belasting tussen 2 decoder-functie uitgangen?

Gestart door Michiel, 27 juni 2012, 20:02:07 PM

Gerolf

Goed schema Michiel [8D]
Die 15mA is dan bij de nominale werkspanning van je relais, niet?
Bij een hogere spanning zal de stroom ook toenemen. Het lijkt me nutig om die in te tomen, om je geel/witte decoderuitgangen te beschermen.
Misschien toch maar experimenteren met een weerstandje tussen "geel" en de spoel-aansluiting.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Dat lijk me een goed idee, Gerolf! [^] Nominaal is de stroom 11mA bij 12V. Bij 16-18V is dat dus wat meer, veronderstel ik. Om 5V af te knijpen van het relais, lijkt een weerstand van ongeveer 330 Ohm bruikbaar, en misschien zelfs iets groter als de stroom hiermee daalt. Ik zal een beetje moeten experimenteren om uit te zoeken wat een goede weerstandswaarde zou blijken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

Inderdaad een goed idee om de stroom te beperken. Al lijkt mij de positie tussen blauw en spoel. Tussen geel en spoel wringt een beetje in de hersenpan hier, maar geeft hetzelfde resultaat [:D].
Michiel hou in elk geval het vermogen in het oog dat u door de weerstand jaagt. Die kan heel warm worden !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Het vermogen zou toch vrij beperkt blijven, volgens mijn berekening: 0.11mA x 5V = 55mW. Maar, zoals je al aangeeft, moet de weerstand warm worden om dat vermogen te kunnen dissiperen. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Huugooke

Ik ben alleen maar blij dat Jean-Pol terug is!
Wou dat even zeggen.



Sorry Michiel even "off-topic".

Wie beweerd dat ?
Ik maak enkel af wat ik begonnen ben. Dat is het minste me dunkt.


Allez, ik zal u een paar geveltjes opsturen, zijt ge dan nog kwaad op mij?[:I]