Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Auhagen backstenen mogelijkheden

Gestart door arnaud, 06 juni 2012, 21:33:05 PM

arnaud

Dag iedereen,

Ik zegt me dat het kan interressant een topic openen over de mogelijkheden van de merk Auhagen, in verband met backstenen.

Omdat ik ben jui bezig met de beeindinging van de tweede deel MSM 115 kan ik jij dat tonan: een kleine scoop ;)

Hier kan ik beginnen maar andere inspiraties zeker welkom..


Goederen loods: vrij belgische tekening, ongeveer Ukkel-Stalle.

IMGhttp://i416.photobucket.com/albums/pp242/ansevaux/Ajouts%20TMM/P1100978.jpg/IMG

IMGhttp://i416.photobucket.com/albums/pp242/ansevaux/Ajouts%20TMM/P1100979-1.jpg/IMG


Kleuren opzoeking

IMGhttp://i416.photobucket.com/albums/pp242/ansevaux/Ajouts%20TMM/P1070295.jpg/IMG


Besrpekende voorbeeld van echte oude backstenen

IMGhttp://i416.photobucket.com/albums/pp242/ansevaux/Ajouts%20TMM/P1070469.jpg/IMG


Een goede Humbrol werf basis, in vergelijking met een echte stofelijke en koolvol oude backsteen

IMGhttp://i416.photobucket.com/albums/pp242/ansevaux/Ajouts%20TMM/P1070437.jpg/IMG


Als er vragen zijn nooit aarzelen
Tot binnekort

Arnaud

Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Dirky

meesterlijk! geen andere woorden voor!

Zijn die bouwpanelen van Auhagen mooi op schaal? ik veronderstel dat je product Nr.41205 gebruikt?

conducteur

Direct bij aankomst van mijn MSM pag. 50 t.e.m. pag. 59 gelezen. Zeer interessant.
Ik wil je een vraag stellen over Belgische stationsgebouwen in model. Dit keer over een Faller bouwkit. (art nr. 190243, gare de moiranval). Ik wil dit kitje gebruiken als basis voor een mogelijk 'Ardens' stationsgebouwtje.
Toch is er gelijk iets 'te veel Frans' die mij niet aanstaat, maar zie gelijk niet goed wat.
Wat zou jij doen met deze bouwkit om ze een meer Belgische look te geven?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter



PeterVG

Met heel veel plezier lees ik je artikels Arnaud. Het is dan ook een prima initiatief om hier voorpublicaties te plaatsen.

De goederenloods is net als je andere gebouwen van topkwaliteit. Je toont ons een andere alternatieve bouwwijze om realistische Belgische spoorgebouwen te bouwen. Tot op heden heb ik bestaande bouwkits nog niet omgebouwd volgens deze werkwijze maar het staat zeker in de planning. Volledige zelfbouw uit styreen is tijdrovend waardoor deze optie aanlokkelijk is.

De foto van de baanwachterswoning voor de stenen muur toont een leuk detail. Doorheen de vensteropeningen zien we hoe je de muur met hulpstukken verlijmd hebt. Dat is nu net wat ik me steeds afvraag. Hoe speel je het klaar om van bestaande kits een prachtig Belgisch volledig afwijkend model te maken. Daarom lijkt het me nuttig om eens wat fotomateriaal te tonen van de achterkant van een gebouwde muur waardoor we een beeld krijgen van hoe je te werk ging.
Denk je dat het mogelijk is dit type baanwachterswoning na te bouwen?



Wellicht wel voor een kunstenaar als jij.


eddy

@PeterVG.

Stond dit niet in Tessenderlo?

groeten eddy

PeterVG

Ja Eddy, het stond in de weg en werd gesloopt om een container te kunnen zetten voor de Railbike verhuurder aldaar.

argilla

klopt ..afgebroken . Weer spoorhistorie verdwenen. En dit door mensen die railbikes verhuren. Je zouden denken dat die mensen een beter inzicht hebben in de spoorweg gegeven. [:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

arnaud

citaat:
Geplaatst door conducteur

Direct bij aankomst van mijn MSM pag. 50 t.e.m. pag. 59 gelezen. Zeer interessant.
Ik wil je een vraag stellen over Belgische stationsgebouwen in model. Dit keer over een Faller bouwkit. (art nr. 190243, gare de moiranval). Ik wil dit kitje gebruiken als basis voor een mogelijk 'Ardens' stationsgebouwtje.
Toch is er gelijk iets 'te veel Frans' die mij niet aanstaat, maar zie gelijk niet goed wat.
Wat zou jij doen met deze bouwkit om ze een meer Belgische look te geven?



Dag,

Nu heb ik juist en beetje tijd voor jij vraag:

Jammer denk ik dat het niet het beste basis om een station te krijgen: het is niet omdat ze in de Ardennen liggen dat ze "rustiek" waren. Deze bouwkit is denk ik perfect om een restaurant, een caf? te doen (in sandsteen - zien MSM104 voorbeeld met deze kit; of blauwe steen), maar de metselwerk blijft te veel onregelmatig voor station.

Zoeken mischien bvb Ferrieres, Spontin, Hatrival (vroeger)...Bastogne Nord om inspiratie te krijgen.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/2009-03-01_Gare_Bastogne_nord_01.jpg

Tot binnekort
Arnaud

Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

arnaud

citaat:
Geplaatst door PeterVG

Met heel veel plezier lees ik je artikels Arnaud. Het is dan ook een prima initiatief om hier voorpublicaties te plaatsen.

De goederenloods is net als je andere gebouwen van topkwaliteit. Je toont ons een andere alternatieve bouwwijze om realistische Belgische spoorgebouwen te bouwen. Tot op heden heb ik bestaande bouwkits nog niet omgebouwd volgens deze werkwijze maar het staat zeker in de planning. Volledige zelfbouw uit styreen is tijdrovend waardoor deze optie aanlokkelijk is.

De foto van de baanwachterswoning voor de stenen muur toont een leuk detail. Doorheen de vensteropeningen zien we hoe je de muur met hulpstukken verlijmd hebt. Dat is nu net wat ik me steeds afvraag. Hoe speel je het klaar om van bestaande kits een prachtig Belgisch volledig afwijkend model te maken. Daarom lijkt het me nuttig om eens wat fotomateriaal te tonen van de achterkant van een gebouwde muur waardoor we een beeld krijgen van hoe je te werk ging.
Denk je dat het mogelijk is dit type baanwachterswoning na te bouwen?



Wellicht wel voor een kunstenaar als jij.





Amaye concentratie nodig voor mij om Nederlands goed te begrijpen...

Dit gebouw is zeker een goede brons om Auhagen kitten te verwerken.
Volgens mijn ervaring was juist moelijk om iets klein te krijgen (mijn baanwachterhuis is een beetje te groot:1/72 omgeveer: goed voor maar niet achter de baan).

De twee ronde wensters kan je vinden in een kit en zetten in een andere...enz. Ook wensters knippen om kleien openigen te krijgen. Jij zal nooit absoluut hetzelfde krijgen maar ongeveer...  Een keeus te stellen.

Tot binnekort
Arnaud


Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen