Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reeks 73

Gestart door ERVIN, 09 december 2005, 14:07:47 PM

ERVIN

Wederom geluk vandaag(09-12-2005)ik zag net in het station van Mol een reeks 73 binnenkomen (7373)met een sleep van 11 wagons beladen met rails,op de loc stond boven het nr."Cobra",weet iemand waar deze loc gestationeerd is,ik dacht zelfs dat deze locs uit dienst waren??

diesels

Reek 73 is zeker nog niet buiten dienst, maar een groot deel wel. Een 73-er in Mol is echter zeer speciaal. Een trein met rails zal betekenen dat deze 73-er inmiddels ingelijfd is door Infrabel, wat de aanwezigheid in Mol ook verklaart. Cobra is overigens de identificatienaam van de loc als hij met ingeschakelde radiobesturing rijdt. de 7373 is, uit mijn hoofd gezegd, van Hasselt.

ANDY

Hoi mannen,

In de depot van Hasselt hebben nog 5 of 6 73ers rond rijden, het juiste aantal weet ik niet meer! Veel diensten rijden deze locs niet meer, in Genk komt er nog wel iedere dag nog eentje. Voor de rest rijden ze hier en daar wat extra diensten.

Greetz

matti

@ diesels . De reeks 73 beschikt niet over radiobesturing . Deze naam op de cabine is een roepnaam om bij rangeringen met meerdere locs zeker geen verwarring te krijgen . Door de directie is er een standaard lijst opgesteld vol met zulke namen zoals Cobra, Albatros, kimono, New York, ... Vroeger droegen vele locs Vrouwen namen als ze uitgerust waren met boordradio?s .  De bedoeling is dat door de radio Cobra word gezegd als men Hlr 7373 bedoeld .

[8]

diesels

citaat:
Geplaatst door matti

@ diesels . De reeks 73 beschikt niet over radiobesturing . Deze naam op de cabine is een roepnaam om bij rangeringen met meerdere locs zeker geen verwarring te krijgen . Door de directie is er een standaard lijst opgesteld vol met zulke namen zoals Cobra, Albatros, kimono, New York, ... Vroeger droegen vele locs Vrouwen namen als ze uitgerust waren met boordradio?s .  De bedoeling is dat door de radio Cobra word gezegd als men Hlr 7373 bedoeld .

[8]



[:I]
Welke locs hebben dan wel radiobesturing? Alleen reeks 77?

dgrr57

Dag Sicco,
als ik mij niet vergis is inderdaad alleen reeks 77 uitgerust met 'afstandsbediening'.
En wie wilt weten welke namen de NMBS kiest mag op mijn site gaan kijken (en misschien enkele ontbrekkende namen doorspelen[:)]).


diesels

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Dag Sicco,
als ik mij niet vergis is inderdaad alleen reeks 77 uitgerust met 'afstandsbediening'.
En wie wilt weten welke namen de NMBS kiest mag op mijn site gaan kijken (en misschien enkele ontbrekkende namen doorspelen[:)]).


Ik ben dan dus duidelijk weer in een gebruikelijke Op de Baan-nonsenseverhaal getuind.
Als ik me niet vergis kunnen die namen veranderen bij depotwijzigingen, immers elke stelplaats heeft zijn eigen set. En dat heb ik in praktijk ook zo gezien [:D]