Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

transformator

Gestart door TBCédric, 01 juli 2012, 10:48:26 AM

Michiel

De Multimouse van Roco is ook te overwegen. Ik heb 'm niet maar lees er op fora veel goeds over.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Het grootste nadeel van die tv-afstandsbediening is dat je geen draaiknop hebt om de snelheid te regelen, en je niet ziet wat je aan het doen bent, omdat er geen enkel display is die weergeeft welke loc bv die je aan het bedienen bent. Ik heb zelf de roco multimause en ben daar zeer content van. Ik raad je aan van een startset te kopen. Je hebt dan naast de centrale nog een trein. Voor 160 euro heb je al een startdoos, dat is ongeveer de helft van wat de centrale los kost.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Zelf iets opzoeken gaat meestal sneller, via google-algemeen of via google-op-dit-forum (dus niet met de zoekfunctie van de forumsoftware)



ervaring heeft me geleerd dat dit niet vanzelfsprekend is. Blijkbaar is zoeken ook een kunde.

Frank_N

De kunst is op de juiste zoekterm te koekelen. (herinner me iets over golfdakplaten, Wolf's Peak))
Groet van Frank

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Zoals ik schreef: Zelf iets opzoeken gaat meestal sneller - als het niet lukt, bestaan er nog experts [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Ja mehano.
Van vragen wordt je wijs dat is waar,maar alleen van de juiste vragen
Vragen van het type"zit er bij ons een beenhouwer(slager) in de straat"
maken je heus niet wijzer.
Eenvoudig uit het raam kijken is simpel en laat zien dat je eigen initiatief heb.
Zonder wat lef tot proberen zul je moeilijk (of nooit)een goede modelbouwer worden.
Dacht je niet dat de wat meer ervaren modelbouwers nooit iets hebben gemaakt wat absoluut mislukt is.
Nou vergeet dat maar.

Niks vragen is natuurlijk ook dom.
Maar vraag dan gericht en alleen dingen die je zelf niet kunt vinden
Of ervaring zaken B.V
Heeft iemand ervaring met merk HUPPER DE PUP.
Dus niet welk merk is het beste.
Dar krijg je zoveel antwoorden op die elkaar tegenspreken dat je er niets aan hebt.
Ook vragen als "waar kost het het minste"zijn zinloos.

En bij"hoe sluit ik het aan"kun je beter aan de gebruiksaanwijzing stellen dan hier.
Alleen als het na een halve dag niet lukt en je wordt er bijkans dol van ,vraag dan hier.

Dat je wel eigen ideeen hebt bewijs je dan met het schakelen van je twee voedingen.
Dus het zit er wel in[8D]

Koop en goed modeltreinboek lees het zoek op internet en vraag gericht die dingen die je zelf echt niet kunt vinden.
Dat is echt jou eigen belang (ik of wij willen je best helpen)maar de beste hulp ben je zelf.
opa wim [^]

TBCédric

ik heb een boek voor beginners maar dat is vooral over de baan, het ontwerp. niks over de bediening.
Ik las dat iemand een marklin mobile station 2 aanraade, is dat wel betaalbaar? ik zie ook op dozen van marklin dat die mobile stations wel overzichtelijk zijn. maar werkt die marklin mobile station 2 op andere merken en 2 rail?
sorry voor de domme vragen maar ik ben jong en nog vre onervaren
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door mehano

ik heb een boek voor beginners maar dat is vooral over de baan, het ontwerp. niks over de bediening.

Advies :koop een beter boek
Als je duits kunt lezen zijn er wel 50 boeken te koop

Ik las dat iemand een marklin mobile station 2 aanraade, is dat wel betaalbaar? ik zie ook op dozen van marklin dat die mobile stations wel overzichtelijk zijn. maar werkt die marklin mobile station 2 op andere merken en 2 rail?
Advies: Koop een roco startset ,tweedehands op marktplaats of ebay
Of zonder risico in de winkel

Vraag: welke winkel.
Advies: Tik op GOOGLE rocostartset en zoek,zoek en vind
vraag hier of dit de goede winkel /prijs/type is

Vergeet MARKLIN
Duur en hun systeem is niet voor twee rail.
Je kunt er wel op twee rail meewerken maar dat is extra en niet de hoofd opgave van Marklin.
Met een schroevendraaier kun je ook in de muur hakken maar hij is er niet voor gemaakt.

sorry voor de domme vragen maar ik ben jong en nog vry onervaren
Niet dom wel wat gemakkelijk ,maar er is hoop.
Ik heb nog bijna nooit iemand van jou leeftijd horen zeggen dat hij geen ervaring had,ga zo door.[:D][:D][:D][:D]




Huugooke

Ik heb die Mobile station in gebruik, ik moet wel zeggen dat ik 'm voor een prijske heb kunnen kopen.
Dat werkt op (bijna) alles, men zegt "multi-protocol". Je kan er zowel de loc's als de wissels en dergelijke mee sturen, op voorwaarde dat alles digitaal is: dan heeft wisselstroom of gelijkstroom geen belang meer.
Alleen M?rklin heeft een systeem met stroomafname via een contact in het midden van de rails (vandaar dat men soms van drie-rail systeem spreekt). Daarom zijn hun loc's en rijtuigen niet bruikbaar op twee-rail systemen; tenzij ze omgebouwd worden.
Die Mobile Station kan dus gerust op een tweerail DIGITALE baan gebruikt worden: dat wil zeggen dat je loc's een decoder ingebouwd hebben.



ysbeer

Hugo

Zeggen is goed.
weten is beter.

Het digitaal formaat van marklin is MOTOROLA
Van de andere digitaal systemen is het DCC.

Rijden zal het natuurlijk best maar waarom niet het echte systeem gekocht.
Dat jij het toevallig goedkoop kon krijgen is nog geen reden het ander aan te bevelen.

Natuurlijk is een schroevendraaier ook te gebruiken voor het hakken in de muur.
Maar ik koop liever een beitel.

Nu ben ik nieuwsgierig met welk argument je toch weer gelijk probeert te krijgen
Of een keer toegeven dat je.....................nee he.
wim

Huugooke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Hugo

Zeggen is goed.
weten is beter.

Het digitaal formaat van marklin is MOTOROLA
Van de andere digitaal systemen is het DCC.

Rijden zal het natuurlijk best maar waarom niet het echte systeem gekocht.
Dat jij het toevallig goedkoop kon krijgen is nog geen reden het ander aan te bevelen.

Natuurlijk is een schroevendraaier ook te gebruiken voor het hakken in de muur.
Maar ik koop liever een beitel.

Nu ben ik nieuwsgierig met welk argument je toch weer gelijk probeert te krijgen
Of een keer toegeven dat je.....................nee he.
wim



Wees dan zo goed om de handleiding van die MS2 eens te googelen en aandachtig te lezen, dan zal je zien dat deze MULTIPROTOCOL is !!!
Daarom heb ik hem ook gekocht.
En ik heb dus weeral... inderdaad!

Als je Engels begrijpt:
http://www.ajckids.com/products/Marklin/60653

conducteur

En als er 2 treinen tegelijk rijden begeeft het ding het....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

citaat:
Geplaatst door conducteur

En als er 2 treinen tegelijk rijden begeeft het ding het....



tegenslag gehad zeker? Het eerste model heeft wel wat klachten veroorzaakt.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke

Wees dan zo goed om de handleiding van die MS2 eens te googelen en aandachtig te lezen, dan zal je zien dat deze MULTIPROTOCOL is !!!
Daarom heb ik hem ook gekocht.
En ik heb dus weeral... inderdaad!

Als je Engels begrijpt:
http://www.ajckids.com/products/Marklin/60653



Ja hoor je heb het weer voor elkaar.
Door alleen te lezen wat je graag ziet is dat weer gelukt.

Ik zeg(en schrijf) niet dat het niet werkt,alleen dat marklin geen vooraanstaande leverancier is van DCC.

Natuurlijk is de wijn van ALDI ook te drinken(niet een slecht)maar als ik voor het zelfde geld een bekend (goed)wijn merk kan krijgen neem ik dat.
En dan zeg ik nog voor het zelfde geld
Maar Marklin is duurder.

En nu Hugo geen praat over wijn merken graag
wim