citaat:
Geplaatst door bossie
citaat:
Geplaatst door Ronald
Maar nogmaals; 90% van de ellende die op een pc terechtkomt wordt door de gebruiker zelf veroorzaakt. Bewust of onbewust [
]
Absoluut waar!
grt Pieter.
Dat kan ik alleen maar bijtreden. Daarom zeg ik nogmaals: koop een goede antivirus met "internet security". Ik zou er wat van krijgen, van die opmerkingen zoals hierboven: "ik gebruik die gratis dit of dat".
Mannen, je bent toch oud genoeg om te weten dat iets gratis nooit zo goed is als iets wat te koop is.
Die vijftig ? per jaar zal er wel afkunnen zeker? Als je systeem vast zit en je moet langs de PC-dokter, dan kost dat veel meer.
Maar ja, dat is dezelfde mentaliteit als met je auto blijven rijden als je een verdacht geluid hoort: we zullen wel afwachten tot er iets gebeurt.
Een goede AV scant de internetsites en waarschuwt als er potentieel gevaar is.
De raad om een externe mail te gebruiken is ook correct. voor zover je niet ingaat op eventuele spam die je doorverwijst naar een verdacht website.
Ik ben zeker geen fan van de Ipad, ik vind hem om te beginnen veel te duur. Maar het een veredelde speelcomputer noemen gaat me wat te ver.
Alle "Apps" worden grondig gescreend, en het OS is heel goed afgeschermd zoals hierboven al gezegd. Het zou me verwonderen dat er al malware voor bestaat.
Voor de rest kan je er de meeste dingen mee doen die je ook met een PC kan, en veel sneller! Het fameuze flapje openen en hij is klaar voor gebruik! Een openbaring voor elke laptop gebruiker!