Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Overlijden Dirk Melkebeek

Gestart door Guy Van Meroye, 01 juni 2012, 09:50:56 AM

Guy Van Meroye

Beste Forumleden,
Tot mijn groot verdriet moet ik jullie melden dat Dirk Melkebeek, uitgever van Modelspoormagazine en Spoorwegjournaal, gisteren - 31 mei - op 48-jarige leeftijd overleden is ten gevolge van een zeer agressieve kanker.
Dirk was niet enkel uitgever, maar ook stichter en bezieler van Modelspoormagazine. Ik heb het genoegen gehad  met hem te mogen samenwerken vanaf het eerste uur, onder zijn leiding en visie hebben we sedert 1998 het blad kunnen uitbouwen tot wat het nu is.
Dirk Melkebeek was ook stichter en tot voor kort hoofdredacteur van Motoren en Toerisme, motorrijden was immers zijn grootste passie. Nog dit jaar had Dirk zijn taken als hoofdredacteur afgestoten om meer tijd te hebben voor zijn familie en het maken van grote reisreportages. Helaas is dit hem niet gegund, enkele weken geleden werd hij getroffen door een vreselijke ziekte die een einde maakte aan al zijn plannen.
Mijn medeleven gaat vooral uit naar zijn echtgenote Vivian en zijn kinderen Tinneke, Bert en Jan.
Vaarwel beste Dirk, het ga je goed op je allerlaatste reis.

Guy Van Meroye
Hoofdredacteur Modelspoormagazine
 

Metpetergaathetbeter

Sterkte aan de familie en de vrienden, alsook degenen die betrokken zijn bij uitgaves van diverse tijdschriften ! Wat kun je op zo'n vreselijk nieuws zeggen, veel te vroeg van ons heengegaan, heel onrechtvaardig,niet te vatten,...

Peter

Gerolf

[:0] Hier wordt een mens stil van  ... een leven dat zo snel afknapt.
Ik kende Dirk slechts oppervlakkig, enkele keren ontmoet.
Diegene die hem nabij waren - en daar reken ik Guy ook bij - wens ik veel sterkte in de komende tijd.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tufken

Innige deelneming voor de getroffen familie, dit is helaas geen leeftijd 48 jaar en dan zo snel.

We zullen hebben hem enkele keren mogen ontmoeten, het was een toffe mens ..

Monique en Patrick
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter

Mijn oprechte deelneming aan de familie.
48 jaar het is veel en veel te jong, alhoewel het eigenlijk altijd veel te vroeg is dat iemand van ons heengaat.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Ik heb Dirk niet gekend, noch was ik op de hoogte van zijn verdiensten op gebied van de spoormodelbouw, maar het is vreselijk triest als je op zo'n jonge leeftijd ten prooi valt aan deze walchelijke ziekte.
Ik wens zij nabestaanden en vrienden veel sterkte en wijsheid toe in de komende tijd.

grt Pieter.

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Gecondoleerd en sterkte met dit verlies voor alle lezers.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

marc goovaerts

Innige deelneming aan de familie en vrienden. Ik weet uit eigen ervaring welke klap het geeft als iemand zo plots en vroeg verdwijnt.
Hij heeft met MSM in ieder geval menig medemens uren levensplezier bezorgt.

just4fun

Ik voel erg mee met Dirk z'n vrouw en kinderen, de vrienden, collega's, ...
Heel veel sterkte toegewenst in de komende tijd!
Paul

1op32

Heel veel sterkte aan zijn familie en naasten !
Ik heb dirk altijd gekend met een glimlach op het gezicht, een heel groot verlies...
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

dieselfreak

Sterkte voor de nabestaanden van Dirk, 48 jaar is veel te vroeg om te sterven.
MC

Johnnytrein

Innige deelneming aan familie en vrienden van Dirk.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Steam.N

48 jaar ... Het is geen leeftijd om te gaan !
Veel sterke aan familie en vrienden.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

48 jaar... dan krijg je ontegensprekelijk de vraag: waarom toch. Ik wordt er in elk geval erg stil van. Veel sterkte gewenst aan alle nabestaanden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)