Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

reeks 45 van olaerts

Gestart door loco, 01 december 2004, 21:02:02 PM

loco

Voor iemand zonder internet (er zijn er nog) heb ik een vraag over de reeks 45.
Het model van Olaerts is standaard uitgerust met een Esu decoder.
Heeft iemand de kap al eens losgemaakt van het chassis en gekeken of deze decoder met een standaard stekkertje is uitgerust zodat je hem kunt uitnemen en opnieuw inplaatsen of zelfs vervangen door een andere decoder?
Dus zonder soldeerwerk te moeten uitvoeren. Ik zou dit met 100 % zekerheid willen weten. Iemand al geprobeerd.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Peter

Hallo Loco,

Heb zelf ook de 45 van Olaerts in dubbele geel/rode uitvoering, maar ik heb hem nog niet opengemaakt. De eerste keer dat ik dat doe, zal ik het wel in Gruitrode samen met Guido doen. Kwestie van zeker spelen.
Je kan Guido Olaerts zelf eens mailen met je vraag, alleen, hij is niet zo snel met antwoorden, of anders vraag je het aan de mensen van MSM zelf die vorige maand de 45 getest hebben (stond zelfs een foto van een 45 met verwijderde kap in MSM)
Peter [:)][:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Of beter nog, Loco!
Bel naar Guido, je hebt dan veel meer kans om hem te pakken te krijgen.
Chances are dat-ie je kent en je voor ons nog wat nieuwtjes kan opsnorren[:D]

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

guy holbrecht

Loco,

Het losmaken van de kap is inderdaad geen sinecure daar de 45 vrij fijn en fragiel is afgewerkt. Ik heb toch eerst even Guido Olaerts gebeld vooraleer ik de kap demonteerde om de binnenzijde te bekijken. Jammer genoeg is dit reeds een poosje geleden, zodat ik mij niet meer correct kan herinneren hoe de vork aan de steel, in dit geval de decoder in de kap, zit. Heb vlug nog even de foto's bekeken, ook diegene die niet gepubliceerd zijn, maar daarop is het antwoord op de vraag toch niet duidelijk te zien. Daarom is het misschien best om deze informatie rechtstreeks bij Guido aan te vragen.

Groeten,
Guy