Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Oranjegekte

Gestart door PietB, 03 juni 2012, 20:50:03 PM

Metpetergaathetbeter

Geweld voor, tijdens en na (gewonnen of verloren) match is grotendeels te wijten aan de factor alcoholgebruik vooral voor (en soms tijdens) en na na de match.
in verleden ook naar bekermatch geweest die in de late namiddag(of vroege vooravond), daar waren enkelen reeds 's morgens om 8 uur op pad (en op caf? of terras)en aan het bier, gedurende de gehele dag pinten pakken bij het wachten op de bus, vervolgens aangekomen op de Heysel (Brussel) gewoon verder drinken tot de match, vervolgens tijdens de rust en dan verder bij de nabespreking laat in de nacht ! Ik durf bij velen daar geen cijfer opplakken maat ik vrees dat velen meer dan 2 kratten dronken (of dat goed is voor het lichaam ? ik vrees het toch) en dan heeft men niet veel nodig om het lont aan te steken en problemen te krijgen (met anders toch brave huisvaders en jongelingen)
Probleem van voetbal is gewoon een imagoprobleem, voetbal wordt steeds gelinkt aan alcohol ( Jupiler-league,enz) je weet wel echte mannen weten(niet altijd)waarom (?)

Groeten Peter[;)]

argilla

Nu wij het toch over hebben, het grof geldgewin. Money, money always sunday...., de Romeinen kenden die truc al van brood en spelen, om het volk rustig te houden
Voetbal opium voor het volk ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Zonder twijfel. De hunnen staan trouwens niet voor de deur, ze zitten al in de living.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OMC

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Geweld voor, tijdens en na (gewonnen of verloren) match is grotendeels te wijten aan de factor alcoholgebruik vooral voor (en soms tijdens) en na na de match.
in verleden ook naar bekermatch geweest die in de late namiddag(of vroege vooravond), daar waren enkelen reeds 's morgens om 8 uur op pad (en op caf? of terras)en aan het bier, gedurende de gehele dag pinten pakken bij het wachten op de bus, vervolgens aangekomen op de Heysel (Brussel) gewoon verder drinken tot de match, vervolgens tijdens de rust en dan verder bij de nabespreking laat in de nacht ! Ik durf bij velen daar geen cijfer opplakken maat ik vrees dat velen meer dan 2 kratten dronken (of dat goed is voor het lichaam ? ik vrees het toch) en dan heeft men niet veel nodig om het lont aan te steken en problemen te krijgen (met anders toch brave huisvaders en jongelingen)
Probleem van voetbal is gewoon een imagoprobleem, voetbal wordt steeds gelinkt aan alcohol ( Jupiler-league,enz) je weet wel echte mannen weten(niet altijd)waarom (?)

Groeten Peter[;)]



Goh Peter, ik zou hier een pagina vol kunnen schrijven over alle zaken die ik al op het voetbal gezien heb. Ik ben zelf al 10 jaar vaste abonneehouder bij een topclub in onze eerste klasse van het Belgische voetbal, reeds vele verplaatsingen in het ganse land, bekerfinales, Europese verplaatsingen, ... meegemaakt. En met de jaren moet je vaststellen dat voetbal g??n feest meer is, maar meer en meer als een reden wordt gezien om zich te bezuipen of hier en daar een caf? kort en klein te slagen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

Misschien eens een reactie vanuit het noorden na THE DAY AFTER? [?]

Jammer, dat het feestje niet doorging, maar wees eens eerlijk het zou toch echt onverdiend geweest zijn, nietwaar ? [:(][:0]
Nog een geluk dat veel van de Portugezen voor eigen succes gingen, zodoende bleef de score al bij al niet overdreven !


Groeten Peter[;)]

PietB

Ik ben het absoluut eens met je Peter.

grt Pieter.

Kautenbach

...en dan, de afbouw, in goirle, in de meest oranje straat van nederland, verwachten ze 1,5 tot 2 dagen bezig te zijn al het oranje spul te verwijderen, maar..... dan moet wel de hele straat meehelpen... gelukkig is de sfeer/saamorigheid wel ok in die straat[:0][:)]

Havoc

citaat:
Misschien eens een reactie vanuit het noorden na THE DAY AFTER?


Een afterparty zal het niet zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Martin Welberg

Morgen naar Amsterdam voor de rondvaart met kielhalen [:D]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Morgen naar Amsterdam voor de rondvaart met kielhalen [:D]



U weet toch wat dat is ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Morgen naar Amsterdam voor de rondvaart met kielhalen [:D]



U weet toch wat dat is ?



Kielhalen ? Deden ze toch aan boord van zeilschepen met raddraaiers [;)]

erik de noorman

Niet getreurd mannen er is goed nieuws opkomst. Gisteren gelezen in de krant. Volgens de supporters worden jullie binnen 2 jaar wereldkampioen. [;)]

Erik.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door milocomarty

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Morgen naar Amsterdam voor de rondvaart met kielhalen [:D]



U weet toch wat dat is ?



Kielhalen ? Deden ze toch aan boord van zeilschepen met raddraaiers [;)]



Wat u bedoelt met raddraaiers weet ik niet( ik vermoed dat u de kaapstander bedoelt), maar men haalde over de langslengte van het schip een touw (dus over de kiel) en dan bond men de gestrafte aan de beide uiteinde. Deze werd dan op de boeg te water gelaten (nu ja gelaten, in 't sop gegooit) en terwijl men vaarde onder de boot door naar de achtersteven (spiegel) getrokken om daar de restanten te recupereren. Als er aan de romp dan nog wat mossels en pokken kleven is dat helemaal geen lacherke.
Ergens zegt iets dat men kielhalen eigenlijk nooit of zelden uitvoerde.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ysbeer

Volgens mij (maar wie ben ik)werd kielhalen van links naar rechts onder het schip door gehaald.
Of van rechts naar links dat kan ook.

In de lengte niet want dat kon de arme man (vrouw)in de schroef komen[:D]
Raddraaiers os nederlands (hollands) voor rotzooischoppers.
wim