Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ontplofte batterij...

Gestart door PeterC, 17 juni 2012, 10:50:13 AM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door PeterC

citaat:
Geplaatst door Jurgen

@ Peter: Is dat een pin die ik zie op de foto? Rechts onder waar de batterijen zitten.

Als je zoon daar zonder je medeweten een nagel heeft ingeklopt lijkt het me logisch dat zo'n batterij ontploft.
Ik wil helemaal niets insinueren hiermee, maar op de foto lijkt het alsof dat een nagel is op de plaats waar een batterij moet zitten. Het kan ook gezichtsbedrog zijn, dus schiet me niet af h?. [;)]



Jurgen: forensisch onderzoek!  Michiel had al bijna de K98 (gedemilitariseerd!) genomen om je 'af te schieten'...[;)]
Het is inderdaad een soort 'nagel' maar niet 'vrijwillig/moedwillig' aangebracht!
Het is de '-' van de batterij:...


Haha, ja, vandaar dat ik er op voorhand al bij vertelde dat het ook gezichtsbedrog kon zijn. [:D]

Ik heb er totaal geen gedacht van hoe een batterij er vanbinnen uitziet. Ik heb ze nog nooit bestudeerd, ik  gebruik ze gewoon. Bij deze heb ik meteen weer iets bijgeleerd. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterC

Update:
Zondagmiddag mail verstuurd naar Duracell; maandagmorgen reply om bijkomende gegevens telefonisch over te maken (gratis nummer!).  Heel vlotte communicatie en de vraag naar heel wat details.  Gegevens die ik niet direct voorhanden had, hadden ze graag per mail ontvangen (oa vervaldata batterijen; wat te verwachten was dat enkele batterijen al 'lang' hun vervaldatum bereikt hadden; de 'ontplofte' was echter tot maart 2014).  Vraag naar de schade en bereid om de batterijen ter vervanging op te sturen.

Geweigerd om 'vervangbatterijen' te ontvangen (het gaat mij niet om een 'eventueel' financieel voordeel).  Aangestuurd om 'het technisch/veiligheidsprobleem' toch verder te onderzoeken...  

...Niet alleen kinderen gebruiken batterijtjes in hun 'speeltjes'...

Wordt vervolgd? ...
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door PeterC

Update:


...Niet alleen kinderen gebruiken batterijtjes in hun 'speeltjes'...

Wordt vervolgd? ...




Hoe en wat bedoel je hier mee ? Heb jij nog speeltjes thuis niet voor kinderen ?[:D][}:)][;)]

Groeten Peter[;)]