Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Marklin stoomlocomotief = type 26

Gestart door n/a, 12 december 2005, 06:40:11 AM

n/a

Gisteren op de beurs in Merksem had Guido Olaerts de lang verwachte verweerde Marklin stoomlocomtief type 26 in digitale gelijkstrooomversie mee, eindelijk. Thuis gekomen en op het spoor geplaatst was het vrolijke er direkt af de loc bromde en de lichtjes branden nogal zwak. Wie weet raad? (Ik rij met een Uhelbroeck digitale centrale)

dikken

terugbrengen naar guido! is toch in garantie?
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

n/a

Ja natuurlijk wel, maar het had misschien gekund dat dit eenvoudig te verhelpen was geweest, voor mij is dit allemaal een beetje nieuw.
Alvast bedankt.

Break302

Hallo

Zijt ge zeker dat er een decoder inzit, want die loc's zijn standaard digitaal VOORBEREIDwat wil zeggen voorzien van een stekker voor een decoder intepluggen !
Dit laatste word echter nogal eens vergeten bij Teinshop ! [;)]

Break302

Jordey

Welk productnummer staat er op de doos? Bedoel je marklin of trix?

n/a

Treinman, en welk decoder adres heeft de lok dan? Staat dat ergens in de beschrijving?
Als dat nergens is te terug te vinden, dan is het een analoge lok, en is hij alleen maar voorbereid voor digital. Dus moet er een decoder geplaatst worden in de NEM stekker.

Is er wel een digital adres, dan de Intellibox instellen op waarschijnlijk het Selectrix format bij dit decoderadres.

Wim.

Brunel

Hij zal wel analoog zijn.
Maar is hij toch digitaal, dan zal er wel een DCC-decoder inzitten en geen Selectrix.

n/a

citaat:
Geplaatst door Brunel

Hij zal wel analoog zijn.
Maar is hij toch digitaal, dan zal er wel een DCC-decoder inzitten en geen Selectrix.



Waarom zou TRIX er een DCC inzetten, Trix heeft toch een eigen digital systeem.

Wim.

n/a

Niet lang meer.[:D]
Catalogus spreekt voor nieuwe Trix locs met DCC decoder en geschikt voor Trix systems.

Brunel

Trix volgt nu de lijn van de meeste tweerailmerken. Loks krijgen een stekker mee, maar geen decoder, tenzij het een geluidlok betreft. Dat zijn meestal ESU-decoders, geschikt voor DCC (en Motorola, maar dat staat er bij een Trix niet bij).

n/a

Hallo allemaal, bedankt voor deze reacties.
Het is een gelijkstroomlok van Marklin 37157.800 voorbereid om digitaal te rijden, er zit dus GEEN dekoder in, dit mag wel vooraf gemeld woren vind ik, geen kwestie van de prijs maar je zou het inneens kunnen laten voorzien. Zo leren we bij nietwaar, de volgende maal zullen ze mij hier niet meer mee liggen hebben.
Rookgarnituur aangebracht en ja mooi om mee te rijden.
Groeten,

rgp

Dag,

ALTIJD lok LATEN UITPAKKEN EN TESTEN voor je hem koopt.  Guido doet dat blokbaar niet, Andre wel.

Roland