Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Marklin Thalys Tin Tin ( Kuifje) stel.

Gestart door ERVIN, 25 mei 2012, 16:18:57 PM

PeterC

Citaat van: Anarchy op 04 juni 2013, 21:58:35 PM
Zeer mooi. Wat is de ruimte tussen de koprijtuigen en het eerste rijtuig?

Jeroen, meer foto's volgen als ik hem compleet (wat een lengte) eens op de baan kan zetten, maar ik kan de zolder niet op zonder gevolg  ;)


Citaat van: ERVIN op 04 juni 2013, 21:59:16 PM
Hooo wat is hij mooi !!!!

Verdomd jammer dat die niet in 2-rail uitgekomen is.  >:(

Peter , knappe aanwinst man , en je zoon gaat hééél blij zijn  ,wees daar maar zeker van!!  ;)

Erwin, ik moet eerlijk zijn: ik heb hem voor mezelf gekocht  8) 8) 8)
Het is net iets te duur voor een twaalfjarige en ik heb hem om drie redenen gekocht:
- Michiel is zot van Kuifje(ik ook wel)
- Ik ben wel te vinden voor de Thalys
- Als verzamelobject

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 juni 2013, 22:01:13 PM
en dan maar hopen dat hij hier ook niet op het forum komt kijken en post Leuke trein papa !  ;D

Groeten Peter ;)

Peter, hij piept enkel over mijn schouder heen en ik ga dit draadje niet lezen als ik zijn adem in mijn nek voel  :)

Bedankt voor de reacties!
Groetjes, Peter


Frank_N

Goeiendag!! twee meter dertig hightech H0 spoorgeweld met nostalgies tintje....
Twee motoren...aangedreven met cardan over 2x2 draaistellen. Ja dat zal best bollen :D
Zelfs al was het er in N past het kwa lengte toch weer niet op mijn baantje >:(
Chapeau, Peter!
Groet van Frank

ERVIN

Ja Peter , dat dacht ik al wel hoor , hij heeft idd een stevig prijskaartje , maar kijk eens wat je ervoor krijgt!!
Om eerlijk te zijn , Kuifje zegt mij niet zo veel , maar deze trein is echt wel TOP....

Hij zou zeker niet uit de toon vallen hier onder mijn koepel.
Ik heb de " gewone " Trix Thalys , ook de volledige stam , en het is idd een hele lengte hé.

Ja ik ben jaloers , maar ik kwijl nog wel even verder op je foto's.  ;)

En zo heb ik hem in het " echt " gezien, ook mooi hoor.




PeterC

Citaat van: Frank_N op 04 juni 2013, 22:24:25 PM
Goeiendag!! twee meter dertig hightech H0 spoorgeweld met nostalgies tintje....
Twee motoren...aangedreven met cardan over 2x2 draaistellen. Ja dat zal best bollen :D
Zelfs al was het er in N past het kwa lengte toch weer niet op mijn baantje >:(
Chapeau, Peter!

Frank, hier past die ook niet echt...  Geen bovenleiding en VEEL te korte bochten.  Maar ik had last van een onweerstaanbare drang  8)


Citaat van: ERVIN op 04 juni 2013, 22:25:02 PM
Ja Peter , dat dacht ik al wel hoor , hij heeft idd een stevig prijskaartje , maar kijk eens wat je ervoor krijgt!!
Om eerlijk te zijn , Kuifje zegt mij niet zo veel , maar deze trein is echt wel TOP....

Hij zou zeker niet uit de toon vallen hier onder mijn koepel.
Ik heb de " gewone " Trix Thalys , ook de volledige stam , en het is idd een hele lengte hé.

Ja ik ben jaloers , maar ik kwijl nog wel even verder op je foto's.  ;)

En zo heb ik hem in het " echt " gezien, ook mooi hoor.


Erwin, let op van je toetsenbord...  Kwijl is moeilijk te verwijderen  ;)

Ik wil hem gerust eens onder je koepel komen zetten voor een fotoshoot maar zorg dan dat je baan volledig spanningsloos is of de buurt denkt dat Doel uitgevallen is  :)

Eén keer stomtoevallig reed ik op de E17 en zag ik hem Gent-Sint-Pieters binnenrijden.  Ik heb nog nooit zo traag op de E17 gereden als toen  :)



Groetjes, Peter


Frank_N

Duizend bommen en granaten! Dat word ombouwen naar 2 rail, Erwin 8) ::) :P
Professor Zonnebloem weet raad...
Groet van Frank

PeterC

Citaat van: Paulogic op 04 juni 2013, 19:12:54 PM
Tof man, die wil ik wel eens van dichtbij zien hoor !

Paul, in oktober zal dat wel eens passen zeker?  Voorlopig heb nog steeds "verbod" van mijn ega om iemand toe te laten op MIJN zolder:  "Al die 'rommel'! Niemand moet dat zien!'  :) 8)


Groetjes, Peter


Jurgen

Prachtig stel, ik moet toegeven dat ik ook serieus op mijn tanden heb moeten bijten, maar ik heb hem wel laten staan. Ten eerste omwille van de prijs, ten tweede omdat ik hem toch nooit volledig zou kunnen uitstallen en ten derde omdat hij eigenlijk te modern is voor mijn baan. Een mens moet keuzes maken, nietwaar.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Een fotoshoot onder de koepel , lijkt mij een prima idee Peter , daar hou ik je aan.  ;)

Misschien dat sommige collega's niet weten hoe lang het stel juist is , hieronder even een foto van mijn Trix Thalys ( volledige stam) , ik heb er een Reeks 18 naast gezet , zodat je kan zien hoe lang hij werkelijk is , 2.30meter , best indrukwekkend hoor.
Het was trouwens mijn Thalys zijn schuld dat ik mijn kopstation fors heb moeten uitbreiden , hij ging net niet onder de koepel ( = 2.20meter) , maar nu heb ik plaats genoeg.  ::)




Ook hier voorlopig nog geen draad , maar daar gaat dit jaar zeker verandering in komen.

Frank_N

Die rijtuigverlichting ziet er alvast heel erg goed uit, Erwin 8)

Trouwens vraagje: waar dient die koepel voor op het 2e rijtuig? (kan ik niet zo snel terugvinden)
Groet van Frank

PeterC

Erwin,
Die twee naast elkaar moet toch mooie foto's opleveren! En dat op zo'n prachtige baan!

Afspeken via PM?

Groetjes, Peter


ERVIN

Afspreken via PM , prima hoor , en ik denk het ook dat dat een machtig zicht moet zijn om twee Thalysen naast mekaar op foto te zetten ,dus ik hoor het wel wanneer het U past , en breng je zoon maar mee  , kan hij hier ook eens machinist spelen.  ;)

@Frank , ik dacht dat die " bol " op het rijtuig diende voor internetverbinding in de trein , maar ik kan er ook compleet naast zitten?? ???

Frank_N

""@Frank , ik dacht dat die " bol " op het rijtuig diende voor internetverbinding in de trein , maar ik kan er ook compleet naast zitten?? ???""""

Klinkt plausibel, Erwin. Zoiets zal het zijn ;)

Trouwens, als u beiden die 2 snelheidsmonsters naast elkaar hebben in uw station, wel even fotokes plaatsen, he 8)
Groet van Frank

Anarchy


Jurgen

Wat ik me nu afvraag, je hebt nu zo'n Kuifje stel gekocht. Durf je dat eigenlijk wel samen met andere treinen laten rijden zonder computerbesturing waarbij je zelf de wissels nog moet verzetten?
Ik denk dat ik het zelfs nog niet zou durven uitpakken uit de doos.  :-\ ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

#44
Gewoon gas geven hé Jurgen.

En ik denk dat als je met een goede beveiliging op je modelbaan zit dat je dat wel zelf kan aansturen.
Later wil ik zoiets dat ik volautomatisch op de paradestukken enzo kan rijden, maar ook bv volledig zelf kan sturen en 4-7 treinen doe rijden op bv de hoofdbaan en dat ik bv mijn ene trein bestuur en die andere rondrijden maar door een beveiligingssysteem niet in mekaars achterste gaan rijden, alsook dat de trein die jij dan bestuurt ook kan gestopt worden omdat een andere nog niet uit de volgende sectie is en omgekeerd.

Het is iets dat aanzet tot denken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan