de cylinders en het machinistenhuis?
Kan je die allemaal aansluiten op ??n en dezelfde XL-decoder.

Alvast bedankt

Giovanni

Inderdaad dien je de rookgenerator te vullen via de schoorsteen, maar dat is dan ook om die schoorsteen te laten roken. De tweede rookgenerator is achter die onder de schoorsteen geplaatst en wordt gevuld door een gaatje in een messing constructie met messing pijpjes die naar de cilinders lopen. Daarvoor dient wel de gelijmde kap op jet ketelhuis verwijdert te worden. Op het Duits Gemeinschaftsforum Spur 1 staan fotoos die e.e.a. verduidelijken. De piezospeakers geven alleen hoge tonen en die komen dus van de cilinders en uit he machinistenhuis. Inmiddels is de lok bij een spoor 1 vriend en die probeert alles te laten functioneren via een ESU 3.5 en wellicht dient het een ESU 4.0 te worden.


Giovanni


Giovanni


Giovanni


Giovanni


Giovanni


Giovanni


Giovanni


Giovanni


Giovanni


Giovanni