MSM 44

Gestart door maxim, 12 december 2005, 13:50:05 PM

Gerolf

Jawadde!
Zelf heb ik nog steeds MSM 44 niet gehad. Ik zeg dit even, hoewel ik weet dat sommigen mij nu misschien kinderachtig vinden klinken [:o)]
Het etsen: ik kan het wel wat begrijpen dat het na het eerste deel nog niet echt interessant is, en mogelijk wat te technisch overkomt. Samengevat zou ik zeggen dat deel 1 vooral modelBOUW is, deel 2 vooral MODELbouw.
Ik kleinseriefarbikant? Merci voor 't compliment, maar ik mis de commerci?le ingesteldheid hiervoor. Laat mij maar "non-profit" wat sleutelen en experimenteren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rgp

Dag,

Gerolf, idd want dan blijft het plezant en een hobby.  Anders wordt het stress en van "moeten".
De artikels over etsen staan niet bovenaan mijn verlanglijstje, maar desalniettemin "chapeau" want ze zijn goed geschreven en op maat van een "modelbouwer".

Roland

janjozef

Gerolf is uw abonnement nog wel betaald [;)]

Jan [B)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door janjozef

Gerolf is uw abonnement nog wel betaald [;)]

Jan [B)]

ik dacht dat het voor de medewerkers gratis was [;)]

Dieter

Mss domme vraag en een beetje offtopic. Maar krijg je een verwittiging als je abonnement ten einde is of moet je dit zelf wete?

Mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

doomslu

Dieter,

normaal krijg je een briefje bij ??n van je laatste nummers. Kijk het toch maar eens tijdig na. Foutjes kunnen altijd gebeuren h?. Ik kreeg overigens veel te vroeg een verwittiging.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

In MSM 44 zat er een kaart tussen het artikel van binnenverlichting in een wagon inbouwen, een kaart waarmee je een jaarabonement kan nemen.
Tom

janjozef

dat zat in elk boekje, gewoonlijk is dat een los blad

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

Hallo,
ik heb begin december een brief gekregen met de vraag om het abbo te verlengen, dus je wordt nog steeds op de hoogte gebracht hoor.

Bart.

Nonkelronnie

Eerst en vooral: schitterend werk dat jullie leveren met MSM en de forum-members die iedereen met raad en daad bijstaan.
'k lees dit forum nu al een tijdje, maar hier komt mijn eerste post:

Ik las op pagina 13 van MSM44 dat de reeks 18 nog nooit in model uitgebracht is, behalve door Lemaco.
De 1806 die op de cover van MSM42 staat, is dit dan een model van Lemaco?
En over welke prijzen gaat het als we het hebben over "in het geval van Lemaco ging het op een beperkte en gezien de prijs eerder exotische oplage"?

Tom

Van een reeks 18 van Lemaco ligt de prijs ongeveer rond de 1000? denk ik. Maar de reeks 18 is ook al uitgebracht geweest door lima.
Er is niet alleen een verschil in prijs tussen de twee modelen maar ook een verschil in afwerking en rij kwaliteiten natuurlijk.
Tom

Pascal Michiels

Ter info : Onlangs is er nog een Lima reeks 18 voor 74,05? gegaan op e-bay.

ricky56

Hallo Pascal,

Als U wilt een klein baantje spoorplan, juist geef mij een plan van een kamer (schaal plan met deuren, ramen, etc.) en ook tijdperk, zone (ik heb veel infos over Luik zone, lijnen Luik - Borgworm, Luik - Liers, Rivage - Troisponts, Luik - Welkenraedt, en ook over de "croix de Hesbaye" van Landen naar Gembloux en van Tienen naar Namen, via Ramillies...), of een andere zone, maar dan ik zal nodig hebben van spoorplan (PSS) en fotos van de station.

Scusi voor mijn nederland, maar ik ben franstalig[:I]



citaat:
Geplaatst door Pascal Michiels

Janjozef, misschien best nog eens lezen wat ik heb geschreven. Het feit om Lego te gebruiken als onderbouw is een origineel idee.

De artikels over verweren zijn wel interessant, maar ik had het liever gebundeld gezien in een special.

Wat etsen betreft, dat hoort meer thuis in een elektuur dan in een modelbouwmagazine.

Wat er meer in mag :
Sporenplannen, vooral kleine layouts. Dat mis ik toch wel.
Wat meer artikels over de andere schalen, Louise Marie was een goed voorbeeld, nu nog TT, Z, I en IIm.
Een artikel om zelf labels en opschriften te maken, voor op het rollend materieel. Een beetje zoals het artikel over autonummerplaten destijds.





Pascal Michiels

Hallo ricky56,

Bedankt voor de hulp. Uw nederlands is nog zo slecht niet. Vous essayez et c'est le plus important [;)]
Ik ben van plan een stukje Albertkanaal (regio Schoten, Deurne) te verwezelijken. Het kanaal ga ik slechts gedeeltelijk weergeven, zodat de breedte van de modules beperkt blijft. Waarschijnlijk periode IV en/of V. Volgend weekend ga ik wat foto's nemen. Voor de kenners het gedeelte tussen 'Brug van den Azijn' en de brug van het Sportpaleis. (Niet zo ver van Mobov denk ik?)

Ik ben nog aan het zoeken naar een tekenpaket om het plan te maken.
Ik dacht aan Visio. Ik heb reeds voor LGB templates gevonden. Indien er iemand is die rail templates heeft van Fleischmann of Peco (HO), laat het me weten (dan moet ik ze niet zelf maken [:)]).

Misschien een mogelijk onderwerp voor MSM - een overzicht van wat er op de markt is met voor en nadelen?


Gerolf

Door een administratief probleempje heb ik enkele dagen geleden eindelijk MSM44 gehad, en de artikels nu uitgebreid kunnen bewonderen.
Mijn favorieten in dit nummer:
- rijtuigverlichting: idee?n om zoiets ?cht zelf te maken.
- mobiele seingevers en auto-wheathering. Een gewheatherd geitje had nog mooier geweest [;)]
- baanonderbouw: ongetwijfeld een nuttig artikel voor beginnende bouwers.
- wisselstraten-matrix
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de andere artikels niet goed zou vinden [:p]
Een speciaal plaatsje verdient Nico's voorwoord: Een bekende waarheid, maar mooi geformuleerd!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw