transformator

Gestart door TBCédric, 01 juli 2012, 10:48:26 AM

Huugooke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Nog even bij zo een steker van de trafo kun je de twee polen van de stekker tegen je hand krijgen.
Tegen een hand (NIET TEGEN TWEE)
Dat voelt rot,maar overleven doe je het wel.
Dat je geaard staat maak nu niets meer uit

En wie aan een poot van de stekker eerst een draadje maakt om daar dan op te gaan staan is hartstikke gek.
Zonder dat draadje is de kans dat de stroom door je hart gaat , zeer klein.

Maar toch maar niet doen,je weet nooit


en als je nu zo gek bent om met beide handen de stekker vast te nemen?

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Nog even bij zo een steker van de trafo kun je de twee polen van de stekker tegen je hand krijgen.
Tegen een hand (NIET TEGEN TWEE)
Dat voelt rot,maar overleven doe je het wel.
Dat je geaard staat maak nu niets meer uit

En wie aan een poot van de stekker eerst een draadje maakt om daar dan op te gaan staan is hartstikke gek.
Zonder dat draadje is de kans dat de stroom door je hart gaat , zeer klein.

Maar toch maar niet doen,je weet nooit


en als je nu zo gek bent om met beide handen de stekker vast te nemen?




Hugo nu zet ik het met hoofd letters,kun je het nog niet lezen.
Wat doen we daar aan???????????????????????
wim

Huugooke

misschien een tekeningetje maken?

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Huugooke

en als je nu zo gek bent om met beide handen de stekker vast te nemen?
Dan ben je dus echt gek.[8D]

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Huugooke

en als je nu zo gek bent om met beide handen de stekker vast te nemen?
Dan ben je dus echt gek.[8D]


Maar niet lang meer!

TBCédric

hoeveel kost een (digitale) transformater,/regelaar van piko?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door mehano

hoeveel kost een (digitale) transformater,/regelaar van piko?

Kun je die informatie niet zelf vinden, via Google bvb?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

vind je dan wel de goede informatie? ge kunt het beter vragen aan professionals he?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Ludwig

Hoi Mehano.
Bekijk eens volgend draadje.
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=10464

Verder zou ik zoals Gerolf aangeeft wat googlen zodoende er eentje tweedehands te kunnen kopen.
Of stel anders op dit forum de vraag of er iemand geen centrale te koop heeft voor een zacht prijsje.[;)]
Moet geen Piko centrale zijn, Intellibox centrale van Uhlenbrock is zelfs iets beter en perfect compatibel.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

TBCédric

wat is het goedkoopste en gemakelijkste digitale centrale op de markt? en van welk merk?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Huugooke

citaat:
Geplaatst door mehano

wat is het goedkoopste en gemakelijkste digitale centrale op de markt? en van welk merk?


ik kan me vergissen maar ik denk de M?rklin mobile station 2.
Die werkt op verschillende systemen.
http://www.youtube.com/watch?v=XAe8F4NSaPk

Gerolf

citaat:
Geplaatst door mehano
vind je dan wel de goede informatie? ge kunt het beter vragen aan professionals he?
Een prijs van een product vind je gewoon op het internet, daar heb je geen "expert" voor nodig. De goedkoopste vind je dus ook op die manier.
Dat kom je trouwens sneller te weten - nu moet je wachten tot er iemand de moeite doet om te antwoorden.
Het is niet zo dat er hier een hoop experts zitten te wachten voor hun PC om een vraag te beantwoorden ...

Bedoel je met "gemakkelijkste" diegene met het meeste bedieningsgemak, of met de minste mogelijkheden?
Als hij ook nog eens de goedkoopste moet zijn, denk ik aan het laatste [;)]
Vergeet ook de tweedehands-tip niet !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Gerolf

CiteerGeplaatst door mehano

Het is niet zo dat er hier een hoop experts zitten te wachten voor hun PC om een vraag te beantwoorden ...



Allez Gerolf, dat kun je toch niet menen?[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Huugooke
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Het is niet zo dat er hier een hoop experts zitten te wachten voor hun PC om een vraag te beantwoorden ...
Allez Gerolf, dat kun je toch niet menen?[;)]
Ik zal het wat verduidelijken:
Hier zitten wel een hoop experts, maar niet constant. Het "anderen helpen" is een soort vrijwilligerswerk, op willekeurige tijdstippen.
Het is geen panel waar je op gelijk welk moment gelijk wat kan vragen, het zijn geen mensen waarvan je mag verwachten dat ze in de plaats van de vraagsteller zullen googlen.

Zelf iets opzoeken gaat meestal sneller, via google-algemeen of via google-op-dit-forum (dus niet met de zoekfunctie van de forumsoftware)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die de digitale regelaar van Piko hebben. Dus veel ervaringsdeskundigen zal je wellicht niet tegenkomen.
Verder zullen de mensen die digitaal rijden meestal hun eigen centrale goed kennen maar de anderen niet.
Een grote vergelijkende test zouden we eens moeten kunnen doen, maar hoe kunnen we zo iets aanpakken? Niet eenvoudig... [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *