Inktpatronen voor printer

Gestart door Peter, 12 juni 2012, 14:09:49 PM

Peter

Vorige week een paar inktpatronen gehaald voor mijn Hp printer.
Zowel die met zwart als de driekleurenpatroon werkten naar behoren.
Ondertussen twee keer gebruikt (A6 formaat foto) en het rood werkt niet meer.:(!
Klagen in de winkel moet ik net meer want dat aankoopbewijs is al lang verdwenen, en zelfs als ik het nog had, zouden ze me wel geloven dat dat patroon inderdaad de nieuwe was (firma Saturn)
Eigenlijk sta je als klant met zoiets in de kou als het niet werkt.
40 euro voor de vuilbak en een antwoord als 'tje, mijnheer, dat kan al eens gebeuren'
Leuk is anders}:)
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Je kan het natuurlijk altijd proberen bij de winkel.
Beetje zeuren vooral als er andere klanten bijstaan helpt vaak.
Als je dat niet doet is het altijd mis.
De winkel moet bewijzen dat jij de zaak oplicht
Weet je zeker dat de printer goed is????
Heb je met pin betaald dan is dat ook een wettig bewijs van betaling.

Vraag in het vervolg om een bon met het nummer (serienr van inktpot)er op,bij aankoop.
Bewaar de verpakking.
wim

Huugooke

Zonder uw keuze te willen bekritiseren, geef ik hier weer de raad die ik al zoveel keer in mijn carri?re heb gegeven: bij de aankoop van een printer is de prijs en het type van de inkt uw eerste bepalend punt.
Die firma's verdienen schatten aan dat gekleurde water. En om te beletten dat amateurs die patronen zelf maken, duwen ze die vol chips.
In dit geval heb je daarmee een stok achter de deur: in de chip staat immers de datum van eerst gebruik en het aantal afdrukken genoteerd.
Waarschijnlijk kan je bij HP zelf daarmee terecht. Hoe, dat kan je op Internet vinden.
Wie een nieuwe printer overweegt: kies voor een type waar elke kleur apart in een patroon zit, en (misschien zijn er nog) zonder "chips".
Mijn ouwe Canon doet het al meer dan tien jaar uitstekend en gebruikt elke kleur tot de laatste druppel!

Peter

Die printer is een HP 720C en is een jaar of twaalf oud, en doet het nog altijd heel goed. Zelfs nummerplaten (Duitse want daar is een heel goede website voor) doet hij nog altijd heel goed. Dus waarom zou ik een andere kopen. Ik print slechts  een twintigtal bladen A4 tot A6 meestal met tekst en een paar foto's per maand.

Het enige nadeel zijn de dure patronen
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Ik zeg ook niet dat je een nieuwe moet kopen Peter.
Mijn raad is voor de kandidaat kopers.
Ik heb ook tevergeefs het web afgezocht naar een inruilservice; de meeste antwoorden zijn: "jammer maar helaas".
Een oude truuk is het natmaken van de printkop zelf: dat is het onderste stukje, dat wat contact maakt met het papier. Een natte doek of een natte vinger als je die wil vuilmaken. Na een tijdje "deppen" zie je dan alle kleuren op je doekje.
Een ander probleem zijn de vele contactpunten tussen patroon en printer: de patroon er uit en terug in kan ook helpen.

Paulogic

Peter,

HP 720C reeks heeft onder de cartridges een 'opvangdoekje/sponsje'. Als dit
al heel vuil is kan er gedroogde (geklitte) inkt aan uw nieuwe cartridge komen.
Dit doekje dient net om af te kuizen doch geraakt na al die jaren ook wel eens
verzadigd. Oplossing van Huugooke klopt. Even op een nat doekje zetten en dan
kijken of er reactie komt.

Ter info :

Inderdaad nieuwe cartridges bevatten chips ter identificatie... lees : chip om u intijds
te melden dat hij leeg is (?) Die cartridges van een 720 C volgens mij nog niet.

Cartridges die niet 100% verpakt zijn, kunnen ook uitdrogen. Tevens kunnen die heel
kleine thermische buisjes ook 'sneller' verstoppen dan verwacht.

Ik zou toch even terug gaan bij Saturn. De kost is te groot om dit al weg te gooien.

bedenking : tegenwoordig kosten de potten inkt zoveel als een nieuwe printer.
Ik denk dus maar : telkens een nieuwe printer kopen en nooit bijtanken he.
Echt groene redenering is dit niet maar wel groener voor uw beurs.
En jawel, ik weet dat bij nieuwe printers cartridges geleverd zijn met minder inhoud doch
een printer die weinig gebruikt wordt met volle potjes, gebruikt ook inkt bij het kuisen.
Dit merk in aan mijn Brother Inktjetje. Misschien een 50 tal pagina's per jaar maar toch
om de enkele maanden lege potjes. Mijn laser is daar dan veels goedkoper.
mvg,
Paul(ogic)

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Peter,


Inderdaad nieuwe cartridges bevatten chips ter identificatie... lees : chip om u intijds
te melden dat hij leeg is (?) Die cartridges van een 720 C volgens mij nog niet.

Cartridges die niet 100% verpakt zijn, kunnen ook uitdrogen. Tevens kunnen die heel
kleine thermische buisjes ook 'sneller' verstoppen dan verwacht.

Ik zou toch even terug gaan bij Saturn. De kost is te groot om dit al weg te gooien.

bedenking : tegenwoordig kosten de potten inkt zoveel als een nieuwe printer.
Ik denk dus maar : telkens een nieuwe printer kopen en nooit bijtanken he.
Echt groene redenering is dit niet maar wel groener voor uw beurs.
En jawel, ik weet dat bij nieuwe printers cartridges geleverd zijn met minder inhoud doch
een printer die weinig gebruikt wordt met volle potjes, gebruikt ook inkt bij het kuisen.
Dit merk in aan mijn Brother Inktjetje. Misschien een 50 tal pagina's per jaar maar toch
om de enkele maanden lege potjes. Mijn laser is daar dan veels goedkoper.



ICT-er geweest zijnde in een groot instituut kan ik een boek schrijven over die inkt-perikelen.
Een collega had een foute instelling van zijn klok: hij liep een paar jaar achter. Na gelijkstellen van zijn klok waren zijn inktpatronen plots "te oud" en dus onbruikbaar! (=chip!)
De printer telt het aantal pagina's dat je drukt en vertelt dan aan de patroon dat hij leeg is.
Alle combi-patronen zijn milieuonvriendelijk. Als er ??n kleur op is moet je de hele patroon wegwerpen: vandaar kan je best voor aparte patronen kiezen.
Laser printers voor de gewone man zijn geen haar beter. De toners zijn te duur in verhouding met de printer (meestal duurder!), en houden ook aan dat "zoveel pagina's = leeg" systeem.
Duurdere berekenen het gebruik van inkt per pagina en zijn dus zuiniger (maar niet goedkoper!)
Uiteraard is bij deze systemen een flink stuk "fail-safe" ingebouwd. Ze kunnen niet riskeren dat er een blanco pagina uitrolt!
Nog zo'n rariteit: een printer die zijn tekst uitveegt? Na veel gebruik (en slecht papier) vormt er een "baardje" aan de onderkant van de patroonhouder, dat netjes de lettertjes uitveegt bij het printen!

Mijn ouwe trouwe Canon heeft inktpatronen zonder de minste elektronica. Het zijn gewoon doorzichtige bakjes zodat je zelf kan zien wat er nog inzit. Een optisch systeem ziet hoever de inkt gedaald is en waarschuwt als het potje leeg is; stopt daarbij ook de printer.

Peter, als je wel resultaat hebt met het natte doek systeem maar nog steeds geen kleurafdruk dan vrees ik voor de inktpatroon. In het ergste geval is het een printerprobleem, maar dat kan je alleen maar testen met... een nieuwe patroon.
Tussen haakjes: je hebt toch het cleaning programma vanuit je PC al laten lopen?




Peter

Cleaning programma van de printer heeft een paar keer gedraaid.
Nat doekje geprobeerd, doch geen rood.
Dus patroon is slecht.
Zal nadat we uit verlof eens kijken wat het goedkoopst is 2 nieuwe patronen (ongev. 80 euro), of ineens een nieuwe inkjet printer kopen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Printer blijkt toch, na vele jaren trouwe dienst, zijn geest gegeven te hebben (printkop) Laten herstellen was, gezien de prijs van een nieuwe printer, geen optie, ook al omdat die inktpatronen in die oude zo duur waren.

Gisteren dus een nieuwe gaan kopen. Mijn keuze viel op een HP Officejet 6500A. Een goedekope printer (ong. 100 euro) maar voor mijn doel ruimschoots voldoende. Deze heeft 3 aparte inktpatronen (geel-blauw-rood) en een grotere voor zwart. Testen met reklameborden voor mijn station Gengenbach vielen in elk geval reuze mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Ik dacht dat de printkop van de HP in de inktpatroon zit. Vandaar dat ze wat duurder zijn, met als voordeel dat er geen permanente schade aan de kop kan komen. Men bedoelde misschien de printkophouder, dat zijn een hoop contacten die uiteraard... slecht contact kunnen geven. Die houder is met een lange lintkabel verbonden die steeds op- en afrolt.
Op de duur kan die ook onderbreken.

itchy

Ondanks alle huidige spitstechnologie blijven er zo van die dingen bestaan waar toch altijd maar weer problemen mee opduiken. Printers bijvoorbeeld.. of ook: koffiezetapparaten! (om onnozel van te worden. maar dit is wellicht iets tè off-topic). Ik heb nu drie printers: een stokoude HP Deskjet, dan nog een Epson combi scanner-en-printer-ineen (nooit kopen!!) en tot slot een Canon Pixma Pro A3 printer. De Canon doet het heel goed, maar ZUIPT inktpatronen (gelukkig wel 10 verschillende kleuren en -patronen), de Epson is al om zeep en de stokoude HP blijft maar vrolijk doorprinten.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Havoc

CiteerDie printer is een HP 720C en is een jaar of twaalf oud, en doet het nog altijd heel goed. Zelfs nummerplaten (Duitse want daar is een heel goede website voor) doet hij nog altijd heel goed. Dus waarom zou ik een andere kopen. Ik print slechts  een twintigtal bladen A4 tot A6 meestal met tekst en een paar foto's per maand.

Ik heb net mijn 720C gesloopt vorig weekend. Prima printer, maar vermits ik net als jij maar enkele bladen per maand druk problematisch met de inktpatronen.

Vandaar dat ik op een kleurenlaser overgestapt ben. Goedkoop model met afzonderlijke tonerpatronen. Voordeel aan laser is dat die er geen probleem mee hebben om 6 maand stil te staan. Even opwarmen en weg ermee. Goed, je gaat er geen fotokwaliteit op glanzend papier mee halen maar goed genoeg voor 95% van alle jobs in huis. En die ene keer op het jaar dat het beter moet laat ik het doen in een copycenter. Goedkoper dan elke 4 maand niewe inktjet patronen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marc goovaerts

Ik wil voor dezelfde reden (te weinig kleurprintwerk-ingedroogde patronen) overstappen op kleurenlaser, nu mijn inktjet toch de geest gegeven heeft.
Alleen, hoe goedkoop het kan weet ik nog niet.
Poolshoogte genomen bij mijn lerares Photoshop en daarvan geleerd dat bv een goedkope Samsung mooie kleuren geeft, maar een foto geen twee keer exact hetzelfde afprint...
Zij heeft een HP gekocht en is daar wèl tevreden over.
Suggesties zijn welkom !

Havoc

Ik heb zo'n Samsung CLP-310N. Staat hier nu al 2 jaar denk ik en heeft 10-tal pagina's afgedrukt. Heeft zo'n 150 euro gekost maar ik wou die met netwerkaanskuiting, anders is die nog goedkoper. Voor kwaliteits-foto's zou ik die ook niet gebruiken. Moet wel zeggen dat 4 tonerpatronen ook zoveel kosten als die printer.

Vergeet niet dat elke laser kleurenprinter een code afdrukt in gele puntjes op elke kleur opdracht! Code bevat info over welke printer, tijdstip, opdrachtgever etc. Kwestie van documenten traceerbaar te maken. Dus je foto's (en die van je lerares) worden ook zo gemerkt. https://w2.eff.org/Privacy/printers/docucolor/ en https://w2.eff.org/Privacy/printers/list.php Heb ze zelf gezien bij de Kyocera en HP printers op het werk. Nog niet gelet of de mijne het doet eerlijk gezegd, maar met die 5 pagina's per jaar ben ik dat weer vergeten als ik nog eens iets afdruk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.