Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Pc virussen, uw hobby?

Gestart door conducteur, 29 juni 2012, 00:40:25 AM

Havoc

Ik ben belange de enige niet. De vraag komt van na dat ik lid was en sinds dien staat mijn naam onderaan de posts.

Spijtig genoeg moet ik ook pc's van anderen "onderhouden", moet ik op het werk met andere rommel werken en volg ik de boel ook dagelijks op het net. Treinen zijn niet mijn enige interesse.

Sorry, ik heb een kort lontje en als je dan op vrijdag met zo'n zaken afkomt...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Huugooke

citaat:
Geplaatst door Frank_N

"
Ik gebruikte een tijdje een bekende commercieele scanner
welke niet alles tegen hield, en daarbij enorme processorkracht vroeg.
Als je dan Flightsimulator (FSX)draait, of audio bewerkings programma's gebruikt word je dure pc hoofzakelijk gebruikt door de scanner.



Je kan een boel vergelijkende tests vinden; en daaruit leren dat geen enkele AV perfect is.
Dat ze je systeem extra belasten is maar gedeeltelijk waar. Als je een programma opent of een website, dan wordt er eerst gescand. Logisch dat zoiets tijd vraagt. Ook bij het opstarten is dat zo.
De meeste mensen die klagen over de "traagheid" van hun systeem hebben waarschijnlijk onwetend een boel toepassingen op de achtergrond draaien.
Mijn AV heeft trouwens een "game modus" waarbij hij het spel ...vrijspel geeft.






Ja, Hugooke, daar kan ik echt niet tegenop!
Groet van Frank

PeterC

Ook 'gratis' kan goed zijn...
Groetjes, Peter


jean-luc

Rian,

Maak een uitprint van de mail en zorg dat je het Ip-adres en alle verkregen gegevens van de verzender mee hebt. Ga naar de lokale politie in je buurt en doe aangifte.
Je kunt je niet inbeelden hoeveel klachten we binnen krijgen over dit netwerk en hoeveel mensen er effectief betalen.
Hoe eerder we die schurken tikken, hoe beter.

Groeten, Jean-Luc

Jurgen

Tja, vroeger had ik Norton antivirus, betalend. Trok op niet veel want ik had nog virussen op mijn PC.

Ondertussen gebruik ik Avast antivirus, de gratis versie. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad met virussen.

Ik gebruik gewoon Windows maar klik niet op links die ik niet vertrouw. Ook verdachte e-mails klik ik meteen weg. Ik gebruik ook vooral mijn hotmailadres om ergens aan te melden of in te schrijven, het adres van mijn provider gebruik ik maar zelden.

Gewoon voorzichtig zijn en niet zomaar alles aanklikken wat je maar kan. Zolang je je daar aan houdt is je computer veilig.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Pol

Zelf ben ik heel content van McAfee. Die is wel betalend, maar sinds ik hun programma's gebruik heb ik bijna nooit meer last van virussen of zo.
Bovendien geeft McAfee zelf ook aan welke websites ze vertrouwen en welke niet. Erg handig als je 't mij vraagt!

Groeten,
Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Havoc

Ik ben belange de enige niet. De vraag komt van na dat ik lid was en sinds dien staat mijn naam onderaan de posts.

Spijtig genoeg moet ik ook pc's van anderen "onderhouden", moet ik op het werk met andere rommel werken en volg ik de boel ook dagelijks op het net. Treinen zijn niet mijn enige interesse.

Sorry, ik heb een kort lontje en als je dan op vrijdag met zo'n zaken afkomt...


Dan zijn we (ex-) collega's. Ik heb mijn toetsenbord twee jaar geleden in de wilgen gehangen.
Na 25 jaar  ICT in een grote instelling zal ik het ook wel weten zeker? Je kan systemen afschermen tot er bijna niks meer werkt, en toch slaagt er altijd nog een pipo er in om de boel te verzieken: het lijkt wel een uitdaging!
En van gevoelige tenen hebben er hier wel meer last.
Eerst eens een wandeling help bij mij wel eens.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door jean-luc
Ga naar de lokale politie in je buurt en doe aangifte...
Hoe eerder we die schurken tikken, hoe beter.
https://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL heb ik net gebruikt. Een hoax-mail gehad voor "verzendkosten van de belastingbrief" [|)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

citaat:
Een hoax-mail gehad voor "verzendkosten van de belastingbrief"


Kunnen we die idioten die dat beslist hebben aangeven? Wil ik ook wel doen.

Tja, deze week een mail dat ze na een trekking van mijn mail lang moeten zoeken hebben naar mijn email addres maar dat ik nu wel 200000 euro gewonnen heb. Komt van een franse organisatie maar wel antwoorden naar polen aub. [}:)] Daarvoor was het LG waar ik een tv en 150000 euro gewonnen had. Ach ja, vroeger waren het kettingbrieven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.