Marklin 37317 doet raar

Gestart door bascas, 28 juni 2012, 10:11:09 AM

bascas

Hallo, ik heb het volgende probleem; mijn baan is in 2 stroomkringen verdeeld. Een wordt aangestuurd door control unit, de ander door een booster, vervolgens stuurt de 2e booster alle wissels en seinen aan. Alle 4 de andere treinen rijden prima, ook op de overgang van de ene naar de andere stroomkring, op een na, nl de 37317. Gek genoeg rijd hij prima op het stuk aangestuurt door de control unit, maar zodra ik hem op het andere stuk zet doet hij niets. Als ik de trein hard over de overgang van de stroomkring laat rijden rijdt hij wel door maar reageert nergens meer op. Wel op de noodstop natuurlijk. Als de trein staat op het stuk aangestuurd door de booster branden de lampjes van de trein wel. Rara wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Groet Bas

nmbssncb

Bas,


Voor de duidelijkheid: ik neem aan dat je het hebt over de M?rklin Control Unit 6021.
De 37317 is uitgerust met een mfx-decoder.

Ik heb niet echt een verklaring voor jouw probleem, maar met de "trial and error" methode is wellicht wat te bereiken.
Heb je andere loks met mfx-decoder die wel goed functioneren in beide stroomkringen?
Zo ja, verander dan het Motorola-adres van 37317 (is lastig met de 6021, maar tedoen, zie handleiding van de lok) en probeer de lok met het nieuwe adres dan opnieuw in beide stroomkringen.

Controleer ook of de 4 schakelaartjes van de 6021 in de goede stand staan.

nmbs < Willy > sncb
===============

Jurgen

Dit kan handig zijn:

Help desk


Telefoonservice voor M?rklin modelspoorders. Technische ondersteuning bij het gebruik van M?rklin producten.

Maandag t/m donderdag van 9:00 tot 13:00 en van 13:30 tot 17:00 uur.

M?rklin Service Centrum
Oonksweg 2
7622 AW Borne
De heer G. Keuterman
Tel: 074 - 2664044
E-mail: info@keuterman.nl
www.keuterman.nl

Telefoneer eens, je weet maar nooit of het helpt. Komt trouwens van de Nederlandse M?rklin website. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bascas

Oke heren, bedankt. Stom , dat van die helpdesk had ik natuurlijk zelf kunnen bedenken.

Groet Bas