Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Overlijden Dirk Melkebeek

Gestart door Guy Van Meroye, 01 juni 2012, 09:50:56 AM

guy holbrecht

13 jaar geleden namen Dirk en ikzelf de ferry naar Engeland met in onze handen een zwart-wit proefdruk van het nulnummer van Modelspoormagazine. Samen op weg naar Chatham, maar ook samen op weg naar de realisatie van een lang gekoesterde droom; een tijdschrift over modelspoor en dat bekeken door een Belgische bril. Op de ferry hadden we een afspraak met Guido Olaerts, die meteen enthousiast bleek voor dit nieuwe initiatief. In Chatham zelf zochten we Paul Bellon op. Bij Paul troffen we eveneens Guy Van Meroye aan, samen met Luc Hofman. Contacten werden gesmeed, de kern van Modelspoormagazine was geboren. Dit resulteerde in het eerste nummer medio september 1999. De rest van het verhaal is voor velen gekend. Onder de bezielende leiding van Dirk werd Modelspoormagazine het toonaangevende blad over modelspoor in het Nederlandstalige landsgebied.Ook onze Franstalige medespoorders bleken heel enthousiast, zodat vrijwel onmiddellijk een Franstalige versie moest worden voorzien. Dirk had dit allemaal in de hand en kon zijn medewerkers zodanig kneden dat zijn idee?n perfect op papier tot uiting kwamen. Tot dit onwaarschijnlijk bericht! Vivian, Dirks echtgenote, had mij enkele weken geleden wel ingelicht dat Dirk zich niet goed voelde, maar dat het meer was, anders was dan een aanval van geelzucht, dat hadden we in de verste verte niet kunnen vermoeden.
Zaterdag nemen wij afscheid van Dirk, en dit, dag op dag 13 jaar nadat wij samen op weg waren getrokken naar Chatham.
Dirk, die 13 jaar was het mij een genoegen en een voorrecht met jou te mogen samenwerken. Samen met vele anderen heb jij er voor gezorgd dat Modelspoormagazine een vaste waarde werd in de modelspoorwereld.
Afscheid nemen is vaarwel zeggen, een deur zachtjes achter je dichttrekken, alles moeten achterlaten waar je ooit hebt voor gezwoegd en gestreden. Onze gedachten en ons medeleven gaat nu vooral uit naar echtgenote Vivian en kinderen Tinneke, Bert en Jan. Moge zij in deze moeilijke dagen samen de kracht vinden om, als Dirk, gedreven en doortastend door het leven te gaan.
Dirk, beste vriend, ik zeg geen vaarwel, maar tot ziens.

Guy

Kees-Jan

Boos en verontwaardigd was ik na het lezen van de mail afgelopen vrijdag.

Via deze weg wens ik de familie, naasten en collega's van Dirk veel sterkte toe de komende tijd.

Kees-Jan

mahtoska1

Er schieten mij woorden tekort.
Innige deelneming.

Pieter

mdvholland

Dank voor een prachtig magazine voor al ons Belgische en Nederlandse modelspoorders, al deze jaren.

Veel sterkte gewenst aan familie en vrienden.

Matthijs

Cozzy

Mijn oprechte deelneming.
Ik wens de familie en vrienden sterkte bij de verwerking van het heengaan van hun geliefde, papa, vriend, maatje...

...Achter elke traan van verdriet zit een glimlach verborgen aan een fijne  herinnering.
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

janjozef

Ook van mij mijn oprechte deelneming voor de familie. De modelbouw wereld verliest een man die ons toch veel goeds heeft bijgebracht.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mvdr1

Mijn oprechte deelneming.
Veel sterkte aan zijn gezin, familie en allen die Dirk kenden.

Marc
SNCB-SBB fan

rixke rail

Ook van mijnentwege : mijn diepste medeleven met Dirk's familie !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Kautenbach

oprechte deelneming, idd veel en veel te jong. wat is kanker toch een ongeloofelijke kloteziekte.

Familie, vrienden, en natuurlijk medewerkers heel veel sterkte de komende tijd

Wim

Decapod

Innige deelneming.
Dirk, mag je goed aankomen na een voorspoedige reis met de trein der traagheid.
Tot ziens en bedankt voor het plezier dat je ons modelspoorders gaf.

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Alain

Ook mijn oprechte deelneming en veel sterkte aan de achtergeblevenen.

pabe

Ik lees nu pas dit verschrikkelijk nieuws...

Ook van hieruit onse oprechte deelname en alle sterkte toegewenst aan Dirk zijn gezin, familie en vrienden.

Paul

factageklerk

 

den T

Veel sterkte iedereen in deze moeilijke tijd van afscheid nemen.
Innige deelneming.

eric

Gecondoleerd,
Ik wens de familie en vrienden heel veel sterkte toe.