Kuifje

Gestart door argilla, 30 mei 2012, 11:22:01 AM

argilla

Wat vinden jullie hiervan ? (Persoonlijk veel geld voor een bestaande thalys die gewoon andere opdruk heeft gekregen)

Vorig jaar heeft ter gelegenheid van de film "Kuifje en het geheim van de eenhoorn" een speciale Thalys gereden tussen Brussel en Parijs. Deze was bedrukt in "Kuifje"-stijl.
Het is M?rklin gelukt deze kuifje-licentie te mogen gebruiken.
M?rklin brengt in een zeer exclusieve oplage deze trein uit onder nummer 37795.
Het model zal een 10-delige Thalys zijn met exclusieve Kuifje-bedrukking in een speciale verpakking.
De prijs van al dit fraais is ? 999,95
Reserveer tijdig want de vraag is enorm !!!
Verwachte levertijd : eind 2012


Vergeet niet om regelmatig op onze site  www.hetspoor.com te kijken ..
regelmatig worden daar alle nieuwigheden aangekondigd .
Ook maken wij daar onze "promotie van de week" ,ter gelegenheid van ons 15-jarig bestaan, kenbaar.



PS : gekregen via e-mail van het spoor . Sorry als dit niet mag overgenomen worden en hier gepost. Wil niemand benadelen ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OMC

Leuk dat M?rklin die Thalys uitbrengt maar je neemt me de woorden uit de mond door te zeggen dat dit v??l geld is voor een bestaand model dat gewoon aan andere opdruk heeft gekregen. Collectorsitem uiteraard, maar gezien de prijs zal dat exclusiviteitscontract wel behoorlijk wat duiten gekost hebben voor M?rklin. Zou persoonlijk toch andere dingen doen met 1000 euro [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

krispy

Vermits de kuifje hype nu weer in is zal deze waarschijnlijk als zoete broodjes verkopen en niet alleen aan treintjes fanaten , maar volgens mij meer aan de verzamelaars van Kuifje items.

Persoonlijk doe ik met die som geld [B)] ook iets heel anders
( kan mischien eens proberen om mijn mehano thalys aan te passen met de nodige decals [;)] , we zien wel )

Zeer mooi initiatief maar ni voor mijne witte [:(]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

AtMoPo

AtMoPo

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door krispy


( kan mischien eens proberen om mijn mehano thalys aan te passen met de nodige decals [;)] , we zien wel )



Die decals zal je dan wel zelf in alle stilte moeten produceren. Om het even welke fabrikant zal te maken krijgen met de uiterst efficiente, fanatieke en inhalige erven Herg? [V]

Jurgen

Vergeet niet dat het een volledige Thalys is h? mannen!

Een gewone Thalys met alle tussensets kost ook bijna ? 900,00 adviesprijs h?.
Een dikke ? 100,00 extra voor een houten doos met Kuifje-opdruk is nog veel, maar je hebt dan wel een collectorsitem in je handen. Zet je Thalys nadien maar eens te koop voor 2 Kuifje-fans, je trekt ogen open wat die mannen daarvoor willen geven. Als ze al tot ? 1000,00 willen geven voor een origineel boekske dat vroeger misschien, bwa, laat ons zeggen ? 0,25 gekost heeft...

Ik denk dat de prijs voor deze Thalys zeker niet met de haren getrokken is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door krispy


( kan mischien eens proberen om mijn mehano thalys aan te passen met de nodige decals [;)] , we zien wel )



Die decals zal je dan wel zelf in alle stilte moeten produceren. Om het even welke fabrikant zal te maken krijgen met de uiterst efficiente, fanatieke en inhalige erven Herg? [V]





Vrees het ook Marc. [;)] Collectors item  of niet ??? Nadien op E-bay staan die dan te koop de prijs is...... wat een gekke collector ( en die moeten er ook zijn nietwaar) ervoor geeft wil geven ...of zoiets
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

Voor 1000 euro is er een hele hoop interessanter authentiek spul te koop dan zo'n curiosum op de baan met beperkte inzetbaarheid. Maar dat is natuurlijk louter mijn persoonlijke mening. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Zelfde mening als Michiel
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Hopelijk zetten ze deze keer niet vier dezelfde panto's op het stel.
Maar het is en blijft natuurlijk veel geld. Ik vermoed dan ook dat er veel stellen gekocht gaan worden als belegging om ze later met grote winsten door te verkopen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Goed idee Peter. Ik ga er direct 100 bestellen zie...[:D]
Alle gekheid op een stokje, als iemand heb echt wil dan heeft hij
er wel iets voor over (binnen zijn budget natuurlijk). Ik kan dat
begrijpen. Er zijn nog zaken waarvan ik versteld sta qua prijs dat
die nu halen.
mvg,
Paul(ogic)

Geert

Mogelijk een win win operatie van Marklin om zo hun overstok van de Thalys kwijt te geraken?

Louter speculatief van mij overigens? Maar als je het 3rail forum volgt met de problemen die dit model heeft, kan daar mogelijk ergens een waarheid in zitten.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Peter

Voor de gewone M?rklin Thalys (10 delig) betaal je in verschillende winkels in Duitsland tussen de 600 en 660 euro. Wel een heel verschil met 1000 voor de Kuifjes versie, nietwaar?
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Toevallig vandaag een artikel gelezen over de verkoop van een Kuifje-cover in Amerika.

Klik
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ja 1000? is veel , maar moest Trix met deze versie komen , ik denk toch dat ik hem zou kopen , er zijn mensen die 1500? betalen voor ??n ( 1 ) loc van de reeks 55 . [:I]